خبرهای داغ:
روحانی برجسته و از مبارزین انقلابی استان خوزستان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنورعلی طباطبایی در سن ۹۰ سالگی دارفانی را وداع گفت.
کد خبر: ۹۳۲۹۵۳۰
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید نورعلی طباطبایی از روحانیون وارسته، خدوم، ولایت‌مدار و انقلابی از روحانیون شهرستان باغملک دارفانی را وداع گفت.

این روحانی انقلابی سال‌ها عمر شریف خود را در راه ترویج فرهنگ دینی و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و مروج احکام دین در شهرستان‌های باغملک رامهرمز و شهر صیدون گذرانده است و از مدافعین نهضت و قیام حضرت امام خمینی(ره) بوده است.

حجت الاسلام طباطبایی قبل از انقلاب شبانه و مخفیانه اعلامیه های حضرت امام خمینی(ره) را در بین مردم توزیع می‌کرد و مردم را به حمایت از این قیام بزرگ آگاهی می‌داد که سرانجام این نهضت به ثمر نشست و انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.

 

این روحانی برجسته بعد از انقلاب با سخنرانی های آتشین خود در منطقه بهمئی مردم را به حضور در جبهه‌های حق علیه باطل تشویق می‌کرده و امام جماعت چندین مسجد رابه عهده داشت و اقدام به ساخت چندین مسجد در آن منطقه کرد.
مرحوم طباطبایی در این سالها به اصلاح ذات البین در آن منطقه پرداخت و از طرف حاکم شرع وقت استان خوزستان به قضاوت بین مردم آن منطقه می پرداختند و لحظه‌ای از خدمت به مردم آن منطقه دریغ نکردند و در یک کلام پدر معنوی آن منطقه بودند.

ایشان از پرورش یافتگان مکتب علمی و فقهی مرجع عالیقدر مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهبهانی(ره)، مرحوم آیت الله حاج شیخ ابوالحسن انصاری(ره)،مرحوم آیت الله سید محمد کاظم آل طیب(ره)،مرحوم آیت الله حاج شیخ عباس غروی بودند.

سرانجام این عالم وارسته همزمان با فرا رسیدن اعیاد شعبانیه در سال 90 سالگی دار فانی را وداع گفت. نماز میت این روحانی وارسته با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها