خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین

توزیع بیش از ۲ هزار بسته معیشتی در قالب تبرکات مهدوی

حجت الاسلام نوروزی گفت: بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی شامل ارزاق و بن کارت های هدیه به همت ادارات اجرایی اوقاف و امور خیریه بین جامعه هدف توزیع می شود.
کد خبر: ۹۳۲۶۱۸۹
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲

حجت الاسلام رضا نوروزی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از رسالت های سازمان اوقاف و امورخیریه اجرای امینانه نیات واقفین است این مساله در طی سال انجام می شود که در برخی موارد به صورت گسترده تر و در برخی موارد محدودتر انجام می شود.

اجرای طرح دست های مهربانی در قالب تبرکات مهدوی

وی گفت: همه ساله در ایام نزدیک به سال نو طرحی با عنوان دست های مهربانی به همت موقوفات استان قزوین اجرا می شود و امسال با توجه به تقارن با اعیاد ماه شعبان و به ویژه نیمه شعبان و ولادت حضرت قائم(عج) کمک های مومنانه ای که در سال ۱۳۹۹ با توجه ایام مناسبتی با عناوین مختلف داشتیم این مرحله که ششمین مرحله رزمایش و کمک مومنانه ما می باشد با عنوان تبرکات مهدوی تهیه و در بین نیازمندان توزیع می گردد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با تاکید بر اینکه ششمین مرحله کمک مومنانه با عنوان تبرکات مهدوی اجرا می شود ادامه داد: ششمین مرحله رزمایش کمک مومنانه اداره کل اوقاف با توجه به ایام مناسبتی (ولادت حضرت قائم(عج)، تبرکات مهدوی می باشد در واقع همان طرح دست های مهربانی اوقاف و امورخیریه می باشد که هر ساله همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایان سال و فرارسیدن سال جدید برگزار می شود.

توزیع بیش از ۲ هزار بسته معیشتی در قالب تبرکات مهدوی

این مسئول ادامه داد: در این مرحله از کمک های مومنانه بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی که هم شامل ارزاق همانند بسته های معیشتی ۵ دوره قبل می باشد و هم شامل بن کارت های هدیه ای است که از محل موقوفات متصرفی و‌ بخشی از موقوفات غیر متصرفی تهیه شده و به همت ادارات اجرایی اوقاف و امور خیریه در اختیار نیازمندان در سراسر استان قرار می گیرد.

وی در خصوص ارزش ریالی هر بسته و بن کارت های اهدایی گفت: ارزش ریالی هر بسته معیشتی و مبلغ بن کارت های اهدایی بین ۳ تا ۵ میلیون ریال می باشد.

برگزاری طرح آرامش بهاری منوط به دستور ستاد مقابله با بیماری کروناست

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به طرح نوروزی آرامش بهاری که همه ساله همزمان با ایام نوروز (۲۸ اسفند سال جاری تا ۱۵ فروردین سال جدید) برگزار می شود تصریح کرد: یکی از طرح هایی که سالیانی است به همت اوقاف و امورخیریه برگزار می شود طرح آرامش بهاری است که قریب ۱۰ سال می باشد که همزمان با ایام نوروز (۲۸ اسفند سال جاری تا ۱۵ فروردین سال جدید) در امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین برگزار می شود و مجموعه برنامه های خدماتی، رفاهی، فرهنگی و مذهبی برای مسافران نوروزی بقاع متبرکه و جهت دهی به مناسبت های ملّی مورد تأیید شرع مقدس اسلام است.

هنوز دستوری برای عدم اجرای طرح آرامش بهاری ابلاغ نشده است

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در خصوص برگزاری این برنامه در نوروز سال ۱۴۰۰ اضافه کرد: امسال تا این لحظه دستوری از سوی ستاد ملی و استانی پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا اعلام نشده است و امامزادگان و بقاع متبرکه پذیرا مجاورین و زائرین می باشد. اما با توجه به اینکه هنوز ممنوعیتی جهت تعطیلی امامزادگان ابلاغ نشده و اگر چنانچه این روند ادامه یابد بقاع متبرکه پذیرای زائرین در لحظه تحویل سال خواهند بود و همه این موارد منوط به تصمیم ستاد مقابله با بیماری کروناست.

وی افزود: چنانچه ستاد ملی و استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا این پیش بینی را بکند که همچون نوروز ۹۹ درب بقاع متبرکه بسته باشد، دعا لحظه تحویل سال، فرمایشات مقام معظم رهبری و سایر برنامه ها از سیستم های این ذوات مقدسه پخش خواهد شد و برنامه های که پیش بینی شده است مثل سال گذشته به صورت زنده در بستر فضای مجازی و صداوسیمای استانی و سراسری خواهد بود.

لازم به ذکر است که طرح آرامش بهاری از نوروز سال ۱۳۸۹ به همت سازمان اوقاف و امورخیریه در کل کشور و با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات عید نوروز، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح فکری، فرهنگی زائرین و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی به هموطنان در عيد نوروز باستانی و خدمت‌رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در زائران محترم بقاع و اماکن متبرکه برگزار می شود.

منظور از این طرح، شناساندن امامزادگان عظیم الشأن(ع) و معرفی بقاع و اماکن متبرکه به زائران در ایام نوروز، خدمت رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه مندی در زائران بقاع و اماکن متبرکه، آماده سازي اماكن متبركه در جهت پذيرش زائر، فراهم نمودن تسهيلات لازم در جهت جذب مردم به خصوص نوجوانان و جوانان نسبت به حضور در اماكن متبركه و استفاده از ظرفيت بقاع متبركه و تعطيلات عيد نوروز جهت ارتقاء سطح فكری و فرهنگی زائرين و مسافران نوروزی می باشد.

۱۰۱۰/گزارش ویژه

ارسال نظرات
پر بیننده ها