استاندار مرکزی:

اختصاص سهمیه از طرح اقدام ملی مسکن برای خبرنگاران استان مرکزی

آقازاده از در نظر گرفته شدن سهم خبرنگاران در طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: از ۸ هزار واحدی که در طرح اقدام ملی مسکن از ماه آینده شروع می‌شود سهمیه‌ای برای اصحاب رسانه و خبرنگاران در نظر گرفتیم
کد خبر: ۹۳۲۸۲۷۶
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سید علی آقازاده استاندار مرکزی امروز در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات گفت: امروز مطبوعات شرایط خوبی را تجربه نمی‌کنند و این ناشی از علل مختلفی است که مهمترین آن رقیب سرسخت فضای مجازی است که سهم زیادی از اطلاع رسانی گرفته و امسال هم با توجه به شیوع کرونا مشکلات زیادی برای مطبوعات به وجود آمده است.

آقازاده اظهار کرد: امروز توجه به مطبوعات و رفع مشکلات یک امر حیاتی و لازم است که باید در ابعاد مختلف رقم بخورد چراکه در خیلی از کشورها مطبوعات هنوز جایگاه مهم خود را حفظ کرده اند و نقش پر رنگی دارند.

وی ادامه داد: امروز شرایط در اطلاع رسانی باید به نحوی تغییر کند که مطبوعات جایگاه خود را پیدا کنند و سنت روزنامه نگاری و روزنامه نویسی که سنت حسنه ای از دیرهنگام بوده احیاء شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه فضای مجازی به عنوان یک تهدید بزرگ برای مطبوعات است و این هنر را با مشکلاتی روبه رو کرده افزود: نیاز است نقش مطبوعات جایگاه قبلی خود را پیدا کنند و این علاوه بر حمایت های دولت نیاز به فرهنگ سازی دارد که خود اصحاب رسانه باید پیش قدم باشند.

آقازاده ادامه داد: امروز علم رسانه پیشرفت های قابل توجهی پیدا کرده و شرایط آن با یک دهه گذشته بسیار متفاوت است و در این میان مطبوعات نوشتاری بسیار مظلوم واقع شده اند و این دلایل مختلفی دارد که باید به طور ویژه بررسی شوند.

وی یادآور شد: نیاز است اداره ارشاد و خانه مطبوعات برای رفع مشکلات و عبور از مقطع فعلی که گریبان گیر مطبوعات شده راهکار عملیاتی ارائه دهند تا جایگاه مطبوعات به خوبی احیاء شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: متاسفانه مطبوعات با رکود شدیدی مواجه هستند و نیاز است برای خروج از رکود آن تلاش های جدی برای فرهنگ سازی و ترویج مطبوعات انجام داد.

آقازاده گفت: سال ۹۹ علیرغم مشکلات بسیار زیادی که در حوزه مطبوعات و رسانه ها وجود داشت اما تلاش های این قشر زحمتکش همواره چشمگیر و قابل توجه بود که جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: اصحاب رسانه در خصوص مبارزه با بیماری کرونا در راستای توجیه شدن و اقناع سازی تلاش های زیادی کردند و توانستند فرهنگ رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در جامعه جا بیندازند.

استاندار مرکزی اظهار کرد: امروز در همه نقاط کشور شاهد یک عادی انگاری در برابر بیماری کرونا هستیم اما در استان مرکزی این مسئله کمتر است که نتیجه تلاش و زحمات اصحاب رسانه است.

آقازاده افزود: پرسشگری و مطالبه گری رسانه ها در زمینه های مختلف رسالت خبرنگاری را همواره زنده نگه می دارد و یکی از شاخصه های شادابی و پویایی رسانه ها مطالبه گری و پرسشگری آنها است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها در خیلی از فاکتورهای سیاسی و اقتصادی بسیار اثرگذار هستند بیان کرد: اگر جامعه ای موفق است بخشی از موفقیت آن به رسانه ها برمی گردد و رسانه های استان مرکزی علیرغم مشکلات و محدودیت هایی که دارند تلاش های جدی داشتند.

استاندار مرکزی یادآور شد: تخصصی و حرفه ای عمل کردن رسانه ها به وضوح قابل نمایش است و این نشان از موفقیت اصحاب رسانه است.اثرگذاری رسانه ها بر روی رفتارهای اجتماعی مردم به وضوح قابل نمایش است و اگرچه رسانه ها تاثیرگذاری تدریجی و طولانی مدت دارند اما اثرگذاری به مرور زمان قابل نمایش است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات پیش رو انتخاباتی حساس برای نظام اسلامی محسوب می شود و بسیار سرنوشت ساز است بیان کرد: نقش رسانه ها در این خصوص بسیار مهم و حیاتی است چراکه علاوه بر اینکه می توانند در انتخاب اصلح موثر باشند می توانند در مشارکت و حضور پرشور مردم اثرگذار باشند.

آقازاده اضافه کرد: انتخابات یک پروژه و رویداد بزرگ در کشور است که رسانه ها نقشی اثرگذار در این پروژه حیاتی دارند و باید تلاش های جدی آنها در امر برگزاری باشکوه انتخابات با قوت ادامه داشته باشد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: از ۸ هزار واحدی که در طرح اقدام ملی مسکن از ماه آینده شروع می‌شود سهمیه‌ای برای اصحاب رسانه و خبرنگاران در نظر گرفتیم که میزان آن در شورای مسکن بعد از تصویب اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات