خبرهای داغ:

طرح شهید سلیمانی، مهم‌ترین راه کنترل کرونا در خوزستان

استاندار خوزستان : مهم‌ترین راه قطع زنجیره ویروس کرونا ، اجرای طرح شهید سلیمانی است .
کد خبر: ۹۳۳۱۲۹۸
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، استاندار خوزستان امروز در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه مهم‌ترین راه قطع زنجیره این ویروس اجرای طرح شهید سلیمانی است گفت : از همه دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های همراه می‌خواهیم که مانند گذشته در اجرای این طرح کمک کنند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی با تشکر از مردم در بهبود شرایط خوزستان، افزود: در گزارش امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، روند بیماری تنها در استان خوزستان نزولی بوده است.

وی همچنین با تاکید بر لزوم جلوگیری از برگزاری مراسم و تجمعات گفت: قبل از برگزاری تجمع، باید تمهیدات لازم اندیشیده شود، اما بعد از برگزاری چنین مراسمی باید عوامل، به مراجع قضایی معرفی شوند تا چنین کار‌هایی تکرار نشوند.

سلیمانی‌دشتکی همچنین با اشاره به انتشار تصاویر خوبی از رعایت مردم در اهواز در روز طبیعت گفت : از اقشار مختلف خوزستان و فعالان رسانه‌ای در همکاری در "نه به سیزده به در" تشکر می‌کنم و این تصاویر، نشانه فرهنگ خوب مردم استان خوزستان است.

وی افزود: درب مساجد و نماز جماعت بسته نشده است و باید به صورتی که مردم دچار مشکل نشوند و با مدیریت سازمان تبلیغات، نماز جماعت برگزار شود.

استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری مراسم عروسی و عزا، گفت: برخی به جای برگزاری مراسم عروسی و عزا، ایده‌های خوبی داشتند، اما برخی نیز سهل‌انگاری کردند که فرمانداران، مسئولان بهداشت و درمان و دیگر عوامل اگر طراحی بهتری داشتند می‌توانستند از حضور جمعیت جلوگیری کنند.

وی افزود: تلاش بهداشت و درمان، اصناف، شهرداری‌ها و همه افراد منجر به این شد که شهر‌های قرمز استان از ۱۱ شهر به پنج شهر کاهش یابد.

سلیمانی‌دشتکی گفت: در شهر‌های قرمز فعالیت گروه‌های ۲، ۳ و ۴ غیرمجاز و حضور کارکنان در محل فعالیت ۳۰ درصد و در شهر‌های نارنجی فعالیت گروه‌های ۳ و ۴ غیرمجاز و حضور کارکنان در محل فعالیت حداکثر باید با ۵۰ درصد نیرو‌ها باشد. ادارات غیر ضروری نیز می‌توانند اجازه دهند که نیرو‌ها به صورت دورکاری فعالیت کنند یا به نیرو‌ها مرخصی دهند.

وی افزود: همچنان مسافرت به شهر‌های قرمز و نارنجی و تردد بین این شهر‌ها ممنوع است. برگزاری مراسم مذهبی در ماه رمضان با رعایت دستورالعملهای بهداشتی در شهر‌های آبی و زرد مجاز است، اما تا حد امکان باید مراسم در فضای باز برگزار شود و برای شب‌های قدر نیز تصمیمات مناسبی اتخاذ خواهد شد. برای برگزاری مراسم در شهر‌های قرمز و نارنجی نیز در هفته آینده تصمیم‌گیری می‌شود.

وی گفت: در ستاد ملی مقابله با کرونا، بسته‌های حمایتی خوبی برای بازار و اقشار آسیب‌دیده تصویب شده است. در جلسه دیگری با اصناف، اتحادیه‌ها و شورای بانک‌ها موانع موجود نیز برداشته خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار