خبرهای داغ:
رئیس مرکز بهداشت دزفول هشدار داد؛

افزایش آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در دزفول

رئیس مرکز بهداشت دزفول از افزایش نگران‌کننده آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در روزهای اخیر در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۵۸۶۰
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱

رضا پورآیین در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: پس از افزایش میزان مراجعان سرپایی و تعداد موارد بستری‌های کرونایی، در روزهای اخیر شاهد افزایش موارد فوتی ناشی از کرونا در دزفول هستیم که این موضوع ناشی از رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی برخی از مردم است.

وی با اشاره به اینکه در روز گذشته (پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹) بازرسان بهداشت محیط و نماینده حقوقی این مرکز با همراهی نیروهای انتظامی و با هماهنگی مقام قضائی یک باب خواربارفروشی و یک آموزشگاه علمی را به دلیل رعایت نشدن قوانین ویژه همه‌گیری کرونا پلمب کردند، افزود: مهمانان دو مراسم عروسی و یک مراسم مذهبی نیز متفرق شدند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول عنوان کرد: ویروس جهش یافته کرونا علاوه بر قدرت سرایت، بیمار زایی و مرگ‌ومیر بالا، همه گروه‌های سنی را مبتلا خواهد کرد که ضرورت دارد تمام اقشار جامعه دستورالعمل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها، شرکت نکردن در دورهمی‌ها و هرگونه مراسم تجمعی را رعایت کنند.

پورآیین بیان کرد: بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت همچون همیشه نظارت بر روند تدفین موارد فوتی ناشی از کرونا را انجام می‌دهند.

وی در ادامه گفت: متأسفانه در پاره‌ای موارد مشاهده شد که برخی از افراد کرونا مثبت موضوع قرنطینه خانگی را رعایت نکرده و همچنان در مکان‌های تجمعی حضور پیدا می‌کنند که این امر باعث گسترش هر چه بیشتر ویروس در جامعه شده است؛ بنابراین تقاضا می‌شود که با توجه به شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی و سرعت انتشار بالای آن، افراد کرونا مثبت حتماً دوره دو هفته‌ای قرنطینه خانگی را به خوبی رعایت کنند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول تأکید کرد: شهروندان موارد رعایت نشدن قرنطینه توسط افراد کرونا مثبت را به سامانه ۱۹۰ و شماره تلفن ۴۲۲۳۹۱۰۶ گزارش دهند؛ بنابراین چنانچه شاهد نقض این موارد و یا گزارش‌های مردمی در این خصوص باشیم قطعاً با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

به گزارش بسیج ، دزفول و ۱۰ شهر دیگر خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها