رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران استان زنجان از برگزاری دهمین آئین اعطای تندیس فداکاری با دانشجویان فداکار حوزه ایثار اجتماعی همزمان با روز شهید خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۶۰۷۸
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
علی کاظمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا و روز جانباز برگزار شد، گفت:انقلاب اسلامی سراسر دستاورد است که این دستاورد‌ها می‌بایست با ابتکار و خلاقیت برای نسل جدید بازگو شود چرا که امنیت و آرامش و پیشرفت امروز را مدیون شهدا و ایثارگران هستیم.
برگزاری دهمین آئین اعطای تندیس فداکاری با دانشجویان فداکار حوزه ایثار اجتماعی در زنجان

وی با بیان اینکه بنیاد شهید وامور ایثارگران در ۲۲ اسفند ۵۸ به منظور توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقاء خدمات دهی به خانواده شهدا و ایثارگر به دستور امام خمینی (ره) تاسیس شد، تصریح کرد:این روز توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۸۳ به عنوان روز شهید نامگذاری گردید چرا که در طول دوران دفاع مقدس در ماه اسفند همواره عملیات‌های بزرگی صورت گرفته و بیشترین تعداد شهدا تقدیم نظام و انقلاب شده است.

رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران استان زنجان در ادامه با اشاره به برنامه‌های روز شهید در این استان با بیان اینکه تجلیل از مادران و همسران شهدا و شهدای زن ازسالروز وفات حضرت امام البنین (س) آغاز شده است، افزود: کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ ساز با هدف تجلیل از خانواده شهدا و رزمندگان زن در روز ۱۹ اسفندماه سال جاری همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

کاظمی افزایش شناخت مخاطبین و آحاد جامعه نسبت به روز شهید، همکاری با دستگاه‌های اجرایی مربوطه در راستای بزرگداشت هرچه بهتر این روز را از اهداف روز شهید دانست و افزود:تکریم مقام شهدا، پویش اهدای نسل خون نسل لاله ها، غبارروبی و گلباران مزار شهدا، تجلیل از خادمین شهدا، اجرای پایش سلامت ایثارگران و سالمندان بالای ۶۰ سال نمونه‌ای از این برنامه هاست.

وی برگزاری دهمین آئین اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان فداکار در حوزه ایثار اجتماعی و اجرای پویش شهید مهربان من، دیدار با نماینده، ولی فقیه و استاندار، افتتاح و بهره برداری از پروژه ۳ هزار راسی دام بومی غرب کشور در شهرستان ابهر، شروع واگذاری زمین به ایثارگران، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، اجرای طرح آزادی زندانیان زن در حوزه جرائم غیر عمد را از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید در روز شهید دانست و افزود:تجلیل از مروجین فرهنگ ایثار وشهادت، برگزاری میز خدمت در مصلا‌های نماز جمعه، برگزاری یادواره شهدا با مشارکت نهاد‌های فرهنگی، نامگذاری اماکن و خیابان‌ها به نام شهدای زن، دیدار از خانواده ایثارگران در طرح سپاس، کاشت نهال به یاد شهدا و… از مهمترین برنامه‌ها در طول این هفته می‌باشد.

کاظمی اظهار داشت: استان زنجان ۴۱ زن شهید دارد که در جریان بمباران سال‌های جنگ تحمیلی به فیض شهادت نایل آمدند و یک نفر از این شهیدان نیز در مناطق جنگی شهید شده است.

وی ادامه داد: ۷۱ نفر از زنان استان زنجان نیز به افتخار جانبازی نایل آمدند.
ارسال نظرات