خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: با کاشت بیش از چهار هزار نفر مثمر بومی نخل در خرمشهر علاوه بر کمک به کشاورزان نیازمند، نوعی فرهنگ‌سازی برای توجه نسل کنونی به آثار و برکات کاشت نخل‌ خرما و احیای نخیلات است.
کد خبر: ۹۳۲۶۵۸۱
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خرمشهر، حجت‌الاسلام سیدمحمدنبی موسوی‌فرد ظهر امروز در آئین آغاز عملیات اجرایی توزیع و کاشت چهار هزار و 500 نخل مثمر و بومی استعمران توسط نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان خرمشهر در قالب پویش‌ ملی «درخت‌یاری»، اظهار کرد: درخت و درخت‌کاری یکی از مهم‌ترین عناصر و مؤلفه‌ها در سالم‌سازی محیط‌زیست به‌شمار می‌آید که در روایات موجود از اهل بیت (ع) بر آثار و برکات درخت‌کاری و زراعت تأکید شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه استان خوزستان در برخورداری از نخلستان‌های انبوه در گذشته شهرت داشته است، افزود: نسل گذشته در خوزستان توجه ویژه‌ای به کشاورزی و نخیلات داشتند به ویژه پیش از جنگ تحمیلی که سراسر آبادان و خرمشهر از اروندکنار تا شلمچه انبوهی از نخلستان‌های بهم پیوسته وجود داشتند که مردمان این منطقه از نعمات آن بهره‌مند بودند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان عنوان کرد: کار مهمی که امروز از سوی مجموعه نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان خرمشهر با کاشت بیش از چهار هزار نفر مثمر بومی نخل انجام شده علاوه بر کمک به کشاورزان نیازمند، نوعی فرهنگ‌سازی برای توجه نسل کنونی به آثار و برکات کاشت نخل‌ خرما است.

وی گفت: امروزه در تمام جهان به نخل خرما و ثمره آن از جهت محصولات و فرآورده‌های قابل استحصال از آن توجه ویژه می‌شود که لازم است جوانان ما به ویژه در استان خوزستان که قطب نخیلات بوده به احیای بیش‌از پیش کشاورزی و کاشت نخل مثمر و بومی نگاهی جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها