مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: اثر هنری باید کیفیت و تعالی داشته باشد و نمونه بارز آن را در قرآن می‌توان به وضوح دید.
کد خبر: ۹۳۲۵۵۴۲
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، مهدی عظیمی میرآبادی در آئین اختتامیه ششمین جشنواره فرهنگی، هنری، دانشجویی ققنوس که در کانون شهید سبحانی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: وقتی رزمندگان از جنگ بدر نزد رسول خدا (ص) آمدند، ایشان فرمودند شما جهاد اصغر را تمام کردید و جهاد اکبر هنوز باقی است و بعد فرمودند جهاد اکبر جهاد با نفس است.

وی با بیان اینکه از این فرمایش حضرت محمد (ص) می‌توان یک تعبیر به صورت فردی داشت که مبارزه با نفس سخت‌تر از جنگ در مقابل دشمن است، تصریح کرد: تعبیر دیگر اینکه ما جنگ سخت را گذراندیم و جنگ نرم هنوز مانده و اکنون در آخر زمان و (بقی علیکم جهاد اکبر) این جنگ سخت طاقت سوز و طاقت‌فرسا انجام می‌شود.

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بیان کرد: شیطان با تمام قدرت و تمام نیروی انسانی در اختیار با تکنیک، تکنولوژی، پول و سیاست کاری که انجام می‌دهد، جنگ با خدا از طریق نفس است.

وی با بیان اینکه آثار هنری یکی از امکانات ما در مقابله با شیطان است، خاطرنشان کرد: اگر یک اثر هنری را هرم در نظر بگیریم ۴ گوشه رُکنی، یک قاعده و یک قله دارد و در قاعده سه گوشه رُکنی به عنوان محتوا، تکنیک و مخاطب دارد.

عظیمی میرآبادی با بیان اینکه گوشه چهارم قله اثر، کیفیت و تعالی است، گفت: اگر قرآن را به عنوان یک اثر هنری در نظر بگیریم آنچه قرار است به مخاطب انتقال دهد بحث عبادت و توحید است و مخاطب آن انسان و روش به کار برده شده در آن قالب‌های هنری است که در قرآن به بالاترین شکل ممکن انجام گرفته و نقطه تعالی آن مخاطب گسترده با یک کیفیت فنی و هنری بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه یک اثر هنری باید از چهار شاخصه موضوع، تکنیک، مخاطب و کیفیت برخوردار باشد، اظهار کرد: امیدوارم کسانی که در این جشنواره شرکت کردند با توجه به این شاخصه‌ها اثر خود را تولید کرده باشند.

مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بیان کرد: یک طیف بسیار گسترده در کشور به نام دانشجویان بسیجی و هنرمندان دانشجوی بسیجی هستند که می‌توانند در این جنگی که در دنیا انجام می‌شود، نقش‌آفرینی داشته باشند.

وی تصریح کرد: هر فردی ببیند کجای این جهان ایستاده و با چه تعدادی از انسان‌های این جامعه ارتباط برقرار کند و چه حرفی را در پیش برد اهداف اسلام و دین با یک زبان هنری مطرح کند.

عظیمی میرآبادی با بیان اینکه کسانی که در این جشنواره به عنوان برگزیدگان انتخاب شدند نباید به این فکر کنند که پایان کار است، متذکر شد: بلکه باید آثار آنها از نظر کیفیت و مخاطب بدون هیچ پشتوانه‌ای در دنیا تعریف شود حتی اگر قاعده‌های سیاسی، نظامی و کشورداری کشورهای مختلف اجازه ندادند یک اثر خودش را نشان دهد آن اثر قابلیت داشته باشد بر دل مخاطبان جهان بنشیند و حرفمان را انتقال دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها