خبرهای داغ:
سومین حرم اهل بیت در آستانه نیمه شعبان خود را برگزاری جشن‌های این روز می‌کند که محوریت برنامه‌ها نیز با حرم مطهر شاهچراغ (ع) است.
کد خبر: ۹۳۳۰۲۵۹
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، هر سال این روزها چهره شهر رنگ دیگری گرفته بود، همه در تکاپوی جشنی بودند که برای خیرالموجودین عالم گرفته می‌شد. ریسه‌ها و چراغ‌های رنگی، صدای مداحی و مولودی از مناره‌های مساجد شنیده می‌شد، همه شاد و پر شور انتظار نیمه شعبان را می‌کشیدند. 

امسال و سال گذشته اما با شیوع بیماری کرونا همه چیز به  شکلی دیگر درآمد. هر چند که از جشن‌های هر ساله خبری نیست اما  با این وجود مردم استان فارس غافل از برگزاری مراسم نیمه شعبان نیستند.

هر کس به طریقی سعی می‌کند که ارادت خود را به صاحب الامر (عج) نشان دهد، یکی با برپایی جشن در فضای مجازی، یکی با انتشار عکس‌های مهدوی، عده‌ای با کمک‌های مومنانه تلاش می‌کنند که دل حضرت را شاد کنند و عده‌ای هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصمیم به برپایی کاروان شادی دارند.

این کاروان‌های شادی که عمدتا خودجوش و مردمی هستند به مناسبت میلاد حضرت ولی عصر (عج) همراه با ایستگاه صلواتی و شادی در گوشه و کنار شهر برپا شده اما فراموش نمی‌کنند که تجمعی صورت نگیرد و همه چیز با رعایت اصول بهداشتی باشد.

علاوه بر همه اینها مرکزیت جشن‌های نیمه شعبان حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع) است که چون نگینی در شیراز می‌درخشد و گنبد فیروزه‌ای وصحن و سرایش در این روزها با پرچم‌های رنگی آذین بسته شده است.

ویژه برنامه‌های حرم مطهر نیز اعلام شده که  در همین راستا در شب نیمه شعبان بانگ «یا مهدی(عج) ادرکنی» راس ساعت 21 همراه با قرائت دعای زیارت امام زمان(عج) "سلام الله الکامل التام" همزمان با سراسر کشور، در صحن و سرای حرم مطهر طنین‌انداز و آسمان حرم نورافشانی می‌شود.

در روزهای 8 و 9 فروردین ماه نیز ویژه‌ برنامه‌ای تدارک دیده شده که حجت‌الاسلام رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز سخنران این برنامه است که همزمان با نماز مغرب و عشا درباره مناقب حضرت ولی عصر (عج) در شبستان حرم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

محمد شریف‌زاده و عباس انجوی‌ و مهدی کریم‌پور مداحانی هستند که در این ویژه برنامه و ظهر روز ولادت به مولودی‌خوانی می‌پردازند.

مسابقه  موعود ادیان از دیگر برنامه‌های حرم مطهر است که به صورت اینترنتی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان از 7 تا 11 فروردین ماه می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی حرم مطهر شاهچراغ(ع) در این مسابقه شرکت کنند.

گلابشویی گنبد حرم مطهر احمدی و محمدی و برگزاری مراسم حزب‌خوانی قرآن کریم از دیگر برنامه‌هایی است که ویژه این ایام برنامه‌ریزی شده است. همچنین در این روزها ایستگاه صلواتی موکب دانشجویان عراقی در صحن حضرت معصومه(س) و یک ایستگاه صلواتی نیز به همت هیات منتظران وصل در باب الرضا(ع) برپا می‌شود.

ویژه برنامه پویش وقف مهدوی، سه‌شنبه‌های مهدوی که نخستین آن سه‌شنبه گذشته برگزار شد و طرح معیشتی مهدوی از دیگر اقداماتی است که در راستای گرامیداشت نیمه شعبان و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار در سومین حرم اهل بیت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار