اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در استان ایلام؛

ایلام در زمینه رهگیری بیماران کرونایی رتبه اول را در کشور کسب نمود

سردارشاکرمی گفت: در اجرای فاز یفرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام طرح شهید سلیمانی و از ابتدای آذر ماه سال ۹۹ تا اخر اسفند، میزان فوتی ها ۹۸ درصد و میزان بستری ها ۸۹ کاهش یافت.
کد خبر: ۹۳۳۰۷۴۷
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام در جلسه قرارگاه استانی طرح شهید سلیمانی که با حضور بسطامی سرپرست معاونت سیاسی استانداری و رییس قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در استان، دکتر کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام و سایر اعضا در ستاد فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد ، با بیان این خبر افزود: طرح شهید سلیمانی از جمله طرح های معنوی است که با کمترین هزینه در خدمت مردم است. در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با کمک تیمهای بسیج و کادر درمانی در زمینه شناسایی و رهگیری بیماران کرونایی و انجام تست از کسانیکه با بیمار در ارتباط بوده اند ، اقدامات بسیار خوبی انجام شد و بحمدالله استان ایلام دراین زمینه در سطح کشور رتبه نخست را کسب کرد.

وی افزود:استان ایلام از جمله استان های موفق در اجرای طرح شهید سلیمانی است. در اجرای فاز یک طرح شهید سلیمانی و از ابتدای آذر ماه سال ۹۹ تا اخر اسفند، میزان فوتی ها ۹۸ درصد و میزان بستری ها ۸۹ کاهش یافت.
شاکرمی بیان داشت: تعداد ۱۵۲ پزشک، ۲۷۶ پرستار، ۳۵۲ بهورز و بیش از ۳۴۰۰ نیروی داوطلب بسیجی در این طرح بکارگیری شده اند.

وی بیان داشت: امسال به نسبت سال گذشته بیشتر نیازمند ورود جدی مردم و مسئولان هستیم و متاسفانه میزان رعایت پروتکل ها بهداشتی از سوی مردم با افت شدید مواجه شده است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) ایلام خاطر نشان کرد: در ایام نوروز همراهی مردم ضعیف تر شده است، پروتکل های بهداشتی از سوی عده ای رعایت نمی شود و از این حیث ناراضی هستیم.

وی تصریح کرد: هر گونه کم کاری از سوی مسئولان قابل توجیه نیست و متاسفانه عدم مدیریت قوی و صحیح در مبادی ورودی و خروجی بخصوص از سمت شهرستان دهلران باعث شده تا دو شهرستان ما در وضعیت قرمز قرار بگیرد.

بسطامی، رئیس قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا و سرپرست معاون سیاسی استانداری ایلام در این نشست گفت: یکی از بهترین ظرفیت ها در مقابله با کرونا، طرح شهید سلیمانی است.

وی افزود : مشارکت مردم در اجرای این طرح باعث شده تا در مهار این بیماری به نسبت سایر کشورها پیشی بگیریم.

سرپرست معاونت امنیتی سیاسی استانداری تاکید کرد: طرح شهید سلیمانی طرحی ارزشمند و قدرتمند در مدیریت کرونا بود. همه فرمانداران و بخشداران باید با قدرت این طرح را ادامه دهند. تلاش های ارزنده سپاه و بسیج در ایام کرونا فراموش شدنی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گفت: سپاه با بکارگیری همه ظرفیت های خود اقدامات ارزشمندی را در مقابله با بیماری کرونا انجام داده است.
 

ارسال نظرات