خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سی سخت، گفت: قبل ازطی شدن پروسه‌های زمانبر اداری توسط دولت، بسیج در منطقه حاضر بوده و در صورت اعلام آمادگی مردم برای آواربرداری، از منازلشان به صورت رایگان آواربرداری شد.
کد خبر: ۹۳۲۵۶۸۰
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
سردارمحمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص اقدامات بسیج در شهر سی سخت گفت: سپاه و بسیج در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی به مدل عملکرد "کار قرارگاهی" رسیده اند.

وی با اشاره به عملکرد سپاه و بسیج در سیصد روستا در زمان زلزله‌ی سرپل ذهاب خاطر نشان کرد: در تجربه‌ی سرپل ذهاب هم پس از تشکیل قرارگاه  و تعیین مرز برای قرار گاه ها، عملیات در فاز‌های امداد و نجات، اسکان موقت و  اسکان دائم انجام شد.

مسئول بسیج سازندگی به خدمات قشری، تخصصی و فرهنگی بسیج در زمان زلزله‌ی سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: در سیل ها‌ی سال گذشته در بیست و چهار استان هم همین مدل قرار گاهی به صورت منسجم انجام شد.

سردار زهرایی با اشاره به ظرفیت بسیج در کار قرارگاهی تصریح کرد: در مدل قرارگاه‌های کمک رسانی پایگاه‌های مقاومت سراسر کشور و  اقشار بیست و دو گانه حضور دارند که ظرفیت بسیج کنندگی و کار قرارگاهی در آن‌ها وجود دارد.

وی در ادامه به توضیح مدل قرارگاهی پرداخت و گفت: این مدل از کمک رسانی با یک محوریت خاص در یک جایگاه خاص و اغلب در حول و حوش بلایای طبیعی نظیر زلزله و سیل   صورت می‌گیرد.

سردار زهرایی با اشاره به کوچک‌تر بودن مقیاس زلزله سی سخت نسبت به تجربه‌های قبلی ادامه داد: در حوالی  شهر سی سخت و روستا‌های اطراف  قرارگاه خدمت رسانی استانی تشکیل شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی از تشکیل مناطق نه گانه جهت کمک رسانی توسط گروه‌های جهادی و پایگاه‌های محل خبر داد و گفت: اولین اقدامات خدمت رسانی توسط بسیج صورت گرفته و این اقدامات میدانی با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین سردار سلیمانی  همراه بوده است.

وی با بیان این که یکی از مشکلات در خدمت رسانی به زلزله زدگان عدالت در توزیع کمک‌های مردمی است، ادامه داد: عدالت توزیعی توسط مناطق نه گانه کمک رسانی بسیج در سی سخت رقم خورده است.

سردار زهرایی به برشماری مابقی حوزه‌های کمک رسانی بسیج در سی سخت پرداخت و مطرح کرد: اگر شخصی نیاز به جابه جایی وسائل به شهر دیگر و بازسازی‌های جزئی داشته باشد؛ این امور توسط بسیج به سرعت و به صورت رایگان انجام می‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی به تاثیر کمک‌های بسیج در روحیه و سلامت فکری زلزله زدگان اشاره کرد و گفت: خدماتی نظیر ساخت بیمارستان صحرایی و خدمات مشاوره‌ای در حال انجام است.

وی با اشاره به سرعت عملکرد بسیج در زمینه آوار برداری منازل آسیب دیده تصریح کرد: قبل ازطی شدن پروسه‌های زمانبر اداری توسط دولت، بسیج در منطقه حاضر بوده و در صورت اعلام آمادگی مردم برای آواربرداری، از منازلشان به صورت رایگان آواربرداری شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی به اقدامات بسیج در زمینه ساخت مجدد منازل آسیب دیده اشاره کرد و افزود: علاوه بر تهیه کانکس جهت اسکان‌های موقت، برای اسکان بلند مدت و زمینه ساخت و ساز منازل آسیب دیده هم تفاهمی با بنیاد مسکن انجام شده که خانه  مددجویان کمیته امداد ساخته شود.   

سردار زهرایی از ارسال کمک‌های مردمی از استان‌های دیگر خبر داد و افزود: ضمن تشکیل قرارگاه استانی به شش استان مجاور هم ابلاغ شد تا کمک‌های معیشتی را در اختیار قرارگاه استانی قرار دهند.

وی با اشاره به کمک‌های نقدی سازمان بسیج و کمک‌هایی نظیر خرید دارو در پایان گفت: الحمدالله مشکلات سی سخت با استفاده از تجربیات قبلی سپاه و بسیج در زمینه کمک رسانی به خوبی و خوشی رو به اتمام هستند.

خبرنگار:محمد حسین رضاعلی
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها