خبرهای داغ:
استاندار قزوین

مدیریت منابع باید توسط دولت صورت گیرد

جمالی پور گفت: اگر مدیریت منابع در کشور توسط دولت صورت نگیرد چالش‌های اجتماعی ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۵۷۴۰
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، هدایت الله جمالی پور در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، بیان کرد: اگر مدیریت منابع در کشور توسط دولت صورت نگیرد چالش‌های اجتماعی ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: تولید یک مساله کشوری است و مصوبه دولت را برای مدیریت پرداخت تسهیلات به مشاغل اشباع شده را با شرایط کشور و منافع عام جامعه مغایر نمی‌دانیم.

جمالی پور گفت: مدیریت منابع و تخصیص ارز به مشاغل، کسب و کارها و سرمایه گذاری‌های جدید، کار دولت و حکومت است و اگر آن را انجام ندهد چالش‌های بعدی را در جامعه شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال راه اندازی واحدهای تولیدی متعدد در زمینه ماسک با توجه به اینکه سرمایه گذاری در این حوزه بلندمدت نیست مشکلاتی را در آینده درخصوص اشتغال و صادرات محصولات تولیدی به دنبال خواهد داشت.

جمالی پور افزود: با توجه به این موضوع، مدیریت منابع باید در جامعه توسط دولت صورت بگیرد ولی به رغم این موضوع، اگر سرمایه گذاری در کمیته‌های مربوط تصویب شود ما نیز کمک می‌کنیم که با چالش مواجه نشود و این اصل پذیرفتنی و مدیریتی است.

وی اضافه کرد: امروزه در همه دنیا مدیریت منابع یک اصل پذیرفتنی بوده به خصوص در کشور ما که با تحریم‌های جدی مواجه است و منابع ارزی باید به شکل جدی کنترل شود تا سرمایه گذاری ارزی برای کشور سودآور باشد.

وی گفت: در گذشته تجربه‌های بدی را از سرمایه گذاری‌ها در برخی از حوزه‌ها داریم که باعث ازدحام سرمایه گذاری در برخی از نقاط شده و آسیب به خود سرمایه گذاری را در پی داشته است.

جمالی پور گفت: این تصمیم دولت محدود کننده نیست بلکه یک تصمیم مدیریتی در حوزه منابع است که اکثر کشورها آن را انجام می‌دهند و ما نیز در این شرایط تحریم‌ها و جنگ اقتصادی چاره ای برای مدیریت منابع نداریم.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار