خبرهای داغ:
همدان-فرمانده انتظامی استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون طی ۹۶۲ عملیات مقدار بیش از ۵ تن و ۶۸۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر با یک درصد افزایش نسبت به سال گذشته کشف شده است.
کد خبر: ۹۳۲۵۵۰۴
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶

کشف بیش از ۵ تن و ۶۸۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سلمان امیری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه اهمیت کار اطلاع‌رسانی و نقش و جایگاه خبرنگاران بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که این کار موثر و بی‌بدیل فقط از عهده اصحاب رسانه برمی‌آید.

وی افزود: همه نهادها و سازمان‌ها به اصحاب رسانه نیاز دارند، چراکه بدون وجود اصحاب رسانه عملکردها و فعالیت‌های خود را نمی‌توانند ارائه کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه خبرنگاران از افراد زحمتکش، کم توقع و قانع جامعه هستند، گفت: اگر معامله اصحاب رسانه با خدا نباشد در محاسبات مادی ضررهایی را احساس می‌کنند اما چون با خدا معامله می‌کنند بی‌تردید دچار ضرر و خسران نخواهند شد.

وی با اشاره به اینکه آنچه امروز جامعه ما نیاز دارد امیدآفرینی است، گفت: در بین اقشار مختلف اجتماع باید این امر صورت بگیرد تا مردم با نگاه مثبت خود به مجموعه عملکردهای مسئولین و نظام مقدس دارای امید و نشاط شوند تا بتوانیم از گردنه‌های سختی که دشمنان برای ما تعریف کرده‌اند عبور کنیم.

سردار امیری با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال ناامید کردن جامعه است، ابراز داشت: انتقال هنرمندانه و هوشمندانه عملکردها از ناحیه خبرنگاران می‌تواند در کاهش التهابات کمک کند و دشمن را به یأس وناامیدی بکشاند و از موضع خود منصرف کند و بداند اینجا جای بازی نیست و اگر شروع کننده بازی باشد به طور قطع بازنده است.

وی با بیان اینکه باید از طرح موضوعات چالش‌زا و التهاب‌آفرین اجتناب شود، گفت: در مدتی که در این سمت هستم در ارتباط با نیروی انتظامی این اتفاق افتاده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

* با آموزش مردم قربانی جرم نمی‌شوند

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه اهمیت امر آموزش بر کسی پوشیده نیست و آموزش‌ها باید اثربخشی لازم را داشته باشد، گفت: با توجه به اینکه مردم در حوزه دیداری و شنیداری با اصحاب رسانه انس دارند، رسانه‌ها باید در افزایش دانش و آگاهی مردم به کاهش جرایم و بروز تخلفات نیروی انتظامی را یاری کنند تا جامعه از التهاب و چالش دور شود.

وی با بیان اینکه با امر آموزش مردم قربانی جرم نمی‌شوند، گفت: در برخی موارد به لحاظ آگاهی که از طرف مردم و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها وجود دارد جرایم کمتر شده است.

سردار امیری با بیان اینکه انتظار داریم در ارائه مطالب نوشتاری و دیداری و فضای مجازی هندمندانه عمل شود، گفت: استفاده از فضای مجازی و تهیه محتوا به صورت خلاقانه و اثرگذار باشد که در بسیاری از رسانه‌های همدان این اتفاق مبارک رخ داده است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم و اساسی هر جامعه‌ای امنیت است و زیربنایی‌ترین و اساسی‌ترین نیاز بشریت است، گفت: امنیت در زمره نیازهای زیستی بشر که مهمترین ساخت نیازهای بشر را تشکیل می‌دهد قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه نقش رسانه در همراهی مردم با نیروی انتظامی و مشارکت مردم در امنیت و آگاه‌سازی مردم نقش بی‌بدیل و بی‌نظیری است، گفت: سازمان‌ها و نهادها در مطالبات رسانه‌ها در حوزه امنیت همراهی و مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید مدیریت انتظامی کند، افزود: اگر جرایم اتفاق افتاده را ضعف نیروی انتظامی بدانیم این قضاوت عادلانه و عالمانه نیست چراکه بسیاری از سازمان‌ها، نهادها و عموم مردم در میزان ارتکاب جرایم نقش دارند، اگر هر کس نقش خود را به خوبی ایفا کند در کاهش جرائم موثر خواهند بود.

سردار امیری تصریح کرد: اگر سازمان‌ها و نهادها باید در کاهش جرائمی چون سرقت، اقتصادی و قاچاق و ... نقش خود را ایفا کنند تا نیروی انتظامی به عنوان محور امنیت در اجرای ماموریت‌های خود بتواند سربلند باشد.

وی با بیان اینکه از اصحاب رسانه انتظار می‌رود در بحث مطالبات نیروی انتظامی را کمک دهد، گفت: همراهی اصحاب رسانه با نیروی انتظامی و انتقال هوشمندانه و هنرمندانه مطالب بدون ایجاد چالش می‌تواند سازمان‌ها و نهادهایی که کم کار هستند و مشارکت جدی در حوزه امنیت ندارند را همراه کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه انتظار ما از اصحاب رسانه این است که به موضوعات یک جانبه نگاه نکنند، گفت: اگر ضعفی در اداره یا سازمانی دیده می‌شود، اگر انتقال مطالب هوشمندانه نباشد رسانه‌های معاند که برای پایمال کردن خودن شهدا عهد بسته‌اند بر آن موج سواری می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر صرفاً ضعف‌ها دیده شود در جامعه ناامیدی ایجاد می‌شود، گفت: همراه با انعکاس ضعف‌ها باید به نقاط قوت هم پرداخت تا با امید‌آفرینی و ایجاد نشاط پرهیز از یأس در جامعه قوت بگیرد.

سردار امیری با بیان اینکه برخی از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و سرقت به دلیل اهمیتی که دارند باید بیشتر از سوی رسانه‌ها مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: اعتیاد به عنوان جرم مادر شناخته می‌شود و عامل دیگر جرایم مانند سرقت می‌شود.

وی افزود: بروز اختلافات خانوادگی به دلیل روابط ناسالم افراد در فضای مجازی باید از سوی رسانه‌ها مورد توجه قرار بگیرد و آموزش‌های لازم داده شود.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه تماس‌های غیر ضروری مردم با سامانه ۱۱۰، نیروی انتظامی را درگیر کارهای غیر عملیاتی می‌کند، گفت: آموزش و اطلاع رسانی به مردم در این خصوص توسط اصحاب رسانه بسیار مهم و ارزشمند است که مردم فوریت‌های پلیسی را با سامانه ۱۱۰ تماس بگیرند.

* ترددها در پنجشنبه آخر سال و ایام نوروز تابع ستاد ملی کرونا

وی با اشاره چهارشنبه آخر سال عنوان کرد: از اصحاب رسانه می‌خواهیم امورتبیین شود و مردم را آگاه کنند تا بر کار فرزندان خود نظارت کنند چراکه نجات جان یک نفر رضایت و اجر الهی را در بر دارد.

سردار امیری با بیان اینکه ترددها در روز پنجشنبه آخر سال و ایام نوروز با توجه به شرایط کرونا تابع ستاد ملی کرونا است، گفت: ابلاغیات در حال اجرا بوده و نیروی انتظامی با جدیت و قوت در این خصوص ورود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با آموزش‌دهی و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها امسال چهارشنبه بی‌خطری را داشته باشیم، گفت: مردم باید بدانند امسال با وجود ویروس کرونا کار مسئولین سخت‌تر شده و نباید با اقدامات بی‌تفکر شاهد افزایش این ویروس منحوس باشیم.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه در ۱۱ ماه سال جاری ۱۶ هزار ۶۴ طرح عملیاتی موضوعی منطقه‌ای حجمی و نقطه‌ای داشته‌ایم، گفت: در حوزه فوریت پلیسی یک میلیون و ۳۵هزار و 413 فقره تماس با ۱۱۰ داشتیم که نسبت به سال گذشته ۱۴ برابر افزایش داشته که ۳۵ درصد تماس‌ها با ۱۶ درصد افزایش عملیاتی بوده است.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد تماس‌ها با ۱۶ درصد افزایش راهنمایی و درخواست اطلاعات بوده است، گفت: تعداد ۵ هزار و ۴۵ نفر شبگرد و نگهبان و سرایدار نیز ساماندهی شده‌اند.

سردار امیری با بیان اینکه با ۲۷ درصد افزایش امسال بیش از ۱۰۹ هزار و ۳۶۱ پرونده تشکیل شده است، گفت: در صدور اوراق قضایی به دلیل ابلاغ الکترونیکی یک درصد کاهش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ۵هزار و ۹۳۲ مورد بازدید انتظامی از امکان تجاری انجام شده که نسبت به سال گدشته دو درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: در خصوص مواد مخدر طی ۹۶۲ عملیات مقدار بیش از ۵ تن و ۶۸۶ کیلو انواع مواد مخدر با یک درصد افزایش نسبت به سال گذشته کشف شده است.

*انهدام ۵۹ باند مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه یک هزار و ۳۷۰ طرح پاکسازی و مواصلاتی را انجام داده‌ایم، ۵۹ باند منهدم کردیم و ۴ هزار و ۷۰۷ قاچاقچی توزیع کننده و خرده‌فروش دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، گفت: تعداد ۵ هزار و ۴۹۶ معتاد دستگیر و ۳ هزار و ۵۸۱ نفر از آنان به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۶۶ دستگاه خودرو و ۶۴ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده است، عنوان کرد: کشف ۶۰ کیلوگرم شیشه مایع و ۱۶ هزار و ۱۵۲ عدد انواع قرص مواد مخدر و انجام تعداد ۲۰ عملیات مشترک فرا استانی منجر به کشف یک هزار و ۷۴۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر شده که برای استان همدان۸۴۲ کیلوگرم به ثبت رسیده است.

سردار امیری به افرادی که فضای جامعه را برای فرزندان ناامن کرده‌اند هشدار جدی داد و گفت: پلیس از اعمال خلافکارانه و مجرمانه آنان نمی‌گذرد و به شدت مقابله خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از مجموع تماس‌هایی که در حوزه ۱۹۷ گرفته شده ۲۵ درصد از آنها با ۱۷ درصد کاهش قابل رسیدگی، ۱۱ درصد از تماس‌ها با ۲۳ درصد کاهش انتقاد و یک درصد از کل تماس‌ها با ۳۰ درصد کاهش نسبت به گذشته شکایت بوده است، گفت: ۱۰ درصد تماس‌ها با ۵ درصد افزایش تقدیر و تشکر از ناجا و ۵ درصد از کل تماس‌ها با ۳۰ درصد کاهش پیشنهادات بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه ۴۶ باند سرقت که نسبت به مدت مشابه ۱۵ درصد افزایش داشته را متلاشی کرده‌ایم، گفت: ۷ هزار و ۹۶۹ نفر سارق با ۲۹ درصد افزایش دستگیر شده‌اند که تعدادی از آنان از استان‌های دیگر در استان ما برای اعمال مجرمانه حضور داشتند که تعداد ۲۶۹ نفر سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار بوده‌اند.

* کشف ۲۶۷ میلیارد تومان کالای قاچاق در همدان

وی با اشاره به ۳۸۹ عملیات کشف کالای قاچاق و کشف ۱۰ فقره پرونده مهم این حوزه ادامه داد: در این زمینه ۴ هزار و ۶۱۴ نفر قاچاقچی دستگیر شده‌‌اند که ارزش ریالی کالاهای کشف شده ۲۶۷ میلیارد تومان با ۲۱ درصد افزایش بوده است.

سردار امیری ابراز داشت: تعداد کل پرونده قاچاق ۲۰ درصد افزایش داشته که تعداد پروند بالای ۱۰۰ میلیون ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در حوزه پلیس فتا تعداد ۲هزار و ۲۶۵ سایت مجرمانه با ۹۰ درصد افزایش کشف شده است، گفت: تعداد یک هزار و ۱۹۹ پرونده قضایی با ۲۴ درصد کاهش تشکیل و ۲۸۹ نفر مجرم اینترنتی با ۹۲ درصد افزایش دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان همدان بالاترین موضوعات مجرمانه فضای مجازی را به ترتیب اولویت جرائم حوزه مالی و برداشت‌های غیر مجاز ۲۷ درصد، کلاهبرداری اینترتی ۴۲ درصد، مزاحمت اینترنت ۱۰ درصد و سایر جرایم را ۲۱ درصد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه از جمله اقدامات پلیس فتا تهیه و توزیع ۹۲ مورد محتوای آموزشی در جامعه هدف است، گفت: تعداد ۱۸هزار و ۷۰۰ مورد مجرمانه بررسی شده است.

سردار امیری یادآور شد: در حوزه درون شهری کاهش ۴۵ درصدی تصادفات فوتی با ۴۶ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه را داشته‌ایم.

وی گفت: در تصادفات برون شهری و جاده‌ای نیز ۲۷ درصد کاهش در مجموع تصادفات را داشته‌ایم و تعداد فوت شدگان ۲۸ درصد کاهش داشت و در مجموع تصادفات فوتی ۳۱ درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی استان همدان تشریح کرد: ۸۲.۳ درصد از تصادفات در محدوده ۳۰ کیلومتری و داخل شهرها اتفاق می‌افتد و ۱۷.۷ درصد تصادفات در جاده‌های برون شهری و روستایی و ۱۰.۴ درصد از متوفیان در محدوده ۳۰ کیلومتری و ۸۲.۶ درصد از متوفیان در محدوده‌های جاده‌های برون شهری جان خود را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار تصادفات مربوط به سرعت و سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ است که بخش زیادی از تصادفات حادثه‌ساز را به خود اختصاص دادند، گفت: توقیف ۶ هزار و ۹۰۹ موتور سیکلت و ۱۱هزار و ۲۸۱ خودرو متخلف از دیگر اقدامات بوده است.

سردار امیری با بیان اینکه در سال جاری در محورهای مواصلاتی ۱۶ درصد کاهش تردد داشتیم، مطرح کرد: امسال سرقت مغازه با ۷ درصد کاهش، سرقت منزل با ۵ درصد کاهش، کیف‌قاپی با ۱۳ درصد کاهش و سرقت عنف با کاهش ۳۶ درصدی مواجه بوده است. 

وی افزود: تعداد ۲۲۷ جلسه آموزش همگانی و آگاه‌سازی اجتماعی توسط معاونت اجتماعی ناجا با ۲۲۰هزار مخاطب با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد، ادارات دولتی و اصناف برگزار شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: تعداد ۱۶ نمایشگاه تخصصی برگزار و تعداد ۲۰۵ تخته بنر و چاپ بروشور با موضوعات امر به معروف و نهی از منکر آسیب های فضای مجازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی حجاب و عفاف و... و انتشار ۶۲۵ پیام آموزشی از طریق امور هنری در شبکه‌های مجازی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰هزار و ۱۸۲ مورد مشاوره رایگان انجام و ۶ هزارو ۲۰۰ پرونده قضایی به ۴۵ مرکز مشاوره ارجاع شده است، گفت: ۷۷ درصد از پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده است.

سردار امیری تصریح کرد: تعداد ۲ هزار و ۵۴۲ گذرنامه و حدود ۷ هزار و ۲۵۸ فقره تاییدیه مجوز کسب و کار و تعداد ۲۲هزار و ۳۹ فقره انواع گواهی نامه رانندگی صادر شده و تعداد ۸ هزار و ۴۶۵ موتور سیکلت و ۱۲ هزار و ۸۳۹ شماره‌گذاری شده است.

وی گفت: در حوزه وظیفه عمومی تعداد ۱۴ هزار و ۱۸۷ نفر معافیت تحصیلی، کفالت و...، تعداد ۱۶۳ فقره مجوز خروج از کشور، یک هزار و ۱۴۳ نفر اعزام مشمولات غایب اعلام شده و ۵ هزار و ۹۵۹ نفر جذب و اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات