خبرهای داغ:
نیروی جهادی این روزها با از خودگذشتگی تکلیف خود را حضور در بیمارستان‌ها و کمک به کادر بهداشت و درمان و خدمت‌رسانی به بیماران دانسته و وارد میدان عمل شده‌اند تا باری از دوش پزشکان و پرستاران بردارند.
کد خبر: ۹۳۳۰۸۸۹
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از دزفول، گروه جهادی شهدای مدافع حرم با قرمز شدن وضعیت کرونا در شهرستان دزفول، داوطلبانه وارد میدان شدند؛ جهادگرانی که پشت ماسک‌ها باگمنامی برای خدمت‌رسانی به بیماران و همراهی کادر درمان وارد بیمارستان بزرگ دزفول شده‌اند.

جوانان جهادگری که این روزها خط مقدم‌شان شده است بخش کرونای بیمارستان‌ها و بدون هیچ چشم‌داشتی هر آنچه در توان دارند به کار گرفته‌اند تا بلکه بار کوچکی از روی دوش پزشکان و پرستاران برداشته و نیز همراه بیماران بستری هستند.

شیلد را روی صورتش محکم می‌کند درخواست می‌کنم مصاحبه کوتاهی داشته باشیم؛ با عجله می‌آید تا به سوالاتم پاسخ دهد و هرچه سریع‌تر برود تا خدمت‌رسانی خود را به بیمارانی کرونایی آغار کند.

فاطمه فرسلیمان جهادگریست که برای چهارمین بار برای خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا وارد بیمارستان شده است؛ وقتی از او می‌پرسم خانواده شما برای حضور در بیمارستان راضی هستند با خنده، می‌گوید: روزهای اول شیوع کرونا برای خدمت‌رسانی یواشکی می‌آمدم؛ زمانی که برای پدر و مادرم شرایط را توضیح دادم دیگر مانع حضور من برای خدمت رسانی نشدند به گونه‌ای که شب گذشته مادرم وسایلم را برای آمدن به بیمارستان آمده کرد و همچنین پدرم صبح از با دعای و صلوات من را از زیر قرآن گذراند.

 

در حال پوشیدن لباس، ماسک و شیلد بر صورت خود است وقتی از او سئوال می‌کنم از سختی کار برایمان بگوید، می‌گوید: زمانی که هموطنم، همشهریم به من نیاز داشته باشد دیگر سختی کار معنی ندارد؛ هیچ لذتی بالاتر از خدمت به خلق الله نیست.

عمل به امر ولی فقیه که فرمودند نیروهای دواطلب مخلص، جوانان مومن، همانند ماه‌های اول شیوع کرونا پای کار بیایند را برای خود واجب دانستند و حالا با جان و دل وارد میدان عمل شده‌اند؛ یک روز تکلیف را دفاع از حرم اهل البیت(ع)، یک روز آواربرداری درمناطق سیل زده و حالا باخودگذشتگی حضور در بیمارستان‌ها و کمک به کادر درمان را تکلیف خود دانستند.

به سراغ دیگر بانوی جهادگر گروه شهدای مدافع حرم می‌روم وقتی از او خواستم خودش را برایمان معرفی کند، می‌گوید: اجاره بدهید گمنام و برای رضای خدا کار کنیم.

این بانوی جهادگر در ادامه گفت: با شروع ویروس کرونا و خستگی و فشارهایی که به کادر درمان بود. تصمیم گرفتم من هم به نوبه خودم برای کمک به کادر درمان همراه با دیگر جهادگران گروه شهدای مدافع حرم وارد میدان بشوم. تمام تلاشم را می‌کنم تا باری از دوش کادر درمان برداریم.

این بانوی جهادگر با بیان اینکه سومین بار است که برای خدمت‌رسانی به مردم وارد بیمارستان می‌شوم، گفت: خانواده‌ام برای خدمت‌رسانی در بیمارستان ممانعت می‌کردند؛ با هر سختی که بود توانستم خانواده‌ام را راضی کنم و برای سومین بار توانستم بار دیگر خدمت کنم.

وی با اشاره به اینکه از روز اول هیچ ترس و دل نگرانی نداشتم، از هدف خود،گفت: هدفم از حضور در بیمارستان، برای حفظ جان مردم و کمک به مدافعان سلامت است؛ تا بتوانیم هر چه زودتر از پیک کروناکرونا خارج بشویم.

این جوان جهادگر دزفولی، بهترین مزد خود را دعای عاقبت به خیری بیماران در حقشان می‌داند، می‌گوید: بیماران مبتلا به کرونا از لحاظ روحی بسیار ضعیف هستند، به گونه‌ای که باخود فکر می‌کنند مبتلا به کرونا و حضور در بیمارستان زندگی تمام شده است و مساوی با مرگ است؛ بیمارانی بودند که هر لحظه انتظار مرگ خودشان را می‌کشیدند که با روحیه دهی روز به روز شاهد بهبودی بیشتر حال بیماران کرونایی در بیمارستان هستیم.

 

همانند سال‌های دفاع مقدس مخلص، جوانان بی‌ادعا و بی‌منت وارد میدان خدمت شده‌اند؛ اسم او علی است، بیشتر از این راضی نمی‌شود خودش را معرفی کند می‌گوید: خیلی خوشحالم که توفیق خدمت‌رسانی برای بار سوم نصیب من شده است که همراه گروه جهادی شهدای مدافع حرم به بیمارستان بیاییم.

این جوان جهادگر با بیان اینکه خانواده‌ام اکنون خبر ندارند که در بیمارستان مشغول خدمت‌رسانی هستم، می‌گوید: ترس از کرونا گرفتن را ندارم؛ ترسم از این است که نکند کرونا بگیرم و توفیق خدمت از من سلب بشود. برای خدمت به بیماران اینجا آمده‌ام و هرکاری را که بخواهند، برای آنها انجام می‌دهم.

علی با بیان اینکه وقتی هدفت خدمت به مردم و برای رضای خدا باشد هیچ سختی نیست، می‌گوید: لبخند بیماران و دعای خیر آنها بهترین خاطره‌ای است که در حین خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا دارم.

حکایت کرونا در کشور ما داستانی دیگری دارد جوانانی که به اشاره ولی امر خود باران بخشش و بخشندگی را در رزمایش کمک مومنانه و همدلی به راه انداختند تا مدافعان سلامت و جهادگرانی که با ایثار به خط مقدم مقابله با کرونا شتافتند تا بار دیگر وحدت ایمان و فرهنگ اسلامی ایرانی را به رخ دنیا بکشند.

سحر دیگر بانوی جهادگر گروه جهادی شهدای مدافع حرم که در دوران شیوع کرونا عزم خدمت کرده و با حضور دربیمارستان به خدمت می‌پردازد، وقتی از خدمت و کار در بیمارستان می‌گوید گل از گلش می‌شکفد فرقی هم ندارد از نظافت و امور خدماتی بگوید یا از همزبانی با بیماران و همراهان بیمار مهم برایش این است که توانسته باشد در مسیر خدمت به مردم باری از دوش کادر درمان بردارد، او می‌گوید: برای بار سوم است که برای خدمت‌رسانی به بیمارستان آمده‌ام.

این بانوی جوان جهادی دزفولی با اشاره به روزهای نخست شیوع کرونا، گفت: همیشه ایرانی بودن با همه دنیا فرق دارد چرا که ایرانی‌ها در کارهای‌شان غیرت خاصی دارند و همزمان با شیوع و همه‌گیر شدن کرونا در دنیا این خصیصه ایرانی‌ها پررنگ‌تر شد.

این جوان جهادگر قبل از رفتن به بخش کرونا با لبخند از ماجرای چگونگی اطلاع پیداکردن خانواده‌اش در بیمارستان، می‌گوید:خانواده‌ام من اطلاع نداشتند که برای کمک و خدمت‌رسانی به بیمارستان می‌روم از شانس بد من یک روز هنگام برگشت از بیمارستان گوشی همراهم را، در ماشین جا گذاشتم؛ زمانی که ماجرای گم شدن گوشی‌ام را برای خانواده‌ام تعریف کردم ماجرا حضور من در بیمارستان لو رفت.

وقتی از او می‌پرسم ترسی از رفتن به بخش‌های حاد کرونایی ندارید، او می‌گوید: با خودم می‌گویم امروز جبهه سلامت تداوم و همان جبهه دیروز جهاد است؛ در هشت سال دفاع مقدس جوانانی زیادی برای دفاع از آب و خاک‌مان دفاع کردند؛ امروز هم جبهه دیگری است که باید برای جان و سلامتی همشهری‌مان و کمک به کادر درمان کنارشان باشیم.

این بانوی جهادگرگروه شهدای مدافع حرم با خنده، می گوید: خیلی از دوستان به ما می‌گویند به شما پول می‌دهند یا وعده کار و استخدامی به شما داده شده است. اما تنها دلیلش فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی که برای خدمت رسانی به مردم بود است؛ آمده‌ام تا کاری که از دستم بر می‌آید را انجام بدهم.

عده‌ای فکر کردند آنها هم باید کار کنند تا نگذارند کرونا هر کار که دلش خواست بکند آری این‌ها نیروهای جهادی هستند که در توصیف‌شان می‌گویند براساس فکر کار می‌کنند، خسته نمی‌شوند و به مسیری که می‌روند ایمان دارند همان‌هایی که در روزهای سخت زندگی هر کجا که روزگار چهره عوض می‌کند و هر جا که ورق زندگی مردم برمی‌گردد با لباس‌های ساده و چهرهای مصم وسط میدان دیده می‌شوند.

اعضای گروه جهادی شهدای مدافع حرم از جمله این گروهای جهادی است که با همین روحیه میدان‌دار حرکت‌های جهادی‌اند از وقتی هم که کرونا آمده دوباره مشغول میدان‌داری شده‌اند سبکی دیگر و البته اقدامات مخاطره آمیزی که شاید بسیاری از مردم قادر به اجرای آن نباشند.

به گزارش بسیج ، جهادگران گروه جهادی شهدای مدافع حرم قبل از مستقر شدند در بیمارستان جهت خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا و کمک به کادر درمان در گلزارشهدای شهیداباد این شهرستان حضور یافته و عهد پیمان با شهدای بستند همچنین در این مراسم همسرشهیدمدافع حرم سیدحمید تقوی فر سخنرانی کردند.

گفتنی است تا عادی شدن شرایط کرونا در شهرستان دزفول گروه جهادی شهدای مدافع حرم در بیمارستان بزرگ دزفول مستقر است. شرایط کرونا در دزفول همچنان قرمز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها