جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج گفت: در بحران کرونا بسیج مستضعفین خود فرمول غلبه بر ناامیدی‌ها و تحریم‌ها شد.
کد خبر: ۹۳۲۵۶۸۳
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ پاسدار حسن حبیبی ‌اظهار داشت: مردم ما دارای احساس مسئولیت بسیار هستند و مسئولان ما باید از این پتانسیل به نحو احسن استفاده کنند؛ در زمانی که همه جا را بحران فرا می‌گیرد وجود یک سازمان با فرماندهی منظم بسیار پراهمیت بوده و سازمان بسیج دارای این ویژگی است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج گفت: استرس یکی از تنش‌های موجود در زمان حادثه است و مدیریت آن اهمیت بسیاری دارد همچنین تنش‌های روحی در زمان وقوع حادثه سبب به‌وجود آمدن تنش‌های بسیاری در میان مردم و حتی مسئولان و مدیران بحران می‌شود.

وی عنوان داشت: به دلایل مذکور، در زمان وقوع بحران نیروهای امدادی که باید به شکل عملیاتی و سازمان یافته حضور داشته باشند محتاج یک فرماندهی منظم و به دور از بحران و بی‌نظمی هستند؛ مدل شبکه بسیج به گونه‌ای است که دارای یک فرماندهی منظم و به‌ دور از بحران بوده که باید از تمام امکانات آن در زمان بحران استفاده شود.

جانشین فرمانده سپاه قدس استان گیلان در امور اقشار بسیج خاطرنشان کرد: فرمان تاریخی معنوی-ولایی برگزاری رزمایش مواسات و همدلی از سوی نقطه اطمینان بخش ایران یعنی نظام افزار مترقی ولایت فقیه برای ایجاد جبهه‌ای مردمی در برابر همه‌گیری ویروس کرونا صادر شد.

وی گفت: این نظام افزار نوین در عصر جدید برای پیوند مردم و نظام، آن‌گاه که با بسیج عمومی مردم و ستاد مرکزی و نمادین آن یعنی نیروی مقاومت بسیج مستضعفین گره می‌خورد تبلور مردم‌گرایی ارتش متدین، سپاه جان برکف و نیروی انتظامی مردمی و در صدر آن سامانه مومنانه مردمی ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در مواجهه با بحران کرونا است.

 حبیبی افزود: بسیج مستضعفین اما در میانه این بحران جهانی و ملی، حماسه ساز شد، مانند شب و روزهای دفاع مقدس به میدان آمد  رزمایش مواسات و همدلی را در اقصی نقاط ایران گسترانیده تا  علاوه بر کمک‌های رسمی دولت و شبکه جان برکف بهداشت و درمان کشور، خود فرمول غلبه بر ناامیدی‌ها و تحریم‌های دشمن غدار باشد. 

وی گفت: در برابر تصاویر عالم‌گیر نزاع دولت‌ها و مردمان در مکاتب مدرن یعنی همان صادرکنندگان دستور تحریم ایرانیان، بسیج به نماد مواسات و  همدلی تبدیل شده و تصویری زیبا از خلق و خوی متعالی ملت بزرگ ایران را به جهان مخابره کرد.

 جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در امور اقشار بسیج ابراز داشت: بسیج دارای مجموعه‌های راهبردی و متشکل از نخبگان نیز  بوده و هدف آن برافراشتن پرچم مطالبه‌گری و گفتمان است؛ مجمع عالی بسیج استان گیلان نیز در این راستا فعالیت می‌کند.

 وی با بیان اینکه گام دوم انقلاب رسالت و مأموریت نخبگان و دلسوزان نظام را سنگین‌تر کرده افزود: در این بیانیه راه روشن بوده و اهداف کلان انقلاب نیز مشخص است و همچنین مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اولویت‌های مجموعه‌های انقلابی را مشخص کرده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه قدس استان گیلان در امور اقشار بسیج تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مانند هر کشوری در برخی حوزه‌ها پیشرفت داشته و از طرفی با مشکلاتی نیز مواجه است ولی با بن بست مواجه نبوده و برای هر مشکلی راه حل علمی و کارآمد وجود دارد.

 وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت نیروی انسانی متخصص فراوانی برخوردار است بیان کرد: فلسفه تشکیل بسیح اقشار نیز بر پایه استفاده از همین ظرفیت‌ها بوده و مأموریت سازمان بسیج، سازماندهی نیروهای بسیجی متخصص و انقلابی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن‌ها برای تبدیل به فرصت‌ها در راستای فرامین و منویات مقام معظم رهبری است.

 حبیبی گفت: در این راستا شبکه‌سازی، هم‌افزایی و انسجام بخشی اندیش‌ورزان انقلابی کمک به ارتقاء کارآمدی نظام، کمک به کادرسازی نیروهای تراز انقلاب اسلامی، افزایش امید و رضایت‌مندی مردم از نظام، تقویت وحدت و همدلی مردم، نخبگان و مسئولین استان گیلان از جمله رویکردهایی مجمع عالی بسیج استان گیلان است.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات