خبرهای داغ:
فرمانده تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:
سرهنگ افروزی گفت: جبهه های جنگ فرماندهانی خلاق و مکتبی پرورش داد و عملیات خیبر یکی از این نمونه ها و ابتکارات مهمی بود که توسط جوانان رزمنده این مرز و بوم پیروز شد.
کد خبر: ۹۳۲۶۰۰۴
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، اختتامیه بزرگداشت شهدای عملیات خیبر با حضور مسوولان استانی برگزار شد.

در این مراسم که به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره شهدای عملیات خیبر و یادبود سردار شهید رضا حسن پور و فرماندهان شهید گردان‌های دفاع مقدس برگزار شد، با حضور بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس گلزار شهدای قزوین گل افشانی شد.

سرهنگ مهرداد افروزی فرمانده تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای بزرگ و گرانقدر انقلاب و دوران مقدس بیان کرد: عملیات خیبر یکی از مهمترین عملیات‌های جنگ ۸ ساله بود که از نظر استراتژی دستاوردهای مهمی به همراه داشت.

وی گفت: عملیات خیبر عملیات تهاجمی نظامی نیروهای مسلح ایران، در خلال جنگ ایران و عراق بود، که به‌صورت مشترک توسط سپاه پاسداران (در منطقه هورالعظیم) و نیروی زمینی ارتش (در منطقه زید) و نیز با پشتیبانی هوانیروز ارتش و نیروی هوایی ارتش، اجرا گردید.

سرهنگ افروزی با اشاره به اجرای این عملیات اظهار کرد: عملیات خیبر طی ۲۰ روز نبرد خونین، نهایتا در ۲۲ اسفندماه ۱۳۶۲ با پیروزی رزمندگان ایرانی در جزیره مجنون به‌ پایان رسید. در این عملیات فرماندهان بزرگ سپاه پاسداران؛ محمد ابراهیم همت، حمید باکری و شهید رضا حسن پور به شهادت رسیدند و این عملیات بزرگ، بخشی از تهاجم نیروهای مسلح ایران در جریان نبرد نیزارها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مهمترین عوامل پیروزی جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی افزود: عواملی همچون رهبری و مدیریت حضرت امام خمینی (ره) در هشت سال دفاع مقدس، پشتیبانی مردم از دفاع مقدس، ابتکارات و خلاقیت ها، وحدت و همبستگی ملی بخشی از عوامل پیروزی ایران در جنگ تحمیلی بود.

فرمانده تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: با آغاز جنگ بزرگترین نقطه قوت ایران وجود رهبری معنوی و فرزانه بود. امام خمینی تهدید بزرگ جنگ را تبدیل به فرصتی استثنایی برای بروز توانایی های ملت و آزمونی برای جهاد در راه خدا کرد و توانست با نفوذ عظیم خود، انگیزه بزرگی را در ایستادگی در برابر دشمن در بین بسیاری از مردم ایران بوجود آورد و توانست بلافاصله ابتکار سیاسی جنگ را در دست بگیرد و دولت عراق را در بن بست عملکرد خود قرار دهد.

سرهنگ افروزی در ادامه با اشاره به پشتیبانی مردم از دفاع مقدس اضافه کرد: در دوران 8 سال دفاع مقدس، ملت ایران ظرفیت روحی بالا و تحمیل فراوانی از خود نشان داد. میل به فداکاری و ایستادگی در بین مردم افزایش یافت، اقشار مختلف مردم پیوسته از نظام جمهوری اسلامی و سیاست های امام خمینی (ره) برای پیروز شدن در برابر دشمن حمایت می کردند، مشروعیت دفاع از اسلام، کشور و انقلاب اسلامی انگیزه قوی در مردم بوجود آورد.

وی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس بخشی از مردم ایران به طور داوطلبانه از سراسر نقاط کشور با انگیزه الهی عازم جبهه های جنگ شدند و توانستند تمام نارسایی ها و کمبودهای موجود در جبهه را با حضور خود بر طرف نمایند.

فرمانده تیپ ۸۲ سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به ابتکارات و خلاقیت ها در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: جبهه های جنگ فرماندهانی را پرورش داد و تربیت کرد که خلاقیت آنها و امید آنها به پیروزی تحول عظیمی در تغییر وضعیت جنگ به نفع ایران ایجاد کرد و عملیات خیبر یکی از این ابتکارات مهمی بود که توسط جوانان رزمنده این مرز و بوم پیروز شد.

سرهنگ افروزی در پایان گفت: امروز با تلاش و ایثار شهدای گرانقدر، کشور به مرحله خودکفایی در تمام عرصه ها رسیده و این مهمترین وظیفه ماست که پاسدار آرمان شهدایی باشیم که از جان خود گذشتند.

گفتنی است اختتامیه عملیات خیبر با رژه خودرویی و موتوری با حضور بسیجیان گردانهای امام حسین قزوین و فاتحین از میدان سردار شهید رضا حسن پور آغاز و در خیابان فلسطین و عمران و نادری و میدان آزادی و پیغمبریه و شهدا ادامه داشت و در پایان با حضور رزمندگان و بسیجیان در صحن و سرای نورانی امام زاده حسین(ع) و در مزار شهدای قزوین خاتمه یافت.

۱۰۱۰/گزارش ویژه

ارسال نظرات
پر بیننده ها