خبرهای داغ:
لودریک یوحنا یکی از هم‌وطنان مسیحی ساکن در ارومیه است، که پا به پای گروه‌های جهادی در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کند.
کد خبر: ۹۳۳۱۵۱۱
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، از دیرباز تاکنون اقلیت‌های مختلف دینی از جمله مسیحیان در مرکز استان سکونت داشته و ضمن اینکه در آزادی کامل برنامه‌های مذهبی و آئینی خود را برگزار کرده‌اند، در رویدادهای مختلف نیز پای ثابت بوده‌اند.

 لودریک یوحنا یکی از هموطنان مسیحی ساکن در ارومیه می‌باشد، که با گروه‌های جهادی بسیج سازندگی، ناظران سلامت، آمران سلامت و حوزه مقاومت بسیج 37 مسجد مهدی‌القدم در مرکز استان آذربایجان غربی همکاری می‌‌کند، همچنین عضو داوطلب جمعیت هلال احمر استان می‌باشد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن تاکید بر لزوم تلاش همگانی برای ریشه‌کن‌سازی ویروس کرونا، اظهار کرد: سال گذشته از جامعه هموطنان مسیحی مبالغی برای کمک به مبتلایان کرونا جمع آوری و اهدا شد، همچنین در لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنانه، بسته‌های معیشتی نیز تهیه و توزیع شد.

این هموطن مسیحی هدف خود از شرکت در فعالیت‌های جهادی بسیج سازندگی را نشان دادن حسن نیت جامعه مسیحی به نظام جمهوری اسلامی ایران و تبعیت از امر رهبر معظم انقلاب و لبیک به فرمان ایشان عنوان کرد.

این جوان جهادگر خاطرنشان کرد: هیچ فرصتی را برای حفظ رابطه دوستی و رافت با برادران مسلمانم از دست نمی‌دهم، به طوری که چند سال قبل، در زمان جنگ سوریه به عنوان مدافع حرم ثبت نام کرده بودم، که متاسفانه موفق به اعزام نشدم.

سفر به شهرهای زیارتی عراق در محرم

وی اضافه کرد: دو سال قبل به حرمین مشرف شدم و در شهرهای کاظمین، سامرا، نجف اشرف و کربلا چند روز افتخار زیارت داشتم؛ این توفیق در روزهای تاسوعا و عاشورا نصیب من شد.

یوحنا ادامه داد: سه بار هم به مشهدالرضا مشرف شدم و مقاله ای با موضوع «محبت در ادیان و اتحاد بین ادیان» ارائه دادم، که از تولیت آستان قدس رضوی هدیه‌ای دریافت کردم.

این جهادگر مسیحی گفت: به اعتقاد من، ایرانی بودن افتخاری بس بزرگ است و بنده به عنوان یک هموطن مسیحی عاشق خاک پاک وطنم هستم و جان بر کف آقا امام زمان (عج) و البته مقام معظم رهبری می‌باشم.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا چفیه رهبری توسط نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور به بنده اهدا شد، که می‌توانم بگویم ارزشمندترین هدیه‌ای است که تاکنون دریافت کرده‌ام.

انتهای پیام

ارسال نظرات