مسئول گروه جهادی سی‌سخت گفت: بنیاد مسکن در حال آواربرداری و تخریب‌ منازلی هست که قابل سکونت نیستند و روز به روز شاهد افزایش تعداد چادرها، بحران و مشکلات هستیم.
کد خبر: ۹۳۲۶۰۶۸
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

به گزارش  خبرگزاری بسیج، احسان کوهستانی در برنامه یه روز تازه گفت: امروز صبح هوا حدود 3 تا 4 درجه بود و سرمای هوا کاهش داشته است اما شب‌ها همیشه هوای منطقه زیر صفر هست و احتمالا در روزهای آینده شاهد بارش باران خواهیم بود. به تازگی چهره شهر زلزله‌زده سی‌سخت خودنمایی کرده است و شاید به واسطه نبود تلفات جانی و ظاهر خانه‌ها مردم احساس کنند که در سی‌سخت اتفاقی نیفتاده است اما خانه‌ها از داخل تخریب شده‌اند و براساس آمار بنیاد مسکن جز خانه‌های تخریبی دسته‌بندی می‌شوند و در دسته‌بندی‌ها دو نوع خانه تخریبی یا تخریب شده داریم. در خانه‌های تخریب شده زلزله خانه را کامل از بین می‌برد و خانه‌های تخریبی در ظاهر سالم هستند اما در اولین اقدام باید تخریب شود و قابل سکونت نیستند و اکثر خانه‌های سی‌سخت همین شرایط را دارند.

کوهستانی اظهار داشت: بنیاد مسکن در حال آواربرداری و تخریب‌ منازلی هست که قابل سکونت نیستند و روز به روز شاهد افزایش تعداد چادرها، بحران و مشکلات هستیم. گروه‌های جهادی هم از ابتدای حادثه کنار هلال‌احمر، سپاه و سایر نهادها در منطقه بودند. در ابتدا توقع داشتیم که این روزها کارمان تمام شود اما با شرایط جدیدی روبه‌رو شدیم و مردم نیاز به کمک‌رسانی دارند. از کل کشور در منطقه حاضر هستند و شب گذشته نیز جلسه‌ای داشتیم.

این جهادگر در پایان ضمن اشاره به نیاز مردم این منطقه گفت: برای سکونت و اسکان نیازمند چادر و گرمایش هستیم. در منطقه کوهستانی کوه دنا شرایط سخت هست و مردم این منطقه از قبل نیازمند کمک بودند و زلزله شرایط را برای آنها سخت‌تر کرده است. اسکان موقت، ارزاق و درمان نیاز اصلی ماست و مردم از طریق ارتباط با شماره 09198087348 می‌توانند با راه‌های کمک‌رسانی به مردم سی‌سخت آشنا شوند.

ارسال نظرات