خبرهای داغ:
شاهرود_امام جمعه موقت شاهرود گفت: مقام معظم رهبری بنا دارند گفتمان حاکم بر جامعه اسلامی را به سمتی پیش ببرند که رفع مشکلات اقتصادی و تامین معیشت مردم، رفاه و آسایش نسبی، محقق شود.
کد خبر: ۹۳۲۹۸۹۰
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
گفتمان سازی رهبر انقلاب در رفع مشکلات اقتصادی و تامین معیشت و رفاه و آسایش نسبی مردمبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید عبداللهیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا برگزار شد، اظهار کرد: حدود ١٠ سال است که رهبر معظم انقلاب شعار‌های اقتصادی را اولویت اول کشور و مدیران اجرایی معرفی می‌کنند.
وی با بیان اینکه فلسفه این شعار‌ها گفتمان سازی است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری بنا دارند گفتمان حاکم بر جامعه اسلامی را به سمتی پیش ببرند که رفع مشکلات اقتصادی و تامین معیشت مردم، رفاه و آسایش نسبی که از جدی‌ترین مطالبات دینی و مردم از مسوولان کشور است، محقق شود.
عبداللهیان با اشاره به اینکه برای معرفی شعار سال تحقیق‌ها و پژوهش‌های متعددی در حوزه اقتصاد با رویکرد رونق اقتصادی، تولید، جهش اقتصادی انجام شده است، گفت: شرکت‌ها و سازمان‌های نوبنیاد علمی در این خصوص تشکیل شده اند و جوانان دانشمندی در این شرکت‌های دانش بنیان ایفای نقش کرده و نیاز‌های مردم را برطرف می‌سازند.
امام جمعه موقت شاهرود به وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره نمود و اظهار کرد: این جوانان انقلابی در یک فاصله بسیار کوتاه تست‌های تشخیصی ویروس کرونا، دستگاه‌های تامین اکسیژن و واکسن پیشگیری از ابتلا به کرونا را ساخته و در اختیار مردم قرار دادند.
وی برای تحقق شعار سال پشتیبانی هر سه قوا را ضروری خواند و ابراز کرد: بخش دیگری از این شعار نظارت به قوانین است که باید توسط دستگاه‌های نظارتی مجلس و قوه قضائیه انجام شود تا ترک فعل صورت نگیرد.
امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه باید مجلس شورای اسلامی قوانینی را که برای تولید موانعی ایجاد می‌کند برطرف و حذف نماید، افزود: قوانین باید تسهیل کننده کار اقتصادی از جمله صادرات کالا‌های داخلی و واردات کالا‌های مورد نیاز باشند.
عبداللهیان با بیان اینکه حذف قانون‌های دست و پا گیر موجب ایجاد رونق اقتصادی می‌شود، گفت:تولید در احیای اقتصاد کشور محوریت دارد، پشتیبانی از تولید قانونی، معنوی و نظارتی باید تحقق پیدا کرده و موانع آن نیز باید حذف شود.
به گفته وی، این شعار اقتصادی پیوست فرهنگی نیز دارد که امامان جماعت، هیات امنای مسجدها، و همه رسانه‌ها در اجرای آن مسئول هستند و همه باید فرهنگ سازی کنند.
امام جمعه موقت شاهرود ادامه داد: آغاز سال ۱۴۰۰ با ۱۳۰۰ هجری شمسی تفاوت‌هایی دارد، در سال ۱۳۰۰ کشور با یک کودتای انگلیسی مواجه شد و نتیجه آن حاکمیت رضاخان قلدر، بی سواد و جاهل بر ملتِ دارای فرهنگ دانش و پیشینه بسیار درخشان بود.
وی با اشاره به اینکه سال ۱۳۰۰ آغاز استبداد بی رحم بر کشور اسلامی بود، اما آغاز سال ۱۴۰۰ تجربه جدیدی از آغاز مردم سالاری و تحقق اراده خدا و مردم بر این کشور است، تصریح کرد: استبداد سخت آن دوران به یک آزاداندیشی و مردم سالاری و اجرای احکام اسلامی در نظام اجرایی و قضایی کشور تبدیل شد.
عبداللهیان با بیان اینکه مشارکت حداکثری مطالبه اول رهبری در انتخابات پیش رو است، افزود: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات امنیت آفرین برای کشور و مایوس کننده دشمنان است، مردم باید همه حواس خود را جمع و درست انتخاب کنند.
امام جمعه موقت شاهرود به منویات مقام معظم رهبری در خصوص انتخاب فرد اصلح اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری ملاک تشخیص فرد اصلح را ایمان، جهادی بودن، پاک دست بودن و ضد فساد بودن بیان نمود.
وی با بیان اینکه تایید صلاحیت شورای نگهبان برای رای دهنده تکلیف آفرین نیست، تصریح کرد: باید هر فرد رای دهنده با تحقیق و مطالعه شخص دارای صلاحیت را انتخاب کند.
امام جمعه موقت شاهرود به سالروز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت:مردم در اداره کشور، انتخاب بهتر، انتخاب رئیس جمهور، شورای نگهبان و خبرگان نقش اساسی و پررنگی دارند و امام راحل (ره) با برگزاری این رفراندوم آینده انقلاب اسلامی را تضمین کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها