خبرهای داغ:
ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم با تقدیر از آثار برتر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۳۲۵۸۳۷
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم امشب در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با معرفی آثار برتر در بخش‌های خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر، عکس خبری، گزارش تصویری، گزارش‌های ویدئویی و ژورنالیسم تلویزیونی، عکس نوشت و کاریکاتور و نیز بخش ویژه به کار خود پایان داد.

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این مراسم اظهار داشت: این جشنواره به صورت خودجوش و جهادی و با روحیه بسیجی توسط اصحاب رسانه برپا می‌شود و فارغ از دیگر جشنواره ها، اینجا شاهدیم که محتوی در کنار سبک دارای اهمیت بسیار است و قضاوت می‌شود و هدف رسیدن به رسانه تراز انقلابی در راستای آرمان‌ها است.

احمد حاجی زاده رییس ستاد کنگره شهدای استان قم گفت: عنوان ابوذر پیام‌های بسیاری دارد و امیر المومنین ایشان را معرفی کردند برای گفتن حق از چیزی ابایی نداشت و نتوانستند با پول وی را ساکت کند.

مقیمی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم نیز گفت: سال به سال رشد رسانه‌های خبری را شاهدیم و هرسال مسئولین جشنواره قسمت‌های دارای ضعف را تقویت می‌کنند.

مهدی کبیری پور معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم نیز گفت: اصحاب رسانه بعضی حوادث را می‌تواند از زوایایی ببینند که امید آفرین است و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به افزایش امید بین مردم و نسل جوان اشاره دارند و در هنگام انعکاس رویداد‌ها می‌توان ان را به گونه‌ای روایت کرد که امید را یه نسل جوان منتقل نماید.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی نیاسر مدیرکل صداوسیمای قم نیز اظهار داشت: انسان می‌تواند هرچیزی بنویسد و امروز رسانه قدرت است و شکر این قدرت و نعمت این است که باید برای مردم صرف شود.

وی افزود: تعداد بازدید ملاک نیست؛ سردار سلیمانی با این که رسانه‌ای نبود، ولی عشق او در دل‌ها بود و در انتشار مطالب تعداد لایک و بازدید مهم نیست بر دل نشستن آن مهم است و رونق رسانه تعداد بازدید نیست رفع مشکلات و سعادت مردم است.

مهدی تاجیک رئیس ستاد برگزاری ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم با اشاره به برگزاری این جشنواره اظهار داشت: به دلیل شرایط کرونا، پیش‌بینی برگزاری این جشنواره با این سطح استقبال از خبرنگاران و عکاسان و فعالان رسانه‌ای قم را نداشتیم.

وی تصریح کرد: فراخوان برگزاری جشنواره در مهرماه و مهلت آثار تا آذرماه اعلام شد که به دلیل استقبال اصحاب رسانه تا پایان دی‌ماه سال جاری تمدید شد.

رئیس ستاد برگزاری ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم بیان کرد: جشنواره در موضوعات مختلف ۳۰ درصد رشد داشت و درمجموع بیش از ۱۲۰۰ اثر از ۱۳۶ خبرنگار و عکاس به دبیرخانه ارسال شد که شامل ۶۳۰ خبر و گزارش بود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۰۰ نفر از اصحاب رسانه در جشنواره حضور یافتند که نشان‌دهنده افزایش اعتماد به برگزاری جشنواره است.

تاجیک خاطرنشان کرد: در ۵ دوره گذشته تلاش شد از تجربیات در جهت ارتقای کمی و کیفی جشنواره استفاده کنیم و در این راستا اقدامات جدیدی توسط جشنواره پیش‌بینی شد که یکی از این فعالیت‌ها، برگزاری ۶ کارگاه تولید اثر برای علاقه‌مندان بود.

وی گفت: در این کارگاه‌ها، ۱۱۰ نفر از عکاسان و خبرنگاران حضور یافتند و توانستیم این عزیزان را به تولید آثار جهت حضور در جشنواره در موضوعات مختلف تشویق و ترغیب کنیم.

رئیس ستاد برگزاری ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم افزود: تلاش شد اکثر تولیدات به‌تازگی و طبق موضوعات روز تولید شود و صرفاً از تولیدات آرشیوی نباشد تا بتوانیم به مسائل روز جامعه، پاسخ بگوییم.

وی عنوان کرد: موضوعات انتخاب‌شده در جشنواره نیز بر اساس سیاست‌گذاری‌ها بود و در این مسیر از حمایت‌های سازمان فرهنگی شهرداری قم، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما و صنعت، معدن و تجارت برخوردار بوده‌ایم.

تاجیک تصریح کرد: برگزاری کنگره شهدای قم، نیز ظرفیت مهمی در تولید خبر و مصاحبه و گزارش به شمار رفت که از دست‌اندرکاران این کنگره نیز تقدیر می‌کنیم.

اسامی تعدادی از برگزیدگان جشنواره به شرح ذیل است:

تقدیر‌ها
سید جواد اشرفی دبیر ۵ دوره از جشنواره ابوذر
بخش خبر: مهدی جعفری، حسن شیخ حائری، فاطمه جمال زاده فارس
یوسف شعبان علی شایسته تقدیر
بخش مصاحبه: اول سید جواد هاشمی فشارکی
دوم محمد مهدی عنایت پور
سوم محمد حسین کتابی
بخش گزارش: اول اصغر شهبازی
دوم طاهره رئیس جعفری
سوم امیر حسین مولایی
شایسته تقدیر یونس عزیزی
حسین طالب علی
گزارش فرهنگی شهروند
حجت الاسلام والمسلمین عبد صالح شمس اللهی
معصومه سعادتی
مهدی حماسی
زهره مهر نوروزی شایسته تقدیر
بخش عکس:
مهدی جعفری
محمد وحدتی
سجاد حیات پور
گزارش تصویری محسن کرمعلی
حسین یار احمدی
حمید عابدی
استاد خوش نویس استاد جوان
ژورنالیست تلویزیونی، اول طاهره رئیس جعفری
دوم زهراکلانتری و شیما کرمیانی
سوم علی پاپی صادقی
محمد جواد اربیلی شایسته تقدیر
احسان قنبری نسب شایسته تقدیر
بخش تیتر مرضیه مهدیلو
حمیده زند
حسن حیدری
شایسته تقدیر سمیه زارعی
محمد مهدی عنایت پور شایسته تقدیر
بخش کاریکاتور
راضیه سادات مدرس
نرگس همتی
جواد طریقتی
بخش عکس نوشت شایسته تقدیر سید حسین حسینی و ابوالفضل جمال آبادی

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها