امام جمعه موقت میبد:

سه کشور اروپایی در بحث هسته‌ای ایران دستشان را بالا بردند و تسلیم شدند

حجت‌الاسلام غفوری گفت: آنچه اتفاق افتاد و سه کشور اروپایی در بحث هسته‌ای دستشان را بالا بردند و تسلیم شدند و قطعنامه‌ای را که در آژانس علیه ملت ما پیشنهاد داده بودند پس گرفتند؛ تجربه و الگوی بسیار خوبی است.
کد خبر: ۹۳۲۶۲۰۴
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، امام‌جمعه موقت میبد افزود: این همان حرفی است که سال‌هاست گفته می‌شود، اما به گوش بعضی‌ها نمی‌رفت که به میزانی که دولتمردان ما در مواضعشان مستحکم و قاطع باشند به همان میزان دشمن ضعیف می‌شود و عقب‌نشینی می‌کند.
خطیب جمعه میبد بابیان اینکه در این سال‌ها چه غصه‌ای که به دل مؤمنین و دلسوزان و خانواده‌های معظم شهدا و رزمندگان و مجاهدان راه خدا رفت؛ وقتی‌که در مصاحبه‌ها گفته می‌شد که خزانه خالی و در مقابل دشمن چه توانی داریم؟ و دشمن اگر بخواهد اقدام کند چنین و چنان می‌شود تصریح کرد: این اظهارات در آن سال‌ها به‌قدری مشکل‌ساز بود که آسیب آن قابل‌محاسبه نیست.
حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به یک‌صدایی اخیر مسئولین کشورمان در رویارویی با دشمنان در خصوص پیش‌نویس قطعنامه سه کشور اروپایی گفت: به همین میزآن‌که چند موضع محکم از سوی وزیر خارجه، سخنگوی دولت و شورای عالی امنیت ملی و دیگران گرفته شد که جمهوری اسلامی از این موضع عقب‌نشینی نمی‌کند و اگر در آژانس قطعنامه‌ای علیه ما صادر شود تأثیر منفی خواهد گذاشت و شرایط را دشوارتر خواهد کرد؛ سران سه کشور اروپایی بزدلانه رفتند و پیش‌نویس قطعنامه را که داده بودند پس گرفتند و از موضع خود عقب نشستند.
امام‌جمعه موقت میبد با اشاره به پیروزی‌های میدانی مردم یمن در مبارزه با دشمن سعودی گفت: امروز با موضع قاطع مجاهدان یمن که با گرسنگی و قحطی استقامت می‌کنند و می‌جنگند و پیشرفت می‌کنند دشمن به معنای واقعی کلمه تسلیم‌شده است.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه فضاحتی که دولت عربستان برای خود درست کرد ه. است قابل پاک شدن نیست و این ننگ ابدی است که برای سعودی‌ها و اربابانشان خواهد ماند افزود: سربلند و پیروز آن‌کسی که در میدان ایستادگی می‌کند.
وی استقامت و ایستادگی ملت شریف ایران در مقابل دشمنان خدا و در حمایت از قران کریم و مکتب اهل‌بیت و راه و میراث شهدا بدون تردید گفت: اگر هم‌جایی حرفی بوده است از ناحیه دیگرانی بوده است که این مردم با خوش‌بینی و خوش‌دلی آن‌ها را برای دفاع از حقوقشان انتخاب کردند و بعد در مواضعشان جور دیگری ظاهر شدند.
خطیب جمعه میبد با تأکید بر رسیدگی به ملت به‌ویژه قشر متوسط و محروم تصریح کرد: رسیدگی به قشر محروم باید در برنامه‌های نظام و دولت و بودجه‌های سالانه و در برنامه‌های پنج‌ساله باشد.
وی افزود: این خواسته امام راحل و شهدا و کسانی که در برابر گلوله برای برپایی انقلاب سینه سپر کردند نیست که محرومین هر طوری بشود.
حجت‌الاسلام غفوری با قدردانی از رویکرد مجلس در تدوین بودجه امسال که اخذ مالیات‌ها را از قشر‌های ضعیف حذف کردند و متوجه قشر‌های مرفه و کسانی که سرمایه بر سرمایه افزوده‌اند و در این شرایط سخت سرمایه آن‌ها چند برابر شد و همیشه هم به هر طریقی از مالیات قانونی فرار می‌کنند گفت: این‌ها باید در برنامه‌های دولت و بودجه سالانه و پنج‌ساله موردتوجه جدی باشد.
امام‌جمعه موقت میبد اظهار داشت: خواسته ما این است که حمایت از قشر متوسط و محروم جامعه باید سرلوحه همه برنامه‌های نظام و دولت و مجلس باشد و ذره‌ای از آن کوتاه نیایند و مطمئن باشند اگر این‌چنین شد؛ ملت در مقابل استکبار و دشمن ایستاده و از قران کریم و میراث شهیدان حمایت می‌کند.
وی گفت: دولتمردان باید نه در شعار بلکه در عمل به شرایط معیشتی مردم توجه کند و نتیجه‌اش را مردم در زندگی‌شان احساس کنند.
امام‌جمعه موقت میبد اظهار امیدواری هم کرد: در آینده دولت جوان و حزب الهی سرکار بیاید که همگام با مجلس بتوانند حقوق اقشار ضعیف جامعه را تسهیل کنند.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به افتتاح پروژه‌های بزرگ به همت مردم و دولت هم گفت: از همه‌کسانی که در شرکت‌های دانش‌بنیان و اقتصادی مردانه پای‌کارند و پروژه‌های ملی و تأثیرگذار را افتتاح می‌کنند تشکر می‌کنیم.
خطیب جمعه میبد ایام هفته آینده بیست‌وپنج رجب سالروز شهادت موسی بن جعفر (ع) را تسلیت گفت.
امام‌جمعه موقت میبد عید سعید مبعث بزرگ‌ترین روزی در عالم خلقت را که خدا وجود مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را به پیامبری امت برگزید و ختم رسالت اعلام شد و تا پایان عالم همه امت‌های عالم مکلف شدند که بر دین مقدس حضرت باشند و ایمان به قرآن و رسالت آن حضرت و اوصیاء آن‌که نصیحت کردند بعد از من دوازده نفر هستند که آن‌ها از قریش‌اند را به پیشگاه حضرت، ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری و امت اسلام و تشیع تبریک گفت.
وی سالروز رحلت حضرت ابوطالب بزرگ‌ترین حامی پیامبر اسلام بعد از عبدالمطلب در آن دوران سخت مکه را هم تسلیت گفت و افزود: هرچند در دوران معاویه مغیره مخ انحراف افکنی دوران بود که ابوطالب ایمان نیاورد و از دنیا رفت تا شخصیت امیرالمؤمنین را تخریب کند، اما تاریخ شهادت می‌دهد که ابوطالب باایمان از دنیا رفت و بزرگ‌ترین حامی پیامبر بود.
ارسال نظرات