خبرهای داغ:
در شورای توسعه فرهنگ قرآنی خوزستان، معاون سیاسی اجتماعی استانداری برای حمایت از برنامه‌های قرآنی ماه رمضان در استان اعلام آمادگی کرد.
کد خبر: ۹۳۲۶۶۸۴
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵

به گزارش بسیج از خوزستان، حسین‌علی حسین‌زاده، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی خوزستان که روز گذشته ۱۷ اسفندماه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تشکیل شد، از استمرار جلسات شورای قرآن در استان قدردانی کرد و گفت: ما در سال‌های قبل برنامه‌های مشخصی را در ماه مبارک رمضان داشتیم. کارهای مشترکی با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شد که یکی از آنها نمایشگاه قرآن کریم بود، این کار با پشتیبانی مالی استانداری و اعتبارات خود مجموعه برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: همچنین از برنامه‌هایی در صدا و سیما به مناسبت ماه مبارک رمضان با کمک مالی استانداری انجام شده است که کارهای ماندگاری هستند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: استانداری خوزستان آمادگی دارد در برنامه قرآنی مصوب در کارگروه قرآنی شورا مشارکت کند.

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: همه داوران بومی ما در خوزستان کد دارند. داوران خوزستان، داوران بین‌المللی هم هستند.

وی گفت: پیشنهاد ما این است که اداره قرآنی در سطح استان ساخته شود. زمین آن نیز دیده شده است و اگر اعتبار ساخت آن تامین شود، می‌توان کارها را دنبال کرد.

همچنین حجت‌الاسلام علی فدیعمی، مسئول اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان درباره بانک اطلاعات قرآنی اظهار کرد: ما در اداره امور قرآنی بانکی از قاریان، حافظان، هنرمندان مفسران، خیران و حتی شهیدان قرآنی آماده کرده‌ایم که در حال تکمیل است. تاکنون اطلاعات قریب به ۲ هزار نفر در این بانک ثبت شده است.

وی درباره برنامه‌های ماه مبارک رمضان گفت: در محرم امسال تجربه‌ای از فعال کردن جلسات قرآنی هیئت مذهبی داشتیم. با توجه به اینکه هیئت جوانان بسیاری را جذب خود کرده است، با هماهنگی معاونت فرهنگی سازمان برنامه‌ریزی شده که هیئت وارد فعالیت‌های قرآنی شوند و استادان قرآنی آنها تأمین شود.

فدیعمی ادامه داد: قریب ۱۳۰ مؤسسه قرآنی و ۲۰۰ خانه قرآنی با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی یا بدون حمایت سازمان در ماه رمضان فعالیت می‌کنند. سال گذشته برنامه‌هایی چون مسابقه حفظ سور منتخب، تفسیر مجازی، محافل قرآنی، تصحیح قرائت نماز، جشن نیمه ماه مبارک رمضان و تأمین بسته‌های معیشتی و همچنین اهدای مصاحف را در برنامه خود داشتیم.

مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد: امسال پیگیر اجرای طرح نورالثقلین (جلسات خانگی قرآن) هستیم. آمادگی اجرای مسابقه پیامکی از طریق صدا و سیما، تلاوت آنلاین قاریان ممتاز استان، تولید و نشر کلیپ‌های کوتاه از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای ماه رمضان امسال است.

در ادامه فاطمه حقیقی، از اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان گفت: اتحادیه مردمی مؤسسات قرآنی خوزستان ۲۰۰ مؤسسه قرآنی را تحت پوشش خود قرار داده است که می‌توانید آنها را به عنوان بازوان توانمند خود در شورای قرآن بدانید.

وی ضمن قدردانی از حمایت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی از مؤسسات قرآنی افزود: همه ادارات در زمینه قرآنی فعالیت می‌کنند، اما قرآن آموزان در مؤسسات قرآنی آموزش می‌بینند، با این حال ادارات ثمره قرآنی مؤسسات را یدک می‌کشند، مؤسساتی که از پتانسیل دولتی استفاده نمی‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها