مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:
کریمی گفت: انقلاب اسلامی جایگاه بانوان را در جامعه رشد و تعالی بخشید به‌طوری که بانوان علاوه بر اینکه با حفظ عزت، کرامت و مقام زن بودن می توانند در سایر عرصه های اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی ایفای نقش کنند.
کد خبر: ۹۳۲۶۸۰۹
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی»  مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در آیین تجلیل از بانوان شهید، جانباز و آزاده استان مرکزی گفت: نقش زنان و بانوان در انقلاب اسلامی نقشی بسیار با اهمیت و اثرگذار است چراکه هر حماسه و افتخاری برای کشور به ثبت رسیده برگرفته از نقش بانوان بوده و اگر امروز جوانان ایران اسلامی در قله های بلند پیشرفت پیشتاز هستند اینها برگرفته از مجاهدت های زنان است.

کریمی اظهار کرد: انقلاب اسلامی جایگاه بانوان را در جامعه رشد و تعالی بخشید به طوری که بانوان علاوه بر اینکه با حفظ عزت، کرامت و مقام زن بودن می توانند در سایر عرصه های اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی ایفای نقش کنند.

وی ادامه داد: بانوان در انقلاب اسلامی و خصوصا مقطع هشت ساله دفاع مقدس با تاسی از حضرت زینب(ع) پرچمدار نهضت امام خمینی(ره) که همان راه و مکتب عاشورا است بودند و با عملکرد خود زیباترین حماسه ها و تصاویر را به یادگار گذاشتند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: مادران و همسران شهدا و بانوان ایثارگر، جانباز و آزاده برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی از خود به یادگار گذاشتند چراکه این بزرگواران نقش به سزایی در شکل گیری انقلاب، دفاع مقدس و تداوم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایفا کردند.

کریمی بیان کرد: امروز بانوان شهید، جانباز و آزاده مایه افتخار و دلگرمی نظام اسلامی هستند و به عنوان الگوهایی کامل و درخشان برای بانوان نسل جدید قابل استفاده می باشند و نسل جدید باید از این سرمایه های ارزشمند به خوبی استفاده کند.

وی اضافه کرد: امروز بانوان مجاهد و ایثارگر در انقلاب اسلامی با حضور موثر خود در عرصه های مختلف علاوه بر اینکه به قله های رفیع سربلندی دست پیدا کردند توانستند جایگاه و مقام والای زن مجاهد ایرانی را به رخ دنیا بکشانند و در مقابل فرهنگ فاسد غربی با قوت ایستادگی کردند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: یکی از ضرورت های جامعه امروز معرفی بانوان مجاهد و ایثارگر است و نامگذاری این همایش ملی با عنوان لشگر فرشتگان تاریخ ساز عنوانی بسیار در خور، برای زنان است.

کریمی بیان کرد: لشگر فرشتگان تاریخ ساز تنها منحصر به زنان دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیست بلکه در طول انقلاب اسلامی نقش بانوان اثرگذار بوده و همه نقش های اثرگذار امروز باید برای نسل جوان تبیین و معرفی شود.

وی یادآور شد: افتخار آفرینی بانوان در راهپیمایی های شورانگیز روز‌های اول انقلاب تا دوران دفاع مقدس، و از قهرمانی در صفوف نبرد و خدمات پشت جبهه تا دل بریدن از فرزند و همسر و فرستادن آنان به جبهه های دفاع از حرم و امنیت، از حضور در عرصه های علم، تحقیق، فناوری و هنر تا نقش آفرینی در عرصه‌های اجتماعی ، سیاسی و مدیریتی و سرانجام مجاهدت همه جانبه در مقابله با بیماری منحوس کرونا تنها بخشی از حماسه سازی های بانوان در انقلاب اسلامی است که باید به خوبی برای نسل جوان بازگو شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: استان مرکزی با وجود ۹۵ شهیده زن و ۱۳۱ جانباز که در انقلاب و دفاع مقدس مجاهدت های فراوانی کردند جایگاه قابل توجهی در حوزه بانوان مجاهد و ایثارگر در کشور دارد که باید به خوبی بازگو و منتقل شود.

کریمی بیان کرد: از شش سال گذشته کارگروه بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی اقدامات قابل توجهی برای تبیین نقش بانوان در تاریخ استان مرکزی که هم شامل قبل از انقلاب و هم در طول انقلاب می شود انجام داده که بیش از صدها ساعت ضبط مصاحبه و ده ها همایش و تولید مستند، نشست و جلسات گفتمانی بخشی از آنها است.

وی اضافه کرد: بزرگترین اقدامی که در حوزه بانوان توسط کنگره شهدای استان مرکزی انجام شد برگزاری اجلاسیه بانوان بود که با حضور مهمانان بین المللی از ۳۰ ملیت جهان و با رویکرد معرفی الگوی سوم زن، نه شرقی نه غربی بانوان مجاهد مسلمان ایرانی انجام شد و امروز کارگروه بانوان در عرصه های مقابله با کرونا و تولید محتوا همچنان با قوت برنامه های خود را دنبال می کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: کتاب معلم ثانی با موضوع بررسی نقش بانوان استان مرکزی در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و کتاب روایت یک موج با موضوع بزرگداشت اربعین دختران شهیدی که در قیام ۱۹ دی سال ۵۷ به شهادت رسیدند از مهمترین تولیدات کارگروه بانوان در سال گذشته بود که در سطح ملی مورد استقبال جدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات