خبرهای داغ:
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آغاز عملیات برداشت گندم و کلزا در استان با استفاده از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه کمباین مهاجر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۱۰۲۱
|
۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به آغاز عملیات برداشت گندم و دانه روغنی کلزا در استان گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه کمباین مهاجر برای برداشت آماده شده اند.کمباین‌ها به صف برای برداشت دانه‌های طلایی و روغنی در خوزستان

وی با بیان اینکه بر اساس هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی صورت گرفته، بخش مهمی از کمباین‌های مهاجر از استان فارس به خوزستان گسیل می‌شود تا در برداشت این ۲ محصول راهبردی مشارکت کنند، اظهار داشت: برداشت گندم و دانه‌روغنی کلزا، ابتدا در مناطق جنوبی و جنوب شرقی استان آغاز خواهد شد و سپس نوبت به دیگر مناطق مرکزی، غربی و شرقی خوزستان می‌رسد.

امیری زاده با اشاره به اینکه برداشت گندم و دانه روغنی کلزا در خوزستان به مدت ۲ ماه و نیم ادامه خواهد داشت، تصریح کرد:، ولی پیک برداشت این ۲ محصول حداکثر ۴۰ روز است، ضمن اینکه ۱۱۰ مرکز خرید گندم و کلزا در استان توسط تعاون روستایی و اداره کل غله و خدمات بازرگانی در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان سطح زیرکشت گندم آبی و دیم در استان را ۵۸۰ هزار هکتار و کلزا را ۷۷ هزار هکتار عنوان کرد و ادامه داد: پیش بینی می‌شود ۱.۲ میلیون تن گندم و ۱۱۷ هزار تن دانه روغنی کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری خواهد شد.

وی بیان داشت: امسال نیز خوزستان برای هشتمین سال متوالی در زمینه خرید گندم تضمینی رتبه نخست و دانه روغنی کلزا رتبه دوم کشوری را کسب خواهد کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بزرگترین عملیات برداشت محصولات کشاورزی کشور از نیمه دوم فروردین ماه در استان با پیش بینی ۵.۵ میلیون تن شروع خواهد شد، از کشاورزان و بهره برداران بومی استان خواست در برداشت محصولات کشاورزری همراهی و مشارکت نزدیک داشته باشند تا برداشت محصولات با حداقل افت و دورریز انجام پذیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها