خبرهای داغ:
اسدآباد-رییس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد از انجام عملیات سل و بروسلوز در گاوداری‌های صنعتی شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۵۸۸۱
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲

انجام عملیات سل و بروسلوز در گاوداری‌های صنعتی اسدآبادبه گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر عادل بصیری محمدپور با اشاره به انجام عملیات سل و بروسلوز در گاوداری‌های صنعتی شهرستان اسدآباد اظهار داشت: معاونت اداره دامپزشکی شهرستان به اتفاق کارشناسان اداره تشخیص و درمان اداره دامپزشکی استان به منظور بیماری یابی در جمعیت دام سنگین گاوداری‌های صنعتی اقدام به انجام تست سل و بروسلوز کردند.

وی بیان کرد: در اسرع وقت دامداران نسبت به بیمه کردن دام‌های خود اقدام کنند و در صورتی که یک يا چندین رأس دام راکتور در گله آنها تشخیص داده شود پس از حذف دام راکتور بیمه ضرر اقتصادی دامداران را تا حدامکان جبران می‌کند.

 رییس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد افزود: در سال کاری جاری در دامداری‌های صنعتی به صورت روتین در هر گاوداري دو مرتبه و در تعدادی از دامداری‌ها که دارای دام راکتور بودند نیز چندین مرتبه تا زمانی که نتیجه دلخواه و پاکی مطلق از نظر سل و بروسلوز حاصل شود تست به فاصله زمانی لازم انجام می‌گیرد .

وی با اشاره به انجام تعداد یک هزار و ۳۶۲ رأس تست سل که از این تعداد ۵ رأس راکتور و پنج رأس مشکوک شناسایی شد، گفت: تعداد ۶۱۳ رأس خون‌گیری در راستای بیماری بروسلوز که یک رأس مشکوک در گاوداری‌های شهرستان در سال جاری صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات