خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین
ربیعی گفت: پویش ملی بانوی مهربانی با هدف حمایت از خانواده‌های محروم و نیازمند و ایجاد فضایی شاد و بانشاط برای کودکان آغاز شده و شهروندان می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۲۶۱۹۰
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴

صدیقه ربیعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به راه اندازی پویش «بانوی مهربانی» بیان کرد: این پویش در نظر دارد با تشویق مردم برای شرکت در حرکتی اجتماعی علاوه بر کمک به خانواده‌های محروم، ترویج حس نوع دوستی، تلطیف فضای زندگی کودکان در خانواده‌های محروم و نیازمند، حجمی از آسیب‌ها و مشکلات را در شرایط کرونا کاهش دهد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح با سازمان مردم نهاد و خیریه حمایت از زنان و کودکان بی سرپرست زندگی سبز قرارداد منعقد شده است، گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ موجود بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و این سازمان مردم نهاد، اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال نیز به منظور پشبرد اهداف این پویش فراهم شده که به اجرای هرچه بهتر این پویش کمک کند.

ربیعی در تشریح اهداف کمی این پویش ملی در استان قزوین بیان داشت: یکی از اهداف مورد نظر شناسایی ظرفیت‌هایی مانند خیران، کارخانجات، کارگاه‌های تولید اسباب بازی و انتشاراتی‌های کتاب کودکان در زمینه امورات خیرخواهانه است که بتواند با ترغیب آن‌ها گامی مفید برای جامعه زنان و کودکان بی سرپرست استان قزوین بردارد.

به گفته این مسؤول، تبلیغ و اطلاع رسانی گسترده در نقاط شهری و روستایی استان قزوین در راستای جمع آوری کتاب‌ها و اسباب بازی‌های مازاد بر نیاز خانواده‌ها و همچنین ایجاد کاروان‌های شادی، نصب بنر و استند، انتشار بروشور و پوستر که از طریق استقرار غرفه در مناطق مرفه نشین و مراکز خرید ایجاد می‌شود، از دیگر برنامه‌های است که باید سمن مربوطه در این پویش آن را عملیاتی سازد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت انجام شیوه نامه‌های بهداشتی برای مقابله با این بیماری، لازم است که هدایا و کمک‌های جمع آوری شده ابتدا بهداشتی و ضدعفونی شده و سپس با رعایت امانت داری به صورت سالم بین کودکان و خانواده‌های محروم استان توزیع گردد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین یادآور شد: لازمه موفقیت این پویش برای دستیابی به اهداف مورد نظر، مشارکت حداکثری و داوطلبانه شهروندان است که باید مورد توجه رسانه‌هایی سمعی، بصری و مجازی استان قزوین قرار گیرد.

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها