خبرهای داغ:
در آذربایجان غربی

سال گذشته 60 فقره پروانه بهره برداری از معادن صادر شد

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سال گذشته 60 فقره پروانه بهره برداری از معادن صادر شد.
کد خبر: ۹۳۳۱۴۳۵
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

 پریسا عابدپور امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: سال گذشته 60 فقره پروانه بهره برداری از معادن صادر شده و برای به بهره برداری رسیدن این معادن بیش از 553 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

وی افزود: در سال گذشته 31 فقره پروانه اکتشاف و 42 فقره گواهی کشف صادر شد، که برای رسیدن به مرحله گواهی کشف محدوده های اکتشافی بیش از 575 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شد.

عابدپور تصریح کرد: با به بهره برداری رسیدن 60 معدن در سال 1399 ذخیره قطعی معادن یاد شده 28 میلیون و 115 هزار تن می باشد، که سالانه بیش از 1 میلیون و 26 هزار تن انواع مواد معدنی از این معادن استخراج خواهد شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: هم اکنون 58 معدن دارای گواهی کشف در استان با ذخیره قطعی 22 میلیون و 991 هزار تن و حجم سرمایه گذاری بیش از 584 میلیارد ریال در حال تکمیل عملیات اکتشافی خود می باشند که در آینده به بهره برداری خواهند رسید.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر 504 معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با حجم ذخیره قطعی بیش از یک میلیارد و 227 میلیون تن با حجم سرمایه گذاری بیش از 4 هزار و 173 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای 5 هزار و 273 نفر در استان مشغول به فعالیت می باشند.

معاون معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی یادآوری کرد: سالانه 16 میلیون و 534 هزار تن استخراج و راهی بازارهای داخلی و خارجی می شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات