نماینده ولی فقیه دراستان هرمزگان :

مردم از فیوضات ماه رجب غفلت نکنند/ چهره تابان رسول خدا منشأ برکت برای عالم است

امام جمعه بندرعباس گفت: مردم از فیوضات ارزنده ماه رجب غفلت نکنند که همانا خدای متعال این ماه را ماه ایمان و تعالی قرار داده است.
کد خبر: ۹۳۲۵۹۸۵
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده  در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: 15 اسفندماه روز درختکاری است و ثمرات درخت‌کاری و نتایج آن نه فقط در زندگی امروز بلکه در زندگی آیندگان نیز به جای می‌ماند.

وی با بیان این که حفظ و حراست از درختان موجود که حاصل کرامت گذشتگان هستند، یک وظیفه شرعی و اخلاقی است، خواستار کشت درختان مثمر و گونه‌های بومی در توسعه فضای سبز شهری شد و افزود: فضای سبز سبب تلطیف روح انسان می‌شود و توسعه فضای سبز باید توسط شهرداری‌ها با مشارکت مردم دنبال شود و درختان زیبا را در شهر جایگزین بوی متعفن خورها کنیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در ادامه با اشاره به اهمیت ماه رجب و ضرورت بهره‌گیری از روزهای با عظمت این ماه در تقویت اخلاق و سیره الهی در وجود انسان، عنوان داشت: از فیوضات ماه رجب بخصوص شب مبعث رسول مکرم اسلام غافل نشوید که این ماه فرصت بزرگی برای تقویت ایمان و خودسازی است و از ویژگی‌های رسول مکرم اسلام و سیره و زندگی این شخصیت ممتاز عالم وجود برای نسل جوان و نوجوان بیان شود تا واسطه اصلی فیوضات الهی به انسان نمایان و جلوه‌گر شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده در بخش دیگری از اظهارات خود زمان‌شناسی انسان را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایام در حال گذر است و با قرار گرفتن انسان در ماه‌های مختلف از سال به فراخور زمان و شرایط می‌بایست در تقویت اخلاق و منش در وجود خویش تلاش و ممارست کند تا وجود انسان به تعالی برسد.

وی ادامه داد: مومن واقعی نباید از پیرامون خود غافل باشد بلکه با کمک به دیگران و مشارکت در امور اجتماعی و تعقل نسبت به ایفای رسالت‌های انسانی خویش همت و تلاش کند.

امام جمعه بندرعباس به سفر روز گذشته خود به بخش تخت اشاره و خاطرنشان کرد: رسیدگی به وضعیت روستاییان و رفع مشکلات و مسائل آنان و همین طور ایجاد امکان زندگی توام با آرامش برای مردم ساکن در مناطق روستایی نه تنها به رشد رضایت‌مندی از نظام منجر می‌شود بلکه سبب ماندگاری مردم در روستاها، رقم خوردن مهاجرت معکوس و تقویت تولید نیز خواهد شد.

ارسال نظرات