خبرهای داغ:
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از واکسینه شدن ۲۰ هزار نفر در خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۰۰۷۵
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸

به گزارش بسیج دکتر فرهاد ابول نژادیان شنبه در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پرسنل حوزه درمان مرتبط با کووید ۱۹ همگی واکسن زدند همچنین درصدی از پرسنل غیر وابسته به کووید که در بیمارستان ها فعالیت می کنند، نیز واکسن کرونا دریافت کردند.

۶۰ درصد پرسنل درمان خوزستان واکسینه شدند

وی با بیان اینکه مجموعا حدود ۶۰ درصد از پرسنل حوزه درمان و ۵۰ درصد پرسنل حوزه بهداشت خوزستان واکسن دریافت کردند افزود: اولویت ما پرسنل بهداشت و درمان در ارتباط با کووید ۱۹ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تمام نیروهای حوزه بهداشت در ارتباط با بیماری کووید و کسانی که کار رهگیری و بیماریابی را انجام می دهند واکسینه شدند و جزو استان های پیشرو در این زمینه هستیم.

واکسیناسیون ۴۰ درصد بیماران دیالیزی استان

وی ادامه داد: واکسیناسیون سرای سالمندان، جانبازان نخاعی و شیمیایی بالای ۵۰ درصد، بیماران خاص از جمله هموفیلی، تالاسمی، پیوند اعضا و ام اس و پاکبانان استان را انجام دادیم.

ابول نژادیان گفت: تا الان حدود ۴۰ درصد بیماران دیالیزی استان واکسن زدند و قطعاً تمام این بیماران نیز واکسینه خواهند شد. برای مراجعه این بیماران به بیمارستان های مختلف استان وتزریق واکسن فراخوان داده ایم.

یک هزار و ۵۰۰ بیمار سرطانی در استان واکسینه می شوند

وی افزود: حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر سهمیه بیماران سرطانی داریم که به آنها اعلام شده به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه و واکسن دریافت کنند. حدود ۹۰۰ سهمیه برای پاکبانان حوزه دانشگاه جندی شاپور در نظر گرفتیم که تزریق در حال انجام است.

اختصاص ۶۰۰ دوز واکسن برای پزشکان بالای ۶۰ سال

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: حدود ۶۰۰ دوز واکسن به پزشکان بالای ۶۰ سال اختصاص دادیم که به زودی واکسینه خواهند شد. در بخش پاکبانان اولویت با افراد بالای ۵۰ سال و دارای بیماری زمینه ای است. طرح واکسیناسیون عمومی، تابع تعداد واکسنی است که در اختیار کشور قرار می گیرد. مجموعا تاکنون ۶۹۰ هزار دوز واکسن وارد کشور شده است که مقداری از آن هنوز توزیع نشده است.

بیماران دیابتی وابسته به انسولین واکسن دریافت می کنند

وی عنوان کرد: حدود یک‌سوم نیروهای اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان واکسینه شدند و اگر تعداد واکسن بیشتری در اختیار ما قرار بگیرد ما نیز با اولویت بندی افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای را واکسینه خواهیم کرد. ما بسیار نگران بیماران دیابتی وابسته به انسولین هستیم چون این افراد در خطر بیشتری هستند و به محض اینکه واکسن در اختیار ما قرار گیرد این دسته از افراد را واکسینه خواهیم کرد.

ابول نژادیان افزود: ادارات غیرضروری در شهرهای قرمز و نارنجی با ۱۰ درصد و ادارات ضروری با ۳۰ درصد نیرو مجاز به فعالیت هستند. مراسم نیمه شعبان در شهرهای قرمز و نارنجی بر اساس ستاد ملی کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

ورود و خروج خودروها به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ممنوع است

وی ادامه داد: خروج خودروهای بومی از شهرهای قرمز و نارنجی و ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی تا هفته منتهی به ۱۳ بدر ممنوع است.

ابول نژادیان بیان کرد: روند کاهشی بیماری از ۲۲ اسفندماه در استان شروع شد اما هفته گذشته به یکباره آمار بیماری در برخی از نقاط استان افزایشی شد که امیدواریم متوقف شود و استان وضعیت بهتری پیدا کند. در شهرهای قرمز تنها گروه شغلی یک تا ساعت ۲۲ شب اجازه فعالیت دارند.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان قرمز و هفت شهرستان نارنجی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها