خبرهای داغ:
حجت الاسلام رمضانی با اشاره به فعالیت ۳۶۲ کانون مساجد در استان گفت: امسال ۴۰ کانون فرهنگی و هنری در سطح استان شناسایی شده و در حال طی مراحل ثبت قطعی در سامانه می باشد.
کد خبر: ۹۳۲۶۰۳۳
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، صبح امروز نشست خبری مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین با اصحاب رسانه در دفتر این ستاد برگزار شد.

حجت الاسلام علی رمضانی در این جلسه با اشاره به گسترش فعالیت مساجد در فضای مجازی بیان کرد: در حوزه کانون ها از روش سنتی به فضای مجازی ورود پیدا کردیم که این امر با توجه به آمار عملکردها، مورد حمایت بوده و کارکردها در حوزه مسجد تغییر پیدا کرده و سامانه زیست بوم فضای مجازی در راستای کشف خلاقیت کانون های مساجد ایجاد شده است.

وی با اشاره به سایت بچه های مسجد گفت: ایجاد منبع عظیم برای تغییرات و ارتقای توان شناسایی و از همه مهمتر کمک به سیاست گذاری در زیست بوم فعالیت های مساجد در این سامانه انجام می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین با اشاره به طرح ایران قوی اظهار کرد: اجرای طرح ملی «ایران قوی» در سال 99 در راستای فرمایش مقام معظم رهبری از هفته دفاع مقدس آغاز و تا ایام الله دهه فجر ادامه داشت و کانون های مساجد استان قزوین نیز در این طرح مشارکت خوبی داشت.

حجت الاسلام رمضانی عنوان کرد: امسال این طرح با عنوان «ایران قوی» اجرا می شود که مدیران کانونها با ورود به سامانه «بچه های مسجد» می توانند برنامه های خودرا ثبت کرده و امتیاز لازم را کسب کنند.

وی افرود: طرح ملی ایران قوی در چهار موضوع «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده»، «مقاومت و عزت ایرانی» برگزار شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قزوین تصریح کرد: بسترسازی برای مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، درصدد تقویت مولفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد است و در این راستا اهدافی نظیر شناسایی و توانمندسازی استعدادهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیه، امید و تلاش و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی را دنبال می کند.

حجت الاسلام رمضانی با بیان اینکه این طرح در قالب سه شبستان «شبستان فرهنگ»، «شبستان هنر» و «شبستان نوآوری» اجرا می شود، گفت: ذیل این شبستان ها ۱۲ رواق تعریف شده که در طرح ملی ایران قوی هر یک از آنها توسط استانی معین راهبری می شوند.

وی با اشاره به استان های معین و رواق های تحت نظارت آنها، تصریح کرد: خراسان رضوی در رواق نور، چهارمحال و بختیاری در رواق کتاب، قم در رواق دانش، تهران در رواق همدلی، فارس در رواق رسانه، هرمزگان در رواق سرود، گلستان در رواق فیلم، البرز در رواق نمایش، اردبیل در رواق ترنج، یزد در رواق قلم، اصفهان در رواق کارآفرینی وخراسان جنوبی در رواق فن آوری با هدف برونسپاری فعالیت ها و بهره مندی از ظرفیت های استانی، استان های معین هستند.

مدیر کانون های فرهنگی مساجد استان درباره وظایف کانون های فرهنگی هنری برای اجرای هر چه کیفی تر و اثرگذارتر طرح ملی ایران قوی، افزود: جریان‌سازی گفتمان ایران قوی در محله، اطلاع رسانی و انگیزه بخشی به اعضا برای شرکت حداکثری در برنامه ها، ثبت دقیق گزارش و مستندات عملکرد کانون در سامانه بچه‌های مسجد، رعایت ضوابط ستاد کرونا و پروتکل های بهداشتی در اجرای برنامه های مسجد و کانون و تعامل در قالب شبکه رابطین فهما و ارتباط مستمر با ستاد استان ازجمله این وظایف است.

رمضانی در ادامه با بیان این نکته که مساجد همواره کانون فعالیت های اجتماعی و فرهنگی بوده اند اظهار کرد: تفسیر مفاهیم کسب و کار در مسجد ایجاد می شود. می توانیم از فضاهای مسجد برای بهره برداری و کسب و کار افراد نیازمند استفاده کنیم. لذا لازم است خیرین به این امر ورود یافته و با بررسی کسب و کارهای کوتاه مدت، اشتغالزایی نمایند. باید دیدگاه های مان را نسبت به مساجد تغییر دهیم. کسب و کارهای فرهنگی می تواند در مساجد ایجاد شود.

وی ادامه داد: باید یک فضای همدلی در بستر مساجد ایجاد شود. امسال ۴۰ کانون فرهنگی و هنری در سطح استان شناسایی شده و در حال طی مراحل ثبت قطعی در سامانه می باشد.

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها