خبرهای داغ:
همدان-نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال باید همه دست به دست هم دهیم و از تولید حمایت کنیم، گفت: بانک‌ها می‌توانند موانع تولید را در کارگاه‌ها بردارند.
کد خبر: ۹۳۳۱۳۲۲
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲
بانک‌ها موانع تولید را در کارگاه‌ها بردارند/ سپاه نقش کلیدی و اساسی در محرومیت‌زدایی ایفا می‌کندبه گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر حمیدرضا حاجی بابایی در شورای اداری استان همدان اظهار داشت: با توجه به شعار سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد، باید هم پشتیبانی شود و هم موانع را برداریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته سال «جهش تولید» بود و گام‌های خوبی برداشته شد، اما انتظارات برآورده نشد، افزود: امسال باید همه دست به دست هم دهیم و از تولید حمایت کنیم چراکه هم اشتغال و تورم را حل می‌کند و هم سرمایه‌گذاری و بهره‌وری را بالا می‌برد، هم ضریب جینی را بهبود می‌بخشد، هم اقتدار نظام را بالا می‌برد و هم سرانه معیشتی را بهبود می‌بخشد و رمز همه آن‌ها تولید است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از بانک‌ها می‌خواهم بطور جدی ورود پیدا کنند، گفت: بانک‌ها می‌توانند موانع تولید را در کارگاه‌ها بردارند و از دارایی می‌خواهم در این سال جدید رعایت اصناف را در مالیات‌ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ سال همه امیدهاست و سختی هم دارد، عنوان کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ بودجه قابل قبولی نیست، بلکه قابل تحمل است بنابراین باید همه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم این سال را به سال معیشت رقم بزنیم.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه امروز هماهنگی در استان ما یک انتخاب نیست بلکه یک اضطرار است، اضافه کرد: همه مسئولین در استان باید ولایی باشند چراکه ولایی بودن در این روز‌ها مصداق واقعی آن «مناجات شعبانیه» است و کسی که ولایی است مثل ولیّ خود حرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خیلی‌ها در این نظام سرمایه‌گذاری کردند و هرچه داشتند دادند، گفت: دولت، مجلس و قوه قضاییه را نقد کنید، اما نظام را حفظ کنید، انقلابی یعنی دنبال مقصد برویم و هزاران هزار انسان هستند که با اخلاص کار می‌کنند، اما فشار دشمن زیاد است، دشمن بسیار قدرتمند ورود پیدا کرده است.

*استان همدان جزء استان‌های برتر از نظر موقعیت حمل و نقل

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: وضع معیشت و حال مردم خوب نیست، اما در کنار این وضع که یک حباب بسیار تلخ برای مردم است و همه ما شرمنده مردم هستیم؛ در این کشور پرقدرت و باصلابت کار انجام می‌شود و همه مسئولین تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان همدان از نظر موقعیت حمل و نقل جزء استان‌های برتر قرار گرفته است، ابراز داشت: دولت امسال ۲۲۵ میلیارد تومان گذاشت تا راه‌آهن سنندج به همدان متصل شود و این رقم در مجلس به ۳۷۵ میلیارد تومان رسید، امروز راه‌آهن ما یک ردیف مستقل دارد که ۶۰ میلیارد تومان برای آن گذاشته شد.

حاجی‌بابایی ادامه داد: راه‌آهن ملایر به بروجرد مصوب شد برای اینکه راه آهن جنوب به شمال از طریق همدان انجام شود، راه‌آهن تبریز به زنجان توسط بیجار و همدان مصوب شد، راه آهن سنندج به باشماق مصوب شد و همه این‌ها در حال اجراست و بودجه دارد.

وی اضافه کرد: در زمینه راه، استان همدان به سنندج، بیجار، قیدار، مرکزی و ملایر دو طرفه و بزرگراه هستند و اخیرا راه مرکزی به همدان به صورت اتوبان است و در زمینه راه حدود ۱۲ ردیف ملی داریم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرودگاه همدان حال و هوای خوبی ندارد، گفت: اخیرا طرحی با همت استاندار همدان پیگیری می‌شود که فرودگاه رونق بگیرد و آن اینکه تست هواپیما، تعمیر هواپیما و هر آنچه در این زمینه لازم است در فرودگاه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی نهاوند در حال پیگیری است، افزود: وزارت دفاع نیز در ۹ پروژه ورود پیدا کرده است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه برای حل مشکل اساسی مرغ، پروژه پرورش مرغ لاین در حال پیگیری و اجرا است، گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء نیز هشت پروژه را در همدان اجرایی می‌کند که از جمله این پروژه‌ها راه همدان به غار علیصدر است که با قدرت پیش می‌رود.

وی در خصوص احداث بیمارستان در استان گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین بیمارستان غرب کشور در ۹ طبقه با ۳۳۰ تخت با مدرن‌ترین تجهیزات با عنوان بیمارستان اکباتان، بیمارستان یک هزار تختخوابی و مرکز ملی سرطان نیز با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال ساخت است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دوران کرونا دستگاه ۱۷۰ میلیارد تومانی وارد استان همدان شد، تصریح کرد: سپاه نیز پروژه‌های خوبی از جمله بیمارستان، ساخت مجموعه ورزشی و... را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه استان همدان تا ۱۰ سال آینده جایگاه خود را در کشور پیدا می‌کند، و در زمینه دانشگاه ما در کشور قطب هایتک می‌شویم، افزود: رقم بودجه پارک علم و فناوری همدان ۸ برابر شده و زمین این پارک که ۵۰ هکتار بود به ۴۰۰ هکتار افزایش یافت.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه تحول عظیم دیگر مصوب کردن قطار شهری بود، گفت: در زمینه‌های ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و... کار دارد انجام می‌شود و نهاد کتابخانه‌ها در دو سال گذشته موفقیت‌های خوبی کسب کرد.

وی با اشاره به طرح جامع همدان و با بیان اینکه ظرفیت ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهر پیدا می‌شود، ابراز داشت: در زمینه گردشگری موزه معاصر و موزه منطقه در حال ساخت است و موزه دیگری نیز در گنجنامه ایجاد می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در استان همدان دنبال این هستیم که همدان نقش کشوری را ایفا کند و اکنون شرایط آماده است، ابراز داشت: ما در مجلس موفق شدیم برخی از مصوبات را داشته باشیم.

وی افزود: بودجه اشتغال ما ۷ هزار میلیارد تومان بود و در تبصره ۱۴ موفق شدیم با درآمد‌هایی که تعریف کردیم این مبلغ را به ۳۲ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم که سودش یک درصد است که در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد تا در به بحث تولید تخصیص یابد که در نهایت ۶۴ هزار میلیارد تومان می‌شود.

* سال ۱۴۰۰ سال فرصت‌ها است

حاجی‌بابایی ادامه داد: از دیگر اقدامات اختصاص ۸ هزار میلیارد تومان آن مربوط به بخش کشاورزی، ۷ هزار میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت، ۷ هزار میلیارد تومان مربوط به حمل و نقل، ۵ هزار میلیارد تومان به نفت، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها، ۱۵۰۰ میلیارد تومان به میراث فرهنگی و گردشگری، یک هزار میلیارد آن به فناوری‌های برتر و ارتباطات، ۱۵۰۰ میلیارد تومان به معاونت شرکت‌های دانش بنیان، ۷ هزار میلیارد به کمیته امداد، ۴ هزار میلیارد تومان به بهزیستی، ۱۱ هزار میلیارد پول مستمری برای افرادی که وضع نامناسبی در شهر‌ها دارند، بود.

وی با بیان اینکه سهم استان همدان ۴۶۴ میلیارد تومان است، گفت: ۱۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۴ برای مناطق محروم اختصاص یافته که ما ۲ هزار و ۲۰ منطقه محروم شهری و روستایی داریم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سپاه نقش کلیدی و اساسی در محرومیت‌زدایی ایفا می‌کند، افزود: بودجه عمرانی استان ۷۰۰ میلیارد تومان است و ۸۶۴ میلیارد تومان هم اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود تمام سختی‌هایی که وجود داشت ورود پیدا کردیم و دولت از سه دهک پایین جامعه که مشکل اساسی و کلیدی داشتند حمایت کرد که در این کار دولت و مجلس با هم هماهنگ بودند.

حاجی‌بابایی با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات گفت: باید تلاش کنیم که انتخابات پرشور برگزار شود؛ امروز نیاز به هم افزایی داریم که مردم به میدان بیایند و در انتخابات حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ سال فرصت‌ها است، ابراز داشت: این سال، سال استفاده از فرصت‌ها، نشان دادن جوانمردی‌ها و ایثارگری‌ها و انقلابی‌گری‌های واقعی است؛ باید با رهبر حرکت کنیم با ایشان باشیم، از ایشان انقلابی‌تر نباشیم و عقب نمانیم تا مشکل مملکت حل شود.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات