بسیج عشایر ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه محرومیت زدایی در کشور اجرا کرد

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: امسال ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه محرومیت زدایی توسط جامعه بسیج عشایر کشور اجرا شده است.
کد خبر: ۹۳۲۸۳۷۷
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ" احمد سعیدی" در آئین  پشم چینی مکانیزه در شهرستان دهلران اظهار داشت: ساخت پل، آبشخور، لوله کشی آب، کانال کشی کشاورزی، ساخت و تعمیر مدرسه، ساخت و تعمیر مسجد، ایجاد غسال خانه و تهیه جهیزیه از جمله این اقدامات هستند.

 وی به فعالیت بسیج عشایر در بحث کمک های مومنانه هم اشاره و افزود: در این حوزه نیز با بهره گیری از عشایر دارای تمکن مالی ۴۰۰ میلیارد ریال جمع آوری شد.

رییس سازمان بسیج عشایر تاکید کرد: تهیه پوشاک، لوازم التحریر، بسته های معیشتی، کمک های نقدی و کمک به بیماران صعب الاعلاج جامعه عشایری از اقداماتی بوده که از طریق این کمک ها انجام گرفته است.

سعیدی به اقدامات بسیج عشایری در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و محرومیت برای جامعه عشایری کشور اشاره و یادآور شد: در عرصه محرومیت زدایی و خدمات رسانی نیز با استفاده از ظرفیت های درون و بیرون سپاه، بسیج و دولت استفاده کرده ایم تا توانسته ایم به جامعه عشایری خدمت کنیم.

 وی تامین آب شرب، مراتع، نهاده های دامی، بهداشت و آموزش را از مشکلات جامعه عشایر برشمرد و گفت: تلاش کرده ایم با ظرفیت های مختلف بسیج در این حوزه ها ورود کنیم تا مشکات مرتفع شود.

 سعیدی به تامین مراتع مورد نیاز برای عشایر هم اشاره و اضافه کرد: در بحث مراتع با فراکسیون عشایر مجلس مذاکراتی شروع و طرحی به مظنور پایش مراتع عشایر در دستور کار داریم تا کسانیکه مرتع دارند، ولی دام ندارند و یا برعکس کسانی که دام دارند ولی مرتع ندارند، بین  آنها تعادل را ایجاد کنیم که حق عشایر تضعیف نشود و واسطه گری و دلال بازی حذف شود.

ارسال نظرات