خبرهای داغ:
معاون اجتماعی ناجا گفت: یکی از برنامه های اصلی پلیس برای تحقق شعار سال مبارزه همه جانبه با قاچاق کالا و ارز است که به رونق تولید کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۹۳۳۱۳۳۰
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان در قرارگاه نوروزی انتظامی استان کرمانشاه با تبریک فرا رسیدن ایام نوروز و نیمه شعبان، با ابلاغ سلام فرمانده ناجا به مردم و کارکنان انتظامی استان، اظهار کرد: نیروی انتظامی یکی از ارکان اصلی در تأمین نظم و امنیت جامعه به شمار می‌رود که بیشترین تعامل را هم با اقشار مختلف مردم دارد.

وی با بیان اینکه دیدگاه فرماندهان ناجا خصوصاً سردار اشتری بر مبنای پلیس باید از مردم، برای مردم و در خدمت آنها باشد، افزود: این نگاه اعتقادی و جهادی باعث شده تا کارکنان نیروی انتظامی همواره در کنار مردم حضور داشته باشند و برای تأمین امنیت آنها از جان مایه بگذارند.

معاون اجتماعی ناجا تصریح کرد: چتر امنیتی پلیس امروز به پهنای جمهوری اسلامی است و کارکنان وظیفه شناس ناجا با همه توان برای امنیت بخشی در جامعه و خدمت گذاری به مردم در عین مقابله مجدانه با مجرمان تلاش می‌کنند.

حاجیان با اشاره به تعریف ۳۶ وظیفه برای پلیس در قانون، گفت: همکاران ما به همه وظایف تعریف شده خود آگاه بوده و بر مبنای آن نیز توانسته‌اند امنیت بسیار مطلوبی را در کشور و جامعه ایجاد کنند.

وی در عین حال به مطالبه گری پلیس اشاره و خواستار مشارکت جدی تر دستگاه‌ها در بحث امنیت آفرینی شد و گفت: در موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند سرقت، اعتیاد، فقر و بیکاری و … نهادهای زیادی مسئولیت دارند که اگر آنها نیز در کنار پلیس به وظایف و مسئولیت‌های محوله عمل کنند شاهد وضعیت بسیار بهتری خواهیم بود.

حاجیان یادآوری کرد: در همین راستا و با توجه به اینکه اعتیاد و توزیع مواد مخدر یکی از اصلی ترین معضلات اجتماعی جامعه است پلیس در سال گذشته توانست بیش از یک هزار تن انواع مواد مخدر را کشف کند که در نوع خود رکوردی قابل توجه به شمار می‌رود.

سخنگوی ناجا در ادامه به تبین مهمترین برنامه‌های نیروی انتظامی در سال ۱۴۰۰ اشاره و بیان کرد: امسال نیروی انتظامی مبنا را بر تحول در فرایندها و روش‌ها و حرکت شتابان تر به سمت هوشمندی قرار داده است.

وی با بیان اینکه پلیس امسال به سمت پیش رویدادی حرکت می‌کند، گفت: با این روش می‌توان بهتر از وقوع بسیاری جرایم پیشگیری کنیم.

معاون اجتماعی ناجا خاطرنشان کرد: ارتقا هوش سازمانی و هوشمندسازی به منظور پیشگیری، مهار و کشف جرایم نیز توسط فرمانده ناجا به کلیه ستادهای انتظامی استان‌ها ابلاغ شده است تا بر این مبنا حرکت بهتری نسبت به سال‌های گذشته در راستای امنیت بخشی صورت گیرد.

حاجیان در بخش دیگری از سخنان خود به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: پلیس برای کمک به تحقق شعار معظم له آمادگی کامل دارد و برنامه‌های لازم را عملیاتی می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های پلیس برای تحقق شعار سال مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که اگر به درستی اجرا شود نقش بسزایی در افزایش و رونق تولیدات داخلی که مد نظر رهبر معظم انقلاب قرار دارد، خواهد داشت.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: بدون شک تحقق شعار سال، می‌تواند بخش اعظمی از تحریم‌های دشمنان را نیز بی اثر کرده و شاهد شکوفایی، رونق و پویایی بیش از پیش اقتصاد جامعه باشیم که البته این هم مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهاست.

استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی در دستور کار پلیس

معاون اجتماعی نیروی انتظامی در ادامه استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی را یکی دیگر از برنامه‌های پلیس در سال جاری عنوان کرد و گفت: پلیس همانگونه که در فضای حقیقی جامعه حضوری آگاهانه و مؤثر دارد در فضای مجازی نیز امسال همین رویه را جدی تر از قبل دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مردم همان گونه که شاهد حضور مقتدرانه و امنیت بخش پلیس در جامعه هستند باید این امنیت را در فضای مجازی که به بخش قابل توجهی از زندگی شهروندان تبدیل شده نیز احساس کنند.

حاجیان خاطر نشان کرد: در همین راستا قرارگاه فضای مجازی در معاونت اجتماعی نیروی انتظامی راه اندازی شده و امسال با توجه به تاکید فرمانده ناجا به شکل بهینه از ظرفیت‌های این فضا برای تحقق هرچه بیشتر برنامه‌های پلیس استفاده می‌شود.

ارسال نظرات