خبرهای داغ:
مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه گفت: شهیدان ثمره‌ی حركت خون‌بار انبیا بودند و به‌ راستی در طول تاریخ سراسر ستم كره‌ی زمین، اینان تنها امتی بودند كه لیاقت این تعبیر را داشتند.
کد خبر: ۹۳۲۷۶۰۶
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

22 اسفند در تقویم ما با عنوان روز شهدا نامگذاری شده است. با هدف ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و یادآوری ایثارگری های آن مردان خدا؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین ابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه ضمن اشاره به اینکه بزرگداشت شهدا در یک جمله یعنی حفاظت از آنچه که آنان عزیزترین‌شان را فدایش کرده‌اند و امنیت، استقلال و آزادی هموطنان در سایه‌ی دیانت الهی و انسانیت است، اظهار کرد: بزرگداشت شهدا یعنی حفاظت از عقاید و صیانت از آزادی و امنیت هموطنان.

وی افزود: بزرگداشت شهدا یعنی محرومیت و فقر را برای هیچ هموطنی نتوانیم ببینیم. بزرگداشت یاد شهدا یعنی آموختن از ایثارشان، آموختن اینکه بهترین را برای یکدیگر بخواهیم. آموختن اینکه برای یکدیگر فداکاری کنیم. بزرگداشت شهدا یعنی حفاظت از عدالت و حق حتی به بهای جان‌مان. همان چیزی که مرام سرور شهیدان علی (ع) و خاندان پاکش بود.

مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه در ادامه اضافه کرد: بزرگداشت یاد شهدا، ایستادن در برابر هر ظلمی است که بر مظلومی روا داشته می‌شود‌. بزرگداشت شهدا یعنی انسانیت، یعنی احترام به حقوق یکدیگر، یعنی دوری از خودخواهی و حفاظت از منافع جمعی‌مان.

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهدا و جانبازان به فرمان امام (ره)، روز بزرگداشت یاد شهداست، گفت: باشد که هرگز شرمنده‌ی نگاه مهربان شهیدی که از توی قاب عکس، در بهشت زهرا به ما لبخند می‌زند نباشیم.

وی با بیان اینکه جوانانی كه دوران شكوفایی جوانی خود را طی کردند نسل جدیدی بودند كه در كره‌ی زمین ظاهر شده‌اند، خاطرنشان کرد: آنان ثمره‌ی حركت خون‌بار انبیا بودند و به‌ راستی در طول تاریخ سراسر ستم كره‌ی زمین، اینان تنها امتی بودند كه لیاقت تعبیر ثمره‌ی حركت خون‌بار انبیا را داشتند.

مسئول دفتر ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان سرخه اذعان کرد: زندگی كردن در میان این بچه‌ها و اُنس گرفتن با روحیاتشان نباید ما را از این حقیقت شگفت‌آور غافل كند كه اینان به صفاتی آراسته بودند كه در وضعیت كنونی جهان به افسانه بیش‌تر شباهت دارد.

ابوالقاسمی تصریح کرد: با چهره‌ای كه امروز تمدن غرب از انسان ساخته است، این جوانان مؤ‌من، ساده، متواضع و بی‌توقعی كه از ابعاد حیوانی وجود خویش فراتر رفته بودند به یكباره خود را و شكوفایی جوانی خود را وقف جنگ كرده‌اند و در سخت‌ترین شرایط ممكن تنها با یاد مصیبت‌های حضرت سیدالشهدا (ع) و خانواده‌ی مكرمشان خود را آرامش می‌بخشند، بیش‌تر به اساطیر افسانه‌ای شباهت دارند.

وی در خاتمه تاکید کرد: شهدا واسطه‌ی پیوند آسمان و زمین هستند و جز از طریق آنان راهی برای جلب عنایات خاصه‌ی حضرت حق وجود ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها