نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تلاش برای رفع مشکل دیگران بویژه اقشار ضعیف و نیازمند انسان ها را به تعالی می رساند.
کد خبر: ۹۳۲۵۵۸۵
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار، در دیدار با تعدادی از مدیران و کارکنان کمیته امداد در آستانه هفته احسان و نیکوکاری بیان کرد: یکی از مشکلات دنیای سرمایه داری در جهان امروز این است که افراد اغلب برای رفع مشکلات و انباشتن به دارایی های خود تلاش و به فکر دیگران نیستند.

وی افزود: خوشبختانه در کشور ما حس نوعدوستی و کمک به دیگران از دیرباز وجود داشته و تعیین مناسبت هایی همچون هفته احسان و نیکوکاری در ترویج چنین سنت های حسنه ای بسیار تدثیرگذار بوده است.

امام جمعه ایلام با عنوان اینکه استان ایلام در ابعاد مختلفی ظرفیت های کم نظیری برای توسعه دارد، گفت: اگر از همه این ظرفیت ها استفاده شود با توسعه اشتغال زایی محرومیت ها به حداقل می رسد.

حجت الاسلام کریمی تبار به برخی فعالیت های کمیته امداد اشاره کرد و یادآور شد: سیاست توانمندسازی و ایجاد شغل برای مددجویان و ایجاد درآمد پایدار برای آنان از بهترین رویکردهای کمیته امداد بوده که در نتیجه چنین سیاستی خانواده های بسیاری در سالهای اخیر از افرادی مستمری بگیر و نیازمند به افرادی توانمند و تولید کننده تبدیل شده اند.

وی اضافه کرد: در زمینه ساخت و تهیه مسکن برای نیازمندان شاهد تلاش های کم نظیر کمیته امداد بوده ایم و هم اکنون در برخی شهرستان ها و مناطق این استان نیاز مسکن قشر مددجو با تلاش کمیته امداد به صفر رسیده که قابل ستایش است.

امام جمعه ایلام فعالیت امدادگری را از مشاغل بسیار ارزشمند جامعه برشمرد و گفت: در این فرایند ارتباط کارکنان کمیته امداد با قشر مددجو از نوع اداری نیست بلکه یک ارتباط صمیمانه، عاطفی و محبت آمیز است که باعث آرامش بخشیدن به خانواده های مددجو می شود.

توانمند سازی و ایجاد درآمد با ثبات برای خانواده ها گفتمان اصلی کمیته امداد 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ه) استان ایلام نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های کمیته امداد استان گفت: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری توانمندسازی قشر مددجو و ایجاد درآمد پایدار برای آنان در کنار توجه به کرامت و عزت نفس خانواده ها دو راهبرد مهم بوده که به این نهاد تکلیف شده است.

قنبر موسی نژاد افزود: توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای خانواده ها همچنان گفتمان اصلی کمیته امداد بوده و اعتقاد داریم هر کسی از جامعه مددجویی که توانایی کار و فعالیت داشته باشد باید وارد عرصه شود و کمیته امداد زمینه این مهم را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به فعالیت های اشتغالزایی کمیته امداد تاکید کرد: در حالی که سال گذشته میزان تسهیلات پرداختی به مددجویان از محل تبصره ۱۶ بانک ها ۸۰ میلیارد تومان بوده این رقم امسال به ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده و تاکنون ۱۰۰ درصد این تسهیلات جذب شده است.

موسی نژاد اضافه کرد: بر این اساس امسال تاکنون برای بیش از ۸ هزار نفر نیازمند در این استان شغل ایجاد شده است و از طریق راهبران شغلی نیز ۲ هزار و ۴۰۰ نفر و از طریق کاریابی نیز ۳۸۰ نفر بکارگیری شده اند.

وی به مشارکت خوب مردم استان ایلام در دستگیری از نیازمندان اشاره کرد و گفت: امسال علی رغم مشکلات اقتصادی زیاد و بیماری کرونا، خوشبختانه میزان مشارکت مردم استان در کمک به نیازمندان نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام تأمین مسکن نیازمندان را یکی دیگر از خدمات شاخص کمیته امداد عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تلاشهایی که صورت گرفته هم اکنون نیاز مسکن مددجویان واجد شرایط در برخی شهرستانهای استان از جمله دهلران، بدره و سیروان به صفر رسیده است و در زمینه مسکن خانواده های ایتام فاقد مسکن نیز همه این خانواده ها تا نیمه سال آینده صاحب مسکن می شوند.

۱۳ درصد جمعیت ایلام معادل بیش از ۷۰ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند.

ارسال نظرات