کارشناس حوزه مذهبی گفت:

اندر احوالات اذکار شعبانیه/ جاذبه‌ای که حرکت آفرین است

حجت الاسلام فروزش کارشناس حوزه مذهبی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: توجه و ذکر این ماه، حرکت دهنده است و جاذبه‌ای عمیق ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۹۳۲۸۲۸۶
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام والمسلمین هاشم فروزش در ارتباط زنده تلفنی با برنامه «صبح وگفتگو» اظهار کرد: ماه شعبان از این جهت با عظمت است که قرار است اتفاقی خاص در آن رقم بخورد و بندگان به مرحله ای از آمادگی برای ماه رمضان برسند.

وی با بیان اینکه نیمه شعبان کم از شب قدر ندارد، گفت: تعابیر بلندی در این زمینه بیان شده است.

حجت الاسلام فروزش در خصوص اعمال این ماه به رادیو گفت‌وگو، گفت: توجه و ذکر این ماه، حرکت دهنده است و جاذبه ای عمیق ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه در این ماه باید اهل تفکر و تذکر گردیم، افزود: امیرالمومنین(ع) فرموده اند روزه ماه شعبان را در تمام عمر ترک نکرده ام و حتی پیامبر(ص) نیز در تمام عمر روزه این ماه را از دست نداده اند.

حجت الاسلام فروزش ادامه داد: مناجات هایی در این ماه ذکر شده که جزئی از سیره 14 معصوم(ع) بوده است و کلاس مناجات شعبانیه متفاوت با سایر مناجات هاست چراکه از مبدأ و مقصد متفاوتی برخوردار می باشد.

وی گفت: در باب مناجات شعبانیه هرچه بگوییم؛ کم گفته ایم.

حجت الاسلام فروزش اضافه کرد: ذکر و اصولا اهل ذکر بودن، برای کسی که قلب و گوش شنوایی دارد، اتفاقی مبارک پدید می آورد.

وی با بیان این مطلب افزود: خداوند برای تمام بشارت ها و انذارها ذکری قرار داده است؛ پس باید قلب انسان درست باشد و به خوبی گوش دهد.

حجت الاسلام فروزش ادامه داد: آن کس که قلبی بیدار دارد، به مقصد خواهد رسید و او که خود را در مسیر حفظ کرده است و بیداری قلب برای او حاصل نگشته، پس همانا باید به خوبی به حرف ها گوش دهد.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: اگر کسی قلب بیدار داشته باشد به شهود می رسد و کسی که گوش شنوا داشته باشد نیز به شهود نائل می آید.

حجت الاسلام فروزش با اعلام اینکه بیداریِ وعده داده شده قرآن در تحولِ ایام صورت می گیرد، اظهار کرد: در این روزها باید درپی دستمالی تمیز باشیم و غبار را از آئینه قلب بزداییم.

وی با بیان اینکه خداوند جمال خود را بر آیینه قلب تمام انسان ها تابانده است، گفت: ما تنها باید غبار قلب خود را پاک کنیم.

حجت الاسلام فروزش خاطرنشان کرد: ما با دو واژه مسیر و مصیر روبرو هستیم که اگر قصد طی کردن مسیری را داشته باشیم، راه هایی پیش روی ماست ولی اگر به سوی مصیر باشیم، با مسیری باطنی روبرو خواهیم بود که از راه های رسیدن به خداست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار