خبرهای داغ:
شیروانیان:اخلاص در عمل،ساده زیستی،حضور در قلب حوادث،مهارت در کار فرهنگی و انتقال مفاهیم و سخنوری و ولایت پذیری را از جمله ویژگی های شهید همت است و پیروی از سبک زندگی جهادی شهدا عامل موفقیت در برابر جبهه کفر است
کد خبر: ۹۳۲۶۱۲۸
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴

سردار سرتیپ دوم پاسدار، مجتبی شیروانیان، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان و از رزمندگان دوران دفاع مقدس، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، فصل زمستان را فصل عملیات های بزرگ دوران دفاع مقدس دانست و گفت: شهید ابراهیم همت اصالتاً اهل استان اصفهان و شهرستان شهرضا بودند و به دلیل لیاقت هایی که داشت به عنوان فرمانده لشکر مرکز کشور، یعنی لشکر 27 حضرت محمد رسول الله(ص) منصوب شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان افزود: شهید همت قبل از فرماندهی لشکر 27، در کردستان فعالیت داشت و در طول دوران عمر مبارک خود همواره حرف و عمل یکسانی داشت و با عمل خود به آن حرف و ادعای خود جامعه عمل می پوشانید و اخلاص در رفتار از ویژگی های بارز آن شهید بزرگوار بود.

وی با بیان اینکه شهید همت همواره در قلب حوادث و میدان ها حضور داشت، اظهار کرد: همین حضور شجاعانه و اخلاص در رفتار ایشان سبب می شد تا نیروهای تحت امر او ایمان راسخ به عقیده و صداقت فرمانده خود داشته باشند.

سردار شیروانیان با اشاره به ساده زیستی شهید همت، ابراز کرد: تمام وسایل زندگی شهید در پشت یک وانت جای می گرفت و در هر جبهه ای، چه در جنوب و غرب و یا جبهه های میانی که حضور داشت، خانواده خود را همراه می برد و همه خانه او شامل تعدادی لوازم ضروری زندگی بود که این موضوع می تواند به عنوان یک الگوی خوب برای خانواده های امروزی و در شرایط اقتصادی امروز کشور مطرح باشد.

رزمنده دوران دفاع مقدس شهید همت را فردی با توانایی بالای کار فرهنگی و سخنوری ماهر توصیف کرد و گفت: قدرت انتقال مفاهیم از سوی ایشان فوق العاده بود و با آیات قرآن و تعالیم دینی، آن چنان زیبا مفاهیم را منتقل می کرد که از پایین ترین رده و سواد تا بالاترین سطح درک در میان رزمندگان می توانستند از مطالب شهید استفاده کنند.

وی ولایت پذیری را از ویژگی های غیر قابل انکار شهید همت دانست و اظهار کرد: همواره در سخنرانی های می گفت که ما پیرو امام حسین(ع) هستیم و همیشه مجری بی چون و چرای اوامر ولی فقیه زمان خود بود و جان خویش را در همین مسیر و در ایستادگی در حفظ جزایر مجنون تقدیم کرد و به شهادت رسید.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان پیروی از سبک زندگی جهادی شهدا را عامل موفقیت در برابر جبهه کفر بیان کرد و افزود: امروز همه کفر در برابر ما ایستاده است و با نزدیک تر کردن خود به سیره شهدا می توانیم آرمان های انقلاب اسلامی را به ثمر برسانیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها