خبرهای داغ:
تبریز- امام جمعه تبریز گفت: ایران در مواجهه با پرونده هسته‌ای با ریل‌گذاری لغو تحریم‌ها به میدان آمده است.
کد خبر: ۹۳۲۵۸۲۳
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه تاریخ مصرف سیاست برای پرونده هسته‌ای ایران تمام شده است، افزود: پویش فشار حداکثری ته نشین و آثار آن کمرنگ شده و حنای جنگ هراسی رنگ باخته است.

وی با اشاره به جریان شکار کشتی تجاری صهیونیست‌ها در بامداد روز جمعه، اظهار داشت: این کشتی که مورد هدف یک عامل ناشناخته قرار گرفته بود، امکان حمل چندصد خودرو را داشت و در پوشش کشتی یک شرکت انگلیسی به مقصد سنگاپور حرکت می کرد.

امام جمعه تبریز گفت: چند ساعت پس از انفجار شدید که حفره‌های عمیقی را در این کشتی مجهز به تجهیزات نظامی بر جای گذاشت، مرکز عملیاتی تجارت دریایی انگلیس مدعی شد که کشتی آن‌ها در خلیج عمان مورد حمله قرار گرفته اما بعد فاش شد که کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی بوده است.

حجت الاسلام آل هاشم در تحلیل حمله به کشتی رژیم صهیونیستی ادامه داد: گروهی بر این باورند که این حادثه به دست نیروهای مقاومت و در مقابله و انتقام از تجاوزها و گستاخی‌ های رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر انجام شده که با این تحلیل دشمنان باید بدانند که دست گروه‌های مقاومت در تمامی نقاط منطقه باز است‌ و امکان این امر وجود دارد.

وی یادآوری کرد: گروهی نیز می گویند که این اقدام نوعی خودزنی رژیم صهیونیستی است که با الگوگیری از سناریوی آمریکایی جریان ۱۱ سپتامبر و حمله به برج‌های دوقلو انجام شده است و با این امر می‌خواهند تا با یک تیر چند نشان را مورد هدف قرار دهند.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: با این اقدام در گام اول می‌خواهند که ایران را به اقدام خرابکارانه در جوامع بین المللی متهم و از سوی دیگر محفلی برای تشدید و تداوم اقدامات خود در منطقه پیدا کنند.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: اگر این کشتی هدف تیر جبهه مقاومت بوده که یک رسوایی بزرگ برای صهیونیست‌ها است و اگر خودزنی بوده حکایت از درماندگی این رژیم دارد یعنی نشان می‌دهد که این رژیم در شرایطی قرار دارد که برای برون رفت از آن حاضر است تا خط‌ قرمز خود را بعد از ۷۰ سال زیرپا بگذارد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «اثری از رژیم صهیونیستی بعد از ۲۵ سال نخواهد ماند» اظهار داشت: هم اکنون می‌توان گفت که رژیم صهیونیستی در حال اضمحلال است.

امام جمعه تبریز با اشاره به حملات اخیر به عراق و سوریه، گفت: شاید این دومین بار است که با دستور مستقیم و علنی آمریکا حمله به مناطقی از عراق و سوریه انجام می شود و باید مشخص شود که «بایدن» از دستور مستقیم حمله به مقر منصوب به ایرانیان چه اهدافی را دنبال می‌کند و وی و حامیان منطقه‌ای باید بدانند که این گونه حملات کور و نقطه‌ای چندان تاثیر راهبردی در معادلات غرب آسیا و محور مقاومت به خصوص ایران ندارد.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: منطقه پس از شهادت سرداران مقاومت، دستخوش تغییرات جدی بوده و اکنون موضوع انتقام سخت در سطح اخراج آمریکا از منطقه نه فقط در عراق و بلکه در مناطق دیگر مورد مطالبه است.

وی یادآوری کرد: برخلاف تصور آمریکا، حشدالشعبی قدرتمندترین نیروی مردمی در عراق است و حمله به این‌ مقر نتیجه‌ای جز تسریع در پایان صبر مقاومت عراق و شعله ورشدن خشم جوانان انقلابی عراق ندارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ۲۹ بهمن، گفت: موضوع انتخابات پرشور و انتخاب فرد اصلح از جمله موارد مهمی بود که ایشان به آن اشاره کردند و در این خصوص توجه جدی به برنامه گفتمانی ۱۴۰۰ و تبیین شاخص‌ها و معیارهای دولت اسلامی و کارآمد حزب اللهی، اخلاق در انتخابات و انتخابات شوراها لازم است.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه برنامه‌های راهبردی ۱۴۰۰ موجب تقویت روحیه انقلابی جامعه و جوانان می‌شود، افزود: هدف اصلی از پرشور شدن انتخابات باید تقویت روحیه انقلابی جامعه باشد و این امر تنها با امیدآفرینی در جامعه، تبیین عملکرد نظام اسلامی، ترویج اعتماد به نفس ملی، مبارزه با روحیه بی تفاوتی، تبیین مشارکت حداکثری در سایه تقویت همدلی اجتماعی، ترویج لزوم انتخاب اصلح و باورمندی جوانان مومن و انقلابی محقق می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها