خبرهای داغ:
فرمانده سپاه پیرانشهر:

یاد شهدای پیرانشهر تا ابد در دل مردم زنده است

فرمانده سپاه پیرانشهر گفت: یاد و خاطره شهدای پیرانشهر تا ابد در دل مردم زنده می‌ماند.
کد خبر: ۹۳۲۶۳۴۱
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج از پیرانشهر، قاسم نصیری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ اسفند ۶۳ پیرانشهر، اظهار کرد: 17 اسفند ۶۳ سالروز بمباران پیرانشهر به دست نیروهای بعثی می‌باشد به طوری که این روز باید در تقویم رسمی کشورمان ثبت شود.

وی ادامه داد: طی ۸ سال دفاع مقدس نیروهای نظامی عراق نتوانستند حتی در مرز پیرانشهر مستقر شوند و این تنها با تلاش نیروهای نظامی و مردم غیور محقق شد که در نهایت با این رشادت ها موفق شدیم پادگان حاج عمران را تصرف کنیم

نصیری افزود: متاسفانه جنایت صدام بعثی خاک پیرانشهر را در هم نوردید و در چنین روزی بیش از ۲۰ نقطه مورد هدف قرار گرفت که در این حمله نظامی حدود ۹۰ نفر شهید و بیش از ۸۰ نفر زخمی شدند؛ یک کودک ۶ ماهه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این مسئول گفت: دو شهر در استان هستند که باید در تقویم کشوری ذکر شوند، بمباران شیمیایی سردشت در تقویم ثبت شده ولی متاسفانه تاکنون برای ثبت این واقعه تکان دهنده در پیرانشهر اقدامی نشده است.

فرمانده سپاه پیرانشهر اظهار داشت: یکی دیگر از رشادت‌های مردم پیرانشهر در دوران ۸ سال دفاع مقدس، عملیات کربلای ۷ در سال ۶۵ بود که یکی از مهم‌ترین عملیات های دوران ۸ سال دفاع مقدس است؛  طی ۹ عملیاتی که انجام شده بالای ۵۵۰۰ شهید مهاجر و ۵۰۵ شهید بومی در این خطه شهید شدند که این پایمردی و رشادت مردم را نشان می دهد که اجازه ندادند این خاک به دست دشمن بیفتد و یقینا اگر مردم پیرانشهر نبودند اکنون دشمن در خاک پیرانشهر حکومت می کرد.

 نصیری در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این روز، گفت: به همین جهت در راستای گرامیداشت ۱۷ اسفند ۶۳ و بر حسب وظیفه با حضور جمعی از مسئولین برای شهدای بمباران نسبت به گلباران مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدا اقدام شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار