هفته گذشته میدان نفتی آذر در شهرستان مهران که یکی از پیچیده‌ترین و کم‌نظیرترین طرح‌های نفتی ۱۱۰ سال گذشته است از طریق ویدیوکنفرانس با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۲۶۰۰۶
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، برای ایجاد میدان نفتی آذر ۱.۴ میلیارد یورو هزینه شده است و روزانه ۶۵ هزار بشکه نفت خام از این میدان نفتی تولید می‌شود.

نخستین دکل نفتی در این میدان سال ۱۳۹۱ نصب شد و تا پیش از این ظرفیت تولید نفت در میدان آذر ۳۰ هزار بشکه در روز بود که با افتتاح آن در هفته گذشته میزان تولید نفت این میدان به ۶۵ هزار بشکه افزایش یافته است.

ایجاد فرصت اشتغال برای نیروهای بومی، تامین منافع ملی، رونق اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها در منطقه ایلام از شاخص‌های بی نظیر طرح توسعه میدان نفتی مشترک آذر است.

چهارشنبه هفته گذشته مصطفی سالاری رییس سازمان تامین اجتماعی در سفر به استان ایلام اعلام کرد: مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در اسفندماه جاری اجرایی می‌شود.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز بار دیگر نسبت به وضعیت کرونای جهش یافته در استان به ویژه در پایانه مرزی مهران و شهرستان دهلران هشدار دادند و خواستار تشدید محدودیت ها در این مناطق شدند.

در جلسه ستاد استانی کرونا مصوب شد هرگونه تردد مسافران از پایانه مرزی مهران ممنوع شود و مسافرانی که از مرزهای خوزستان به عراق سفر کرده‌اند از همان مسیر بازگردند و ادارات دهلران نیز با ۵۰ درصد ظرفیت خود کار کنند و فعالیت مشاغل گروه سوم و چهارم ممنوع شود.

هفته گذشته همچنین ۲ مامور نیروی انتظامی در ایستگاه ایست و بازرسی پل گاومیشان شهرستان دره‌شهر به شهادت رسیدند که با تلاش نیروی انتظامی، قاتل چند روز بعد از حادثه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

استان ایلام هفته گذشته میزبان معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی، رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه و معاون اشتغال کمیته امداد بود.

واپسین روز هفته گذشته روز درختکاری و آغاز هفته درختکاری و منابع طبیعی بود که با حضور در دانشگاه ایلام ۳۰۰ اصله نهال در محوطه این دانشگاه کاشته شد.

طرح توسعه میدان نفتی آذر با حضور رییس‌جمهوری افتتاح شد

طرح توسعه میدان نفتی آذر امروز دوشنبه ۱۱ اسفند با حضور ویدیو کنفرانسی رییس‌جمهوری به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بسیج، این طرح با هزینه‌ای بالغ بر ۱.۴ میلیارد یورو و ظرفیت تولید روزانه ۶۵ هزار بشکه نفت خام به بهره‌برداری رسید.

سرپرست استانداری: میادین نفتی مهم‌ترین محور توسعه در ایلام است

سرپرست استانداری ایلام با اشاره به ظرفیت‌های بالای ایلام در همه حوزه‌ها، گفت: میادین نفتی اصلی ترین ظرفیت و مهم‌ترین محور توسعه در این استان است.

محمد نوذری روز دوشنبه در آیین افتتاح رسمی طرح توسعه میدان نفتی آذر با حضور رییس‌جمهوری در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار بسیج افزود: استان ایلام مستعد سرمایه‌گذاری در همه حوزه‌هاست که نمونه آن سهم ۹۰ درصدی منابع گازی و نفتی غرب کشور است.

یک میلیارد و ۲۵۷ میلیون یورو برای میدان آذر مهران سرمایه‌گذاری شد

مجری طرح توسعه میادین نفتی آذر و چنگوله شهرستان مرزی مهران واقع در جنوب باختری استان ایلام گفت: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در اجرای این پروژه یک میلیارد و ۲۵۷ میلیون یورو بوده است.

به گزارش بسیج، کیوان یاراحمدی روز دوشنبه در مراسم افتتاح میدان نفتی آذر با حضور ویدئو کنفرانسی رییس‌جمهوری و شرکت وزیر نفت اظهار داشت: قرارداد توسعه این میدان سال ۹۱ با کنسرسیوم اویک و صندوق سرمایه‌گذاری نفت امضا و در قالب ۲ مرحله زودهنگام و فاز نخست اجرایی شد که هم‌اکنون فاز نخست این طرح بهره‌برداری رسیده است.

طرح میدان نفتی آذر در ۱۱۰ سال گذشته کم‌نظیر است

مدیرعامل شرکت مهندسی سروک آذر گفت: طرح توسعه میدان مشترک نفتی آذر مهران در طول ۱۱۰ سال اخیر در صنعت نفت کشور کم‌نظیر است.

مجید حبیبی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: با کمک مهندسان بومی کشور ۳۲ پروژه در این میدان با موفقیت به اتمام رسیده است.

سرپرست استانداری: ایلام صاحب بازارچه‌های سه‌گانه مرزی می‌شود

سرپرست استانداری ایلام از شکل‌گیری بازارچه های سه‌گانه مرزی در استان خبر داد و گفت: با رایزنی‌های انجام شده موفق به اخذ مجوز بازارچه چیلات و چنگوله از هیات دولت شدیم و بازارچه هلاله شمالی نیز در کمیسیون مبادلات مرزی کشور مورد تصویب قرار گرفته و بزودی تصویب می‌شود.

به گزارش بسیج، محمد نوذری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های بازارچه‌های چیلات و چنگوله اظهار داشت: مرز شهابی در کشور عراق به عنوان یک موفقیت دیپلماسی بزرگ برای کشور و استان تصویب شد و با تصویب این مرز که همجوار با بازارچه چنگوله است، امیدها برای تسریع در روند تجاری بین ۲ کشور ایران و عراق افزایش یافته است.

معاون وزیر راه: هشت هزار کیلومتر به طول آزادراه های کشور افزوده شد

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۲ هزار کیلومتر آزادراه تا قبل از سال ۹۲ در کشور وجود داشت، گفت: این میزان در دولت تدبیر و امید با افزایش هشت هزار کیلومتری اکنون به ۲۰ هزار کیلومتر رسیده است.

به گزارش بسیج، نعمت الله ترکی روز یکشنبه در آیین معارفه و تکریم مدیرکل سابق و جدید راه و شهرسازی ایلام با اشاره به اینکه فعالیت های وزارت راه در ۲ بخش حمل و نقل و حوزه مسکن و شهرسازی انجام می شود، اظهار داشت: در حوزه آزادراهی اوایل انقلاب تنها ۱۵۰۰ کیلومتر آزادراه وجود داشت‌.

۴۲ هزار گروه جهادی در ۵۰۰ شهر کشور فعال است

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: ۴۲ هزار گروه جهادی با ۷۰۰ هزار عضو در ۵۰۰ شهرستان کشور مشغول به فعالیت های محرومیت زادیی و اشتغال آفرینی هستند.

به گزارش بسیج، سردار زهرایی شامگاه سه شنبه در سومین مجمع جهادگران استان ایلام اظهار داشت: سپاه و مجموعه بسیج سازندگی در بخش های مختلف تولید و اقتصاد با ایجاد ۵۶۰ هزار شغل در طول برنامه ششم توسعه در کمیته امداد حضوری پررنگ داشته و هر جا که انقلاب اسلامی به کمک نیاز داشته باشد حاضر به کمک خالصانه و بی منت است.

مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان روزهای آینده اجرایی می شود

رییس سازمان تامین اجتماعی گفت: مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان در اسفندماه جاری اجرایی می شود.

به گزارش بسیج، مصطفی سالاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران ایلام اظهار داشت: مرحله اول متناسب سازی در مردادماه امسال اجرایی شد و پس از آن در مهرماه بازنشستگان لشگری و کشوری نیز توسط دولت انجام شد.

بازگشت مسافران مرزهای دیگر از مهران ممنوع است

سرپرست استانداری ایلام گفت: مسافرانی که از مرزهای دیگر از جمله شلمچه و چذابه به عراق تردد کرده اند حق بازگشت به کشور از طریق مرز بین المللی مهران را ندارند.

به گزارش بسیج، محمد نوذری روز شنبه در جلسه ستاد استانی کرونا با تاکید بر اینکه مرز مهران همچنان بسته است، اظهار داشت: ایرانی ها حق خروج و اتباع عراقی نیز حق ورود به پایانه مرزی مهران را ندارند.

کنترل مسافران ورودی از خوزستان و عراق به ایلام باید تشدید شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: وضعیت حاد کرونای جهش یافته انگلیسی در استان خوزستان و کشور عراق سلامت و امنیت استان ایلام را به علت همجواری با این مناطق به مخاطره انداخته است.

به گزارش بسیج، دکتر محمد کریمیان روز شنبه در جلسه استانی ستاد کرونا اظهار داشت: مرز مسافری مهران باید کماکان بسته باشد و همچنین مبادی منتهی به خوزستان هم به طور جدی کنترل و مدیریت شود.

کرونا دومین عامل فوت در ایلام است

معاون بهداشتی دانشگاه عوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: دومین عامل فوت در استان ایلام پس از بیماری های قلبی و سرطان شیوع کرونا است که تاکنون ۶۶۴ نفر را در ایلام به کام مرگ کشانده است.

به گزارش بسیج، جمیل صادقی فر  روز سه شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا ایلام اظهار داشت: وضعیت استان بدلیل همجواری با کشور عراق و استان خوزستان و ترددهای زیاد نگران کننده است.

فرماندار: آژیر خطر کرونا در دهلران به صدا در می آید

 فرماندار دهلران بر ضرورت بصدا درآوردن زنگ خطر کرونا و پرهیز از تجمعات در شهرستان تاکید کرد.

 به گزارش بسیج، مجید عسگری روز شنبه در نشست ستاد کرونای دهلران با اشاره به پیک چهارم کرونا، وضعیت قرمز خوزستان در همجواری شهرستان، وضعیت نارنجی شهرستان و مشاهده مواردی از کرونای جهش یافته انگلیسی در دهلران اظهار داشت: با کمک بخشداران، شوراهای اسلامی و دهیاران باید زنگ خطر کرونا در شهرستان بصدا درآید و برگزاری تجمعات ممنوع و با برگزارکنندگان تجمعات برخورد جدی و قانونی صورت گیرد.

معاون استاندار ایلام: نظارت ها در شهرستان های جنوبی استان افزایش یابد

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا ایلام گفت: با توجه به همجواری استان با استان های پرخطر مانند خوزستان باید نظارت ها بر شهرستان های جنوبی بخصوص مهران به عنوان منفذی پرتردد و پرخطر تشدید شود.

به گزارش بسیج، معروف بسطامی روز سه شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با محوریت بانک های استان ایلام اظهار داشت: قرارگاه کرونا اقدامات خوبی در راستای نظم دهی و هماهنگی انجام داده است و در راستای نظارت بر مسائل بهداشتی و رعایت پروتکل ها، کمیته های تخصصی متناسب با وظایف هر صنف و شغل به نحو مطلوبی آنها را کنترل می کنند.

محدودیت‌های کرونایی در مرز مهران با جدیت دنبال می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تاکید بر اینکه محدودیت‌های کرونایی در مرز بین‌المللی مهران با جدیت دنبال می‌شود، گفت: از تعداد ۴۴۴ رپیدتست از افرادی که در این مرز تردد داشته‌اند، هشت مورد مثبت ابتلا به کرونا ثبت شده است.

دکتر جمیل صادقی فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: در هفته های اخیر ۵۵۳ تبعه عراقی از طریق مرز مهران خارج و ۲۰۳ ایرانی نیز به کشور عراق سفر کرده اند.

پایانه‌های مسافری ایلام کمترین توجه را به فاصله‌گذاری دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سطح استان با ۳۴ درصد مربوط به پایانه های مسافربری برون شهری است.

دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در کارگروه رسانه ای استان ایلام اظهار داشت: با توجه به اینکه این مکان ها با حجم زیادی از مسافران سر و کار دارند، ادامه این روند سبب ایجاد خطر مضاعف در انتشار بیشتر ویروس خواهد شد.

امنیت پایدار مناطق مرزی در توسعه کشور اثرگذار است

سرپرست استانداری ایلام گفت: امنیت پایدار مناطق مرزی در ایجاد توسعه پایدار کشور بسیار اثرگذار است.

به گزارش بسیج، محمد نوذری روز پنجشنبه در نشست شورای توسعه امنیت پایدار شرق و غرب با حضور ویدیو کنفرانسی رییس قوه قضاییه اظهار داشت: استان ایلام با ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق یکی از امن ترین استان های کشور است.

امام جمعه ایلام: رسانه ها در نقد و انتقاد حریم افراد را رعایت کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه رسانه ها در نقد و انتقاد باید حریم افراد را رعایت کنند، گفت: نقد نباید موجب توهین و تضعیف شخصیت افراد شود بلکه علمی و با ارائه راهکار های لازم باشد.

به گزارش بسیج، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار روز شنبه در آیین اختتامیه تجلیل از برگزیدگان هفتمین جشنواره استانی نماز و رسانه اظهار داشت: اختلاف سلیقه و گرایش سیاسی بین همه گروه‌ها وجود داشته ولی رسانه ها باید این نقدها را فارغ از مسائل جناحی و سیاسی انجام دهند.

ایلام به شریان ارتباطی شمال به جنوب کشور تبدیل می شود

سرپرست استانداری ایلام با بیان اینکه در ابتدای دولت طول بزرگراه های این استان ۳۵ کیلومتر بود و این میزان در دولت تدبیر و امید به ۱۵۰ کیلومتر افزایش یافته است، گفت: ایلام به شریان ارتباطی شمال به جنوب کشور تبدیل می شود.

به گزارش بسیج، محمد نوذری روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل سابق و جدید راه و شهرسازی ایلام اظهار داشت: با وجود همه تحریم های ظالمانه و مشکلات، اقدامات بزرگی در استان انجام شده  و هم اکنون نیز چندین پروژه راهسازی در استان در حال اجراست که با تکمیل آنها شاخص های ارتباطی استان تقویت خواهد شد.

فروشندگان گوشت و مرغ غیرمجاز برای دریافت مجوز اقدام کنند

مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: قصابان و زنده فروشان مرغ غیرمجاز برای دریافت مجوز پروانه کسب قانونی اقدام کنند.

دکتر رامین پورنجف روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: وجود واحدهای قصابی دام و فروش مرغ زنده غیرمجاز با توجه به اینکه فعالیت غیرقانونی دارند برای جامعه به یک معضل مهم تبدیل شده است بنابراین برای ادامه فعالیت خود باید اقدام به دریافت مجوز و پروانه کسب کنند.

درختکاری نوار مرزی ایلام باید افزایش یابد

 سرپرست استانداری ایلام گفت: توسعه و افزایش درختکاری در نوار مرزی باتوجه به وجود ریزگردها باید بیشتر از گذشته در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش بسیج، محمد نوذری روز جمعه در آیین کاشت ۳۰۰ اصله نهال در محوطه دانشگاه ایلام اظهار داشت: وجود درختان و نهال ها در نوار مرزی باعث کاهش نفوذ ریزگردها به داخل استان ایلام می شوند.

تولید گاز مایع در پالایشگاه ایلام ۲.۵ برابر شد

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش چشمگیر محصولات این پالایشگاه در سال جهش تولید خبر داد و گفت: طی ۱۱ ماهه سال ۹۹ گاز مایع خام در این شرکت بیش از ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

به گزارش بسیج، روح اله نوریان روز پنج شنبه در بازدید از پالایشگاه ایلام با حضور سارا فلاحی نماینده ایلام در مجلس، اظهار داشت: همچنین سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه پارسال تولید گوگرد هفت درصد و گاز اتان با درصد بالایی افزایش داشته است که انتظار می رود این روند مثبت همچنان ادامه داشته باشد

شهرداری ایلام به اسم نوزادان نهال کاشت می کند

شهردار ایلام با بیان اینکه شهرداری به اسم نوزادان نهال کاشت می کند، گفت: والدینی که دارای نوزاد تازه متولد شده یا کودک هستند برای دریافت نهال از سوی شهرداری ثبت نام کنند.

طالب صادقیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: در راستای توسعه فضای سبز و افزایش سطح مشارکت عامه مردم، شهرداری ایلام اقدام به توزیع نهال به نام کودکان و با محوریت نوزادان می کند.

نماینده مجلس: ۷۴۰ میلیارد تومان برای توسعه ایلام هزینه شد

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و برون رفت استان در بخش زیرساخت ها تزریق شده است و دوران خوبی پیش روی ایلام قرار دارد.

به گزارش بسیج، علی اکبر بسطامی روز چهارشنبه در نشست تشکل های کارگری، کارفرمایی و کانون های بازنشستگی استان ایلام اظهار داشت: اولویت و اهداف کمیسون کارگری توجه و رصد پرداخت به موقع حق و حقوق قشر کارگر است

انتخابات شرکت‌های سهام عدالت در ایلام به زمان دیگری موکول شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ایلام با بیان اینکه استان ایلام حد نصاب لازم را برای شرکت سهامداران در انتخابات شرکت‌های مجامع و سهام عدالت کسب کرده است، گفت: اما برگزاری این انتخابات همزمان با سراسر کشور در ایلام نیز لغو شد.

قدرت الله فیض الهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: بنا بر مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار کشور چون بیشتر استان های کشور حدنصاب لازم برای برگزاری این انتخابات اقتصادی را کسب نکرده بودند این همه پرسی اقتصادی به زمانی دیگر موکول شد.

ضارب شهدای مدافع وطن در دره شهر دستگیر شد

 

فرمانده انتظامی ایلام از دستگیری فردی خبر داد که چند روز پیش ۲ نفر از نیروهای انتظامی استان را در پل گاومیشان شهرستان دره شهر به شهادت رسانده بود.

 به گزارش بسیج سرهنگ دلاور القاصی مهر روز چهارشنبه گفت: با اقدام به موقع پلیس آگاهی ، پلیس امنیت عمومی و انتظامی شهرستان دره شهر ضارب شهدای مدافع وطن دستگیر شد.

ارسال نظرات