خبرهای داغ:
اولین مرحله از تزریق واکسن کرونا به جانبازان خرمشهری روز یکشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۳۲۶۳۳۸
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴

به گزارش بسیج رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در آیین تزریق مرحله اول واکسن کرونا به جانبازان خرمشهر در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه برنامه واکسیناسیون کووید ۱۹ با توجه به اولویت بندی وزارت بهداشت بعد از کادر درمان ، ۸۰ دوز واکسن به جانبازان و خانواده شهدای خرمشهری اختصاص یافت.

شکراله سلمان‌زاده افزود: در مراحل بعدی سایر خانواده های شهدا و سالمندان نیز علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه می شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واکسن کرونا طبق اولویت بندی وزارت بهداشت تنها به افراد پر خطر و به صورت محدود تزریق می شود به مردم توصیه کرد با حساسیت بیشتری نسبت به گذشته دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

سلمان‌زاده بیشترین عامل ابتلا به کرونا را دورهمی بیان کرد و گفت: گردش در معابر شهری نیز عامل دیگر انتقال بیماری کرونا در بین مردم است.

وی با بیان اینکه مردم نقش مهمی در کنترل بیماری کرونا دارند از مردم خواست از حضور در دورهمی‌ پرهیز کنند و ضمن استفاده از ماسک ، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به وضعیت بیمارستان های منطقه جنوب غرب خوزستان گفت: به طور متوسط روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ بیمار در بیمارستان های این منطقه بستری می شوند و در حال حاضر کمبود تخت برای بستری بیماران وجود ندارد و تمام بیمارستان‌های منطقه به جزء بیمارستان شهیدبهشتی آماده پذیرش بیماران کرونایی هستند.

نماینده ولی فقیه استان خوزستان نیز در این آیین مهمترین راه جلوگیری از انتقال کرونا را پیشگیری و رعایت دستورالعمل های بهداشتی بیان کرد و گفت: عمل به توصیه متخصصان در امر پیشگیری از انتقال کرونا بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام سیدعبدالنبی موسوی‌فرد افزود: همه باید تلاش کنیم منتقل کننده بیماری به دیگران نباشیم چرا که ابتلای دیگران به کرونا یک عمر پشیمانی را به دنبال دارد که قابل جبران نیست.

وی تزریق واکسن را یکی از موارد پیشگیری از کرونا دانست و گفت: ایران اسلامی در این زمینه از سایر کشورها عقب نیست بلکه در تولید واکسن نیز از برخی کشورها جلوتر است.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد افزود: امروز در حالی شاهد تزریق واکسن به گروه های هدف و پر خطر هستیم که روند تولید واکسن در کشور نیز به همت جوانان این مرز و بوم با سرعت ادامه دارد.

۱۱ شهرستان در استان خوزستان همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها