علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار داشت:کتاب عصر‌های کریسکان معرفی نمونه‌های از آزاد مردی مردمان مجاهد تهای خاموش است
کد خبر: ۹۳۲۶۴۸۳
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵


به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان؛ علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صبح امروز در دهمین پاسداشت جهاد و مقاومت که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد اظهار داشت: کتاب عصر‌های کریسکان معرفی نمونه‌های از آزاد مردی مردمان کرد است که در آن با گذشتن از جان پای انقلاب و آرمان‌های آن ایستادند.

وی عنوان داشت: کتاب عصر‌های کریسکان خاطرات امیر سعیدزاده جوان آزاده‌ی کُرد مشهور به سعید سردشتی از سال منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۱۳۷۴ به قلم کیانوش گلزار راغب در ۲۸۰ صفحه شامل ۲۷ فصل متن و یک فصل پیوست‌ها حاوی اسناد و تصاویر، در سال ۱۳۹۴ منتشر شد.

مختار پور افزود: ابتکار خاطره نگار این کتاب در تدوین و تنظیم روایت‌های موازی سعید و همسرش از نکات و عوامل جذابیت کتاب می‌باشد. تا جای که خواننده در اولین فصل کتاب با خاطرات سعید مواجه می‌شود و فصل دوم خاطرات همسر او را می‌خواند و به همین ترتیب تقریباً نیمی از فصول کتاب به خاطرات سعیدزاده و نیم دیگر به خاطرات سُعدا اختصاص دارد که معمولاً خاطرات این شیرزن کُرد حجمی کمتر از خاطرات همسرش را به خود اختصاص داده است.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان داشت: این کتاب حجمی نسبتاً اندک و متنی جذّاب و خوشخوان دارد، امّا به‌رغم حجم اندکش مجموعه‌ای از اطلاعات و آگاهی‌ها و وقایع بسیار متعدد و متنوّع را در برمی‌گیرد به‌نحوی‌که اگر فرد یا جمعی همّت کنند و بخواهند شرح و تفصیلی برای هر فصل با مدارک و مستندات تاریخی و سیاسی اجتماعی و فرهنگی تدوین کنند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات