مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج میبد به مناسبت روز درختکاری با اشاره به اهمیت درختکاری در فرهنگ اسلامی فرمودند: با کاشت درختان و گیاهان مثمر و بومی در فضای شهری باید از اتلاف سرمایه‌ها جلوگیری کرد
کد خبر: ۹۳۲۶۲۰۲
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، حجت الاسلام سلیمانی به مناسبت روز درختکاری، با اشاره به اهمیت درختکاری در فرهنگ و آیین اسلام فرمودند: درخت کاری و توجه به کشت و زرع و مراقبت و جلوگیری از وارد کردن خسارت به آن از اموری است که پیامبر و اهل بیت ایشان در بیاناتشان به آن پرداخته اند. پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمودند: «هرکس درخت نیازمند به آب را سیراب کند، گویا انسان مومن تشنه را سیراب کرده است.» هم چنین پیامبر گرامی اسلام فرمودند: «هرکس بی جهت درختی را قطع کند خدا سرش را در آتش فرو می‌برد.» و امثال این احادیث نشانگر اهمیت ویژه اسلام و پیشوایان آن به مسأله درخت و درخت کاری می‌باشد.
ایشان با انتقاد از کاشت انبوه درختان غیرمثمر در معابر شهری و پارک‌ها و بوستان‌ها فرمودند: وقتی می‌شود با کاشت درختان و گیاهان بومی مثمر یا دارویی هم از ثمرات آن بهره برد هم از زیبایی و سایه و طراوت آن، چرا با کاشت درختانی که سالیان سال نیاز به مراقبت دارند و از آب و خاک این سرزمین استفاده می‌کنند و ثمری ندارند اتلاف سرمایه کرد.
حجت الاسلام سلیمانی با توصیه مردم به درختکاری در ایام دیگر سال فرمودند: روز درختکاری صرفا نمادی است برای ایجاد فرهنگ درختکاری و گرامیداشت این سنت حسنه و این امر مهم صرفا نباید به همین روز خلاصه شود. بلکه تداوم آن و حفظ و حراست از آن باید مورد توجه همه باشد.
ارسال نظرات