خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان:
سرهنگ حاجتی از فعالیت ۱۴ هزار بسیجی در قالب ۴ هزار گروه جهادی برای دومین مرحله از طرح شهید سلیمانی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۹۴۲۵
|
۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

به گزارش بسیج اهواز، سرهنگ پاسدارعبدالرضا حاجتی معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان درخصوص طرح شهید سلیمانی در استان گفت: ۱۴ هزار بسیجی در قالب ۴ هزار گروه جهادی در دومین مرحله از طرح شهید سلیمانی برای خدمت به مردم خوزستان در مقابله با ویروس کرونا سازماندهی شده‌اند.

او با بیان اینکه پس از ابلاغ مرحله دوم طرح شهید سلیمانی، مانور دیگری در سراسر استان آغاز شده و تیم‌های جهادی بر اساس مدل و برنامه‌های جدید سازماندهی شده اند تا بتوانیم نقاط هدف را بهتر ساماندهی کنیم، افزود: در ۳ روز اخیر به همراه مسئول بسیج جامعه پزشکی و بارزسی سپاه خوزستان آخرین وضعیت نقاط هدف بررسی شد.

سرهنگ پاسدار حاجتی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد تیم‌های سازماندهی شده، رهگیری و ۵۰ درصد دیگر نیز تیم‌های حمایتی و نظارتی هستند، بیان داشت: تعدادی از گروه‌های جهادی در کنار مجموعه بهداشت و درمان خدمت می‌کنند و تعدادی نیز در قالب تیم‌های نظارتی فعال هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه گروه‌های جهادی نیز در برخی از شهرستان‌ها با هماهنگی فرمانداران در کنترل ورودی و خروجی شهر‌ها در کنار پلیس راه خدمت می‌کنند، ادامه داد: همچنین ۲۸ قرارگاه مرکزی و ۴۲۶ قرارگاه فرعی در سطح شهرستان‌های خوزستان تشکیل شده است، ضمن اینکه بیش از یک هزار و ۵۵۱ قرارگاه محله محور با همکاری مجموعه بهداشت و درمان برای مبارزه با کرونا در سطح محلات و مساجد استان راه‌اندازی شده است.

او اظهار داشت: در اهواز نیز ۲ نقاهتگاه بزرگ یکی در اختیار مناطق نفت خیز جنوب و دیگری از ظرفیت بنیاد شهید و ۲۱ نقاهتگاه دیگر نیز در سطح شهر‌های خوزستان برای خدمت رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا درنظر گرفته شده است و بسیج اقشار، جامعه پزشکی، دانشجویی، اصناف، مهندسان صنعت، بسیج کارمندی، عشایری و فرهنگیان هر یک در سیستم‌های خود ماموریت‌هایی را عهده‌دار شده و پای کار هستند.

به گفته سرهنگ پاسدار حاجتی، هم اکنون گروه‌های جهادی با مراجعه به منازل و غربالگری خانواده‌ها، مبتلایان به کرونا را شناسایی و در صورت مثبت بودن تست آنها، قرنطینه مبتلایان انجام، و همچنین کمک مومنانه برای آن‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد و در حال حاضر به همت تلاش دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بهداشت و درمان، هلال احمر و نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مسئول در خوزستان، میزان تست‌گیری افزایش و سرعت شناسایی مبتلایان به کرونا نیز بالاتر رفته و امید است روند ابتلا سیر نزولی را طی کند.

او تصریح کرد: در شرایط سخت کرونا و مشکلات اقتصادی مردم، کمک‌های مومنانه دستگاه‌های استان تا اندازه زیادی مشکلات مردم را کاهش داده و امید می‌رود بتوانیم در ادامه این مسیر نیز خدمات شایسته‌ای را به مردم استان ارائه دهیم، همچنین سرکشی به خانواده شهدا، بیماران و محرومان استان، تامین امنیت مناطق با استفاده از گشت رضویون و مالک از دیگر خدماتی است که در این روز‌ها توسط گروه‌های بسیج در خوزستان انجام می‌شود.

طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از پارسال با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور در سراسر کشور از جمله استان خوزستان آغاز شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها