خبرهای داغ:

انجام سه هزار و ۲۰۰ تست سریع از اطرافیان بیماران کرونایی در آبادان

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان گفت: کارشناسان پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت آبادان در هفته نخست تعطیلات نوروزی سه هزار و ۲۰۰ تست سریع از اطرافیان بیماران کرونایی این شهرستان گرفتند.
کد خبر: ۹۳۳۰۰۷۷
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱

به گزارش بسیج از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان، نجمه سیدآقامیری روز شنبه اظهار داشت: ازآنجا که شناسایی زودهنگام بیماران کرونایی و ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی (حضوری و غیرحضوری) به خصوص به گروه‌های در معرض خطر اهمیت زیادی دارد، در سالجاری ۹۳۷ نمونه‌برداری PCR از افراد مراجعه‌کننده حضوری به مرکز ۱۶ ساعته انجام شد.

وی افزود: ۵۳۴ مورد از آزمایش‌های انجام شده، مثبت بودند که با تست سریع اطرافیان بیماران در محل سکونت افراد،۵۲ بیمار جدید شناسایی شد.

سیدآقامیری ابیان کرد: قرنطینه خانگی این افراد و انجام مشاوره‌های بهداشتی از طریق تیم‌های واکنش سریع بهداشتی و همچنین بسیجیان فعال در طرح شهید سلیمانی در حال انجام است.

وی افزود: خانواده‌های بیماران مبتلا به کرونا و افرادی که در تماس نزدیک با آنها بوده‌اند، به صورت مستمر و روزانه مورد پیگیری تلفنی و آموزش اصول قرنطینه در منزل قرار می‌گیرند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان از شهروندان خواست با حاضر نشدن در اجتماعات و خارج نشدن از منزل، مجموعه بهداشتی را در مهار بیماری کرونا یاری نمایند.

۲۹۶ هزار و ۹۲۰ نفر در آبادان از خدمات ۱۰ مرکز شهری ۱۱ مرکز روستایی ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره مند هستند.

ا ۱۱ شهرستان اهواز، آبادان، دزفول، شوشتر، ماهشهر، بهبهان، ایذه، امیدیه، خرمشهر، اندیمشک و مسجدسلیمان در وضعیت قرمز قرار دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار