خبرهای داغ:
سی و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم تهران به صورت مجازی و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دقایقی پیش آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۳۲۶۱۲۱
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم افتتاحیه که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در تالار اندیشه حوزه هنری دقایقی پیش آغاز شد، مسئولین برگزاری و برخی از داوران و تعداد اندکی از علاقه‌مندان به همراه اصحاب رسانه حضور دارند.
در مراسم گشایش این دوره از مسابقات که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شده است، دکتر سعید رضا عاملی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و دست اندرکاران این دوره از مسابقات حضور دارند.

در این مسابقات ۴۱۱ شرکت کننده از ۶۷ کشور و ۵ قاره جهان در رشته حفظ، قرائت و ترتیل رقابت کردند که ۱۲۲ نفر از شرکت کنندگان از ۴۵ کشور جهان به مرحله دوم راه یافتند.
به گفته رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، از آنجا که این مسابقات به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود و هزینه‌های اقامت و صحنه آرایی این مسابقات کاسته شده جوایز برگزیدگان ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.
حجت الاسلام و المسلمین خاموشی افزود: مسابقات بین المللی قرآن در دیگر کشور‌ها تعلیق و یا تعطیل شده اند، اما جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که با استفاده از ظرفیت فضای مجازی مسابقات را در شرایط ویژه شیوع کرونا نیز برگزار می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها