رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: جوانان ایرانی توانایی دارند که از مرزهای دانش عبور کنند و افق‌های جدیدی از علم و فناوری را در مقابل بشریت بگشایند.
کد خبر: ۹۳۲۶۳۰۲
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه نخستین رویداد نمایشگاهی «تا ثریا» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، جهاد و خیزش علمی در بین ملت ایران به‌خصوص جوانان، دانشجویان و دانشمندان عزیز میهنمان آغاز شد و توانست دستاوردهای بزرگی را برای ملت بزرگ ایران رقم بزند.

وی افزود: در حال حاضر در گام دوم انقلاب قرار داریم و یکی از عرصه‌های بسیار مهم و مورد تأکید در بیانیه گام دوم توسط رهبر معظم انقلاب، علم و دانش است. هدف‌گذاری که در گام دوم انقلاب در عرصه علم و دانش شده، تسخیر و عبور از مرزهای دانش است؛  ملت ایران و جوانان عزیز و اندیشمند نه تنها توانایی دارند که به سطح علمی پیشرفته در مقیاس با پیشرفت‌های تحقق یافته در دنیای امروزی برسند بلکه این توانایی را دارند که از مرزهای دانش عبور کنند و افق‌های جدیدی از علم و فناوری را در مقابل بشریت بگشایند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: نمایشگاه تا ثریا، مسیری را برای ما باز می‌کند که نسبت به استعدادها و اندیشه‌های بلند عالمانه تمرکز کنیم تا پشتیبانی شوند. در واقع این اندیشه‌های بلند با باور «ما می‌توانیم» تحقق پیدا کرده و دانش را به علم نافع و سودمند تبدیل می‌کند که بشریت بتواند از علم امروز استفاده کند و در این مسیر ایران اسلامی که به دنبال تمدن‌سازی است، می‌تواند نقش موثری ایفا کند. زیرا یکی از محورهای تمدن‌سازی علم و دانش بوده و یکی از محورهای قدرتمند و قوی شدن علم و فناوری است.

سردار سلیمانی گفت: رویداد تا ثریا که با نام شهید فخری‌زاده، شهید بزرگ عرصه علم و دانش در حال برگزار است، به دنبال ترویج گفتمان علم نافع است. در واقع همه باید جهاد همه‌جانبه علمی را در سطح کشور برای عبور از مرزهای دانش آغاز کنیم و بسیج دانشجویی و جوانان عزیز دانشجو در این عرصه پیشتاز هستند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج مستضعفین از عرصه علم و دانش و پروژه‌های دانش‌بنیان که بخش کوچکی از آن‌ها امروز معرفی و عرضه شدند، حمایت خواهد کرد. امیدواریم این حرکت تداوم داشته باشد و تحت تفضل الهی، اهداف بلند ملت ایران را در گام دوم انقلاب در عرصه علم و دانش محقق کند.

یادآور می‌شود رویداد نمایشگاهی «تا ثریا» با محوریت پشتیبانی و تجاری‌سازی ظرفیت‌های فناورانه و مبتکرانه بسیجیان با تمرکز بر حل مسائل جهش تولید با حضور سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در مرکز رویداد شهید فخری‌زاده لانه جاسوسی سابق آمریکا افتتاح شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات