حجت الاسلام والمسلمین کافی گفت: مرحوم آیت الله آقای حاج سید محمود هاشمی مجد، انسانی خلیق، با صفا و دارای برخورد بسیار خوب و مناسبت نسبت به مردم به ویژه روحانیت بودند و جاذبه خوبی در ایشان وجود داشت.
کد خبر: ۹۳۳۰۱۴۱
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳

حجت الاسلام والمسلمین کافی» در گفت‌ و‌ گویی با بیان اینکه در سال 1360 به دعوت مرحوم آیت الله انواری به تهران آمد و با مرحوم آیت الله آقای حاج سید محمود هاشمی مجد در همین سال و در جلسات علمای غرب تهران آشنا شد، اظهار کرد: این جلسات در مهدیه تهران برگزار می شد و مرحوم آقای مجد (ره) از افراد موثر در این جلسات بودند. وقتی آقای انواری درگذشت، مسئولیت این جلسه با مرحوم آیت الله آقای حاج سید محمود هاشمی مجد بود و حتی زمانی که این جلسات در منازل علما یا مساجد برگزار می شد و حتی زمانی که در مسجد خیابان منیریه یا مسجد فاطمه زهرا (س) که بنده امام جماعت آن بودم، ایشان مسئول جلسه علما بودند.

کارشناس دفتر وجوهات شرعی مقام معظم رهبری افزود: مرحوم آیت الله آقای حاج سید محمود هاشمی مجد، انسانی خلیق، با صفا و دارای برخورد بسیار خوب و مناسبت نسبت به مردم به ویژه روحانیت بودند و جاذبه خوبی در ایشان وجود داشت.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: جلسه علما که به صورت سیار برگزار می شد صرفا نشست هم اندیشی نبود بلکه جلسه برای طرح مسائل مربوط به انقلاب اسلامی به ویژه دفاع مقدس و همچنین اطلاع از تازه ترین اخبار و حوادث در حوزه های مختلف بود.

 مرحوم آقای مجد مشکلات علما را پیگیری می کردند

حجت الاسلام والمسلمین کافی یادآور شد: مرحوم آیت الله آقای حاج سید محمود هاشمی مجد در این جلسات مدیریت داشتند و همه از راهنمایی های ایشان استفاده می کردند و هر جا لازم بود، نقطه نظرات علما و مشکلات آنان را پیگیری می کردند. گاهی نیز برخی از مسئولان به این جلسه دعوت می شدند.

کارشناس دفتر وجوهات شرعی مقام معظم رهبری افزود: مرحوم آیت الله مجد در مرکز رسیدگی به امور مساجد مسئولیت مهم و فعالیت خوبی داشتند. ایشان شب ها در مسجد امام حسن مجتبی (ع) در شهرک غرب اقامه نماز می کردند و این مسجد را به خوبی مدیریت کردند و این مسجد بسیار معظم و خوب و موفق بود. پایگاه بسیج مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهرک غرب همکاری خوبی با ایشان داشتند و جمعیت خوبی نیز در نماز جماعت این خانه خدا شرکت می کردند. ایشان مسجد امام حسن مجتبی (ع) را مردمی مدیریت کردند و  سخنران های خوبی در مناسبت های مختلف دعوت می کردند.

امام جماعت مسجد فاطمه زهرا (س) خیابان استاد معین تهران افزود: مرحوم آیت الله آقای مجد مسجد امام حسن مجتبی (ع) را به صورت مردمی مدیریت می کردند و مردم مراجعات خوبی به ایشان داشتند و هر کس درد دلی داشت نیز می شنیدند و برای حل مشکلات و خواسته های مردم تلاش می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین کافی ادامه داد: حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) نیز توسط مرحوم آیت الله آقای مجد به خوبی اداره می شد. ایشان همیشه اصرار داشتند که تربیت طلبه داشته باشند و برای خود باقیات صالحاتی باقی گذاشتند. هم مسجد امام حسن مجتبی (ع) شهرک غرب و هم مسجد باقرالعلوم (ع) و هم حوزه باقرالعلوم (ع) را به خوبی مدیریت کردند.

کارشناس دفتر وجوهات شرعی مقام معظم رهبری اظهار کرد: مرحوم آیت الله آقای مجد در مسئولیت هایی که داشتند نیز بسیار موفق بودند. برای نمونه ایشان در شورای حل اختلاف نیز به خوبی عمل کردند. مسجد ایشان شورا بود و مرحوم آقای مجد مشکلات مردم را می شنیدند و حتی الامکان مشکلات را حل می کردند.

آیت الله مجد فردی بسیار صالح و استاد خوبی برای طلاب بودند

امام جماعت مسجد فاطمه زهرا (س) خیابان استاد معین تهران اضافه کرد: مرحوم آیت الله آقای مجد، فردی بسیار صالح و با اخلاق بودند و استاد خوبی نسبت به طلاب بودند و طلبه های خوبی تربیت کردند که هر کدام منشا خیرات و برکاتی شدند که همه اینها باقیات صالحاتی برای ایشان است.

 حجت الاسلام والمسلمین کافی در پایان گفت: مرحوم آیت الله آقای مجد خیلی برای همه احترام قائل بودند و با آبرومندی و عزت و خیلی با احترام از دنیا رفتند. ایشان وظایف اخلاقی و روحانی خود را به نحو احسن انجام دادند. رضوان خداوند بر ایشان و خداوند متعال زحمات ایشان را مورد قبول خود قرار بدهد.

  

 

ارسال نظرات