شاهرود_امام جمعه شاهرود با تاکید بر مشارکت و انتخاب اصلح در انتخابات پیش رو و رسیدن مردم به بلوغ انتخاباتی گفت: اقتصاد و فرهنگ در محاصره سه عامل کرونا، کم تدبیری و تحریم‌ها قرار گرفت.
کد خبر: ۹۳۲۹۱۲۳
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
مشارکت و انتخاب اصلح دو اصل مهم در انتخابات/اقتصاد و فرهنگ در محاصره کرونا، کم تدبیری و تحریمبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های آخرین نماز جمعه امسال شاهرود در مسجد قلعه این شهر، اظهار کرد: مردم در انتخابات شورا‌های اسلامی نسبت خانوادگی، پول، و تخریب را معیار قرار ندهند بلکه با بررسی توانمندی نامزد‌ها افراد شایسته‌تر را برگزینند.
وی افزود: باید بگذاریم مردم به بلوغ انتخاباتی برسند که بخشی از آن بر عهده نامزدهاست که اگر پول حلال هم دارند باید از ریخت و پاش دوری کنند.
وی مشارکت و انتخاب اصلح را ۲ اصل مهم در برگزاری انتخابات برشمرد و تصریح کرد: ۲۰۵ تن برای نامزدی در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌های شهرستان شاهرود نام نویسی کردند که ضمن تشکر از آنان خواهش می‌کنیم اگر تشخیص می‌دهند فرد دیگری از خودشان توانمندتر است کنار روند و انتخاب را برای مردم راحت‌تر کنند.
امام جمعه شاهرود با تأکید بر ضرورت نظارت بیشتر مجلس بر انتخابات شورا‌های اسلامی و دوری از حزب گرایی، یادآور شد: هرچه دقت در این زمینه بیشتر باشد، تخلف افراد در شورا‌های اسلامی کمتر می‌شود.
امینی در بخش دیگر صحبت‌های خود به سالروز ملی شدن صنعت نفت نیز اشاره کرد و گفت: ملی شدن صنعت نفت آنگاه محقق شد که مردم و دین به صحنه آمدند و وقتی دین و مردم را کنار زدند کودتای ننگین پیش آمد و این یک درس عبرت است.
وی همچنین به مروری کلی بر رویداد‌های تلخ و شیرین سال ۹۹ پرداخت و اظهار کرد: اقتصاد و فرهنگ در محاصره سه عامل کرونا، کم تدبیری و تحریم‌ها قرار گرفت.
امام جمعه شاهرود اظهار داشت: در کنار همه تلخکامی‌ها در سال ۹۹ موفقیت‌های خوبی نیز داشتیم که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به ادامه مبارزه با کرونا، حذف خرج‌های اضافه از مراسم سوگواری و عروسی ها، افزایش آمار ازدواج و کاهش آمار طلاق، ادامه کمک‌های مومنانه، افتخارات صنعت دفاعی، تشکیل مجلس یازدهم شورای اسلامی و استفاده از آموزش‌های مجازی اشاره کرد.
امینی بیان کرد: در مجموع با همه سختی‌ها و تلخی ها، سال ۹۹ سال موفقیت ملت ایران بود، چون نقشه‌های شومی که دشمن برای تجزیه منطقه داشت ناکام ماند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها