زنجان-خزانه‌دار کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت : ۵۰ دستگاه خودروی امدادی به ناوگان هلال احمر اضافه می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۰۸۱۰
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ ماندگار مرادی فر در بازدید از پایگاه‌های امدادی و نجات بین شهری استان زنجان گفت: تجهیز پایگاه‌ها از جمله مشکلات مهم استان است چرا که خودرو‌ها به روز نبوده و خودرو‌های امدادی و تجهیزات فرسوده شده است که این مهم نیازمند اعتبار ویژه‌ای است.
افزایش ظرفیت ناوگان هلال احمر کشور

وی افزود: برای رفع این مشکلات امسال ۵۰ دستگاه خودروی امدادی درخواست شد که از این تعداد ۲۷ دستگاه خریداری شده است.

خزانه‌دار کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال نیز بقیه این ناوگان امدادی خریداری و بین استان‌ها توزیع خواهد شد.

مرادی فر افزود: پارسال اعتباری برای تعمیر خودرو‌های امدادی و شارژ انبار‌های امدادی بین استان‌ها توزیع شد و امسال نیز در تلاش هستیم تا اعتباری را دریافت و برای استان‌ها توزیع کنیم.

وی گفت: نگاه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به استانهاست از جمله استان‌هایی که از امکانات محروم هستند ویژه است.

خزانه‌دار کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: رئیس این مجموعه در تلاش است تا استان‌های کم برخوردار بتوانند امکانات و تجهیزات امدادی خود را به حد استاندارد برسانند و در امدادرسانی نقش آفرینی کنند.

به گفته مرادی فر، استان زنجان پایگاه‌های امدادی منظم و امدادگران بسیار باتجربه و خوبی دارد و امکانات نیز مطلوب است.

وی گفت: در مقطعی که دوره شیوع بیماری کرونا هستیم آمادگی در امدادگران استان زنجان بسیار بالا، استاندار و قابل قبول است.

خزانه‌دار کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هلال احمرمجموعه‌ای امداد محور گفت: بقا و ادامه فعالیت این مجموعه آن مبتنی بر فعالیت‌ها و وجود امدادگران داوطلب است و مسئولان هلال این اولویت مهم را درک کرده اند و همه تلاش خود را معطوف کرده اند تا امدادگران هلال احمر راضی باشند و روز به روز به تعداد آن‌ها اضافه شود.

مرادی فر به اقدامات انجام شده در خصوص امدادگران داوطلب هلال احمر اشاره کرد و افزود: کار‌های خوبی سال گذشته برای قشر انجام دادیم که از جمله این موارد امدادگرانی که به درجه ایثار رسیدند قرارداد مستقیم با جمعیت هلال احمر دارند و استخدام ساعتی شدند، حقوق و مزایای دریافتی و پاداش آن‌ها امسال ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: مقرر شده در بکارگیری و جذب نیرو در جمعیت هلال احمر و مجوز‌های استخدام در شرایط مساوی اولویت با امدادگران داوطلب هلال احمر باشد.

خزانه‌دار کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: از دیگر اقدامات انجام شده برای امدادگران داوطلب این مجموعه سامانه پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب تعریف شده که بهمن ماه سال گذشته همه ایاب و ذهاب آن‌ها یکجا پرداخت شد و بعد از این نیز ماهانه حقوق و مزایای امدادگران به صورت متمرکز توسط استان‌ها پرداخت خواهد شد.

مرادی فر اضافه کرد: سال گذشته با مشکلات بودجه‌ای مواجه بودیم که نتوانستیم خیلی از برنامه‌ها را اجرایی کنیم، اما پرداخت حقوق و توجه به رفاه کارکنان در هلال احمر از اولویت‌های بسیار مهم ماست که بالای ۸۵ درصد از بودجه این مجموعه به پرداختی‌های کارمندان اختصاص داده شده است.

وی گفت: با توجه به تورم موجود، مشکلات و پایین بودن حقوق کارکنان هلال احمر این رقم نمی‌تواند مشکلات را رفع کند، اما در سال گذشته بر اساس قانون بودجه و ماده واحد موجود پرداخت‌های مناسبتی، حقوق و مزایا و اضافه کاری‌ها و پاداش‌ها به موقع پرداخت شد.

خزانه‌دار کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه تا جایی که اعتبارات و بودجه کمک دهنده و جوابگو بود پرداخت‌ها انجام شده است، گفت: قرار است بودجه‌ای به هلال احمر تخصیص یابد که با محقق شدن این اعتبارات پرداخت‌ها انجام خواهد شد و وضع مالی هلال احمر امسال نسبت به سال گذشته بهتر خواهد شد، سعی خواهیم کرد پرداختی‌های کارکنان به موقع انجام شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در ادامه این بازدید‌ها گفت: به لحاظ ناوگان خودرویی به ویژه ماشین‌های کمک دار کمبود داریم.

سید قاسم موسوی افزود: با توجه به شرایط خاص استان که از ابتدا تا انتهای آزادراه زنجان – قزوین و زنجان - تبریز در حوزه استان زنجان که حجم بالای تردد‌ها در این مسیر‌های ارتباطی را داریم.

وی تاکید کرد: با توجه به این موضوع نیاز داریم که ۲ پایگاه امداد و نجات بین شهری به تعداد پایگاه‌های این مسیر اضافه شود و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز موافق این موضوع است.

خزانه‌دار کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سفر یک روزه خود به استان زنجان، از پایگاه‌های امداد و نجات غزال شهرستان خرمدره و ابهر در آزادراه زنجان – قزوین، پایگاه امداد و نجات بین شهری شمال غرب و این پایگاه در آزادراه زنجان – تبریز و پایایی در شهرستان ایجرود بازدید کردند.
ارسال نظرات